Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Dolnośląskie potrzebują kolejnych baz - Wrocław, Jelenia Góra...

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
12-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Dolnośląskie potrzebują kolejnych baz - Wrocław, Jelenia Góra...
fot. JRBaza KD w Legnicy
Poza obecną bazą w Legnicy Koleje Dolnośląskie chciałyby mieć punkty utrzymaniowe także we Wrocławiu, Jeleniej Górze czy Kłodzku. Czy spółce uda się je zbudować, a także jakie naprawy KD są już w stanie realizować własnym sumptem?

W kolejnej części wywiadu z wiceprezesem Kolei Dolnośląskich, Wojciechem Zdanowskim, rozmawiamy o kwestii utrzymania taboru i tym, gdzie KD potrzebują zbudować kolejne punkty serwisowania swojego taboru.

Jakub Rosler, Rynek Kolejowy: Rozbudowa Waszej bazy w Legnicy, która nastąpiła sprawiła, że zaczęliście robić własnymi siłami przeglądy P4 pojazdów.

Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich:
Zdecydowanie chcemy rozwijać te kompetencje i mamy już dość pozytywne doświadczenia, jeżeli chodzi o realizację tych zakresów we własnym zasobie. Są przewoźnicy w Polsce i w Europie, którzy właśnie w tym kierunku podążają i my także będziemy starać się realizować część przeglądów we własnym zakresie. Do tego przede wszystkim służy ta nowa hala i ku temu ją wykorzystujemy. Bardzo ważne jest to, żeby ten tabor w ramach tych napraw nie tylko przechodził to, co zaplanowano w dokumentacji, ale też, żeby był po prostu w części zmieniany i modernizowany. Chcemy, żeby te różnice pomiędzy modernizowanymi pojazdami, a tymi, które kupiliśmy niedawno były jak najmniejsze i po części właśnie te naprawy temu służą. Np. w ramach aktualnie prowadzonych przeglądów P4 wymieniamy fotele, wymieniamy system informacji pasażerskiej, wymieniane są toalety, więc naprawdę jest to poszerzony zakres prac przeglądowych, a wręcz jest to po prostu zakres modernizacyjny. W skrócie: stan estetyczny jest lepszy niż gdy wyszedł z fabryki.

A co aktualnie robicie tam własnymi siłami?

Obecnie są wykonywane własnymi siłami przeglądy P4 Impulsów 31WE oraz przeglądy P4 pojazdów SA-134. Do tego zrealizowaliśmy też P3.2 jednostek SA139 Link, choć to robiliśmy w kooperacji z wykonawcą zewnętrznym.

Ciągle bazujecie na bazach w Legnicy. Natomiast czy macie dalsze plany rozwoju tego elementu, zwłaszcza biorąc pod uwagę rozwój liczby połączeń i zwiększanie się Waszej floty liczbowo?

Nie jest tajemnicą, że jesteśmy zainteresowani jeszcze trzema lokalizacjami na Dolnym Śląsku. Oczywiście tutaj najważniejszy byłby dla nas Wrocław, ale w tym momencie nie wiemy, czy i kiedy uda się w tym temacie coś zadziałać. Poza Wrocławiem dwie kolejne lokalizacje, na jakich nam zależy to Jelenia Góra i potencjalnie Kłodzko.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie. Co z taborem na trasy bez sieci trakcyjnej?

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie. Co z taborem na trasy bez sieci trakcyjnej?

Jakub Rösler 01 listopada 2025

Koleje Dolnośląskie przedłużają długi listopadowy weekend

Pasażer

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Koleje Dolnośląskie: Co z kolejnymi Elfami i “piętrusami”?

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie. Co z taborem na trasy bez sieci trakcyjnej?

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie. Co z taborem na trasy bez sieci trakcyjnej?

Jakub Rösler 01 listopada 2025

Koleje Dolnośląskie przedłużają długi listopadowy weekend

Pasażer

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Koleje Dolnośląskie: Co z kolejnymi Elfami i “piętrusami”?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij