Partnerzy serwisu:
Pasażer

Dlaczego Podkarpacie nie uruchomiło autobusów zastępczych do Ustrzyk Dolnych?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Dlaczego Podkarpacie nie uruchomiło autobusów zastępczych do Ustrzyk Dolnych?
fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Od początku miesiąca nie kursują pociągi regionalne na trasie Sanok – Ustrzyki Dolne. Na czas remontu infrastruktury województwo nie zorganizowało autobusowej komunikacji zastępczej. Uznało bowiem, że oferta przewoźników drogowych jest wystarczająca.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na początku listopada rozpoczął się remont obiektów inżynieryjnych na linii 108 między Sanokiem a granicą państwa w Krościenku. Wymusiło to istotne zmiany w ruchu pociągów pasażerskich na południu województwa podkarpackiego. Całkowicie zawieszona została bowiem obsługa połączeń do Ustrzyk Dolnych, a w związku z zaplanowaną przebudową trasy Jasło – Sanok przywrócenie kursów będzie możliwe dopiero za około dwa lata.

Województwo: autobusów komunikacji regularnej jest wystarczająco dużo

– Od 3 listopada połączenia kolejowe w relacji Rzeszów – Ustrzyki Dolne zostały czasowo skrócone do stacji Zagórz. Na odcinku od Zagórza do Ustrzyk nie została wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza – informuje Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Samorząd tłumaczy, że pociągi łączące stolicę regionu z rejonem Bieszczadów miały charakter turystyczny, a kierowany tam tabor był przystosowany m. in. do przewozu rowerów.

Jednośladów nie zabrałyby natomiast autobusy. – Ponadto największe potoki pasażerskie były generowane na odcinku Rzeszów – Jasło. Tam z połączeń korzystają osoby dojeżdżające do pracy i szkół – usłyszeliśmy. Ruch na trasie do Jasła odbywa się zaś bez większych zmian.

Niekorzystne położenie przystanków kolejowych

– Warto też podkreślić, że linia nr 108 przebiega w znacznej części równolegle do drogi krajowej, na której funkcjonuje dobrze rozwinięta oferta transportu autobusowego (ponad 10 połączeń w jedną stronę w ciągu doby z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych) – zauważa UMWP. Przystanki kolejowe są jednak położone na uboczu miejscowości, a więc z dala od „krajówki”. Autobusy, które miałyby zatrzymywać się przy nieczynnych peronach, musiałyby więc zjeżdżać z głównej trasy, a ich czas przejazdu byłby znacznie dłuższy niż połączeń przewoźników drogowych.

Urząd ocenia także, że położenie przystanków kolejowych w dużej mierze ograniczało atrakcyjność pociągów. W miejscowościach o rozproszonej zabudowie autobusy obsługiwały znacznie więcej mieszkańców. W tym kontekście trudno przewidzieć, jaki rozkład jazdy pociągów zostanie wprowadzony po zakończeniu wszystkich zapowiedzianych robót infrastrukturalnych na poszczególnych odcinkach linii 108.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PLK zapewnia: Jesteśmy gotowi do zimy

Infrastruktura

PLK zapewnia: Jesteśmy gotowi do zimy

PKP PLK 26 listopada 2025

Symulator Impulsa dla zaplecza szkoleniowego Kolei Śląskich

Tabor i technika

Zobacz również:

Remont mostów na trasie do Ustrzyk i Krościenka. Ruch pociągów zawieszony

Infrastruktura

Remont mostów na trasie do Ustrzyk i Krościenka. Ruch pociągów zawieszony

Kasper Fiszer 31 października 2025

PKP Intercity bez wakacyjnych pociągów do Łupkowa

Pasażer

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Infrastruktura

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Kasper Fiszer 03 października 2025

Pozostałe z wątku:

PLK zapewnia: Jesteśmy gotowi do zimy

Infrastruktura

PLK zapewnia: Jesteśmy gotowi do zimy

PKP PLK 26 listopada 2025

Symulator Impulsa dla zaplecza szkoleniowego Kolei Śląskich

Tabor i technika

Zobacz również:

Remont mostów na trasie do Ustrzyk i Krościenka. Ruch pociągów zawieszony

Infrastruktura

Remont mostów na trasie do Ustrzyk i Krościenka. Ruch pociągów zawieszony

Kasper Fiszer 31 października 2025

PKP Intercity bez wakacyjnych pociągów do Łupkowa

Pasażer

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Infrastruktura

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Kasper Fiszer 03 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij