Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz
Wiadomości
Rażąco niska cena czy rażąca niegospodarność?
Rozmowa z Aleksandrem Wołowcem, członkiem zarządu PKP PLK, dyrektorem ds. inwestycyjnych
Ryzykowne oszczędności na kolei
Rozmowa ze Sławomirem Piątkiem, prezesem zarządu Przedsiębiorstwa Unitor B Sp. z o.o.
Jak działa Fundusz Kolejowy?
Krynica jałowych dyskusji na kolei
Przyszłość kolejowych przewozów kruszyw
Medcom: polska technologia, światowy rozmach
Raport
Nadużycie pozycji dominującej na rynku kolejowym
Pendolino w szponach konkurencji
Rozmowa z Nicolasem Halamkiem, dyrektorem ds. rozwoju biznesu Alstom Transport w Polsce
Skuteczne zarządzanie projektami a przewaga konkurencyjna
Przewozy towarowe - jest o co konkurować?
Infrastruktura
Rozmowa z Andrzejem Matysiewiczem, zastępcą dyrektora PKP PLK CRI Oddział w Lublinie
Konieczna jest zmiana podejścia do inwestycji
Jak powinny wyglądać guzki na peronach
Ministerstwo zabiera się za guzki
Co na budowie PKM zyska pasażer?
Kdp
Pendolino - jakie czasy jazdy? (cz. I)
Pasażer
Metro na Kaukazie - Baku
Zintegrowany Transport
Połączenia kolejowe do lotnisk - biznes czy farsa?
Konkurencyjność rynku transportu publicznego w Europie
Tramwaj na Morenę
Dworzec przyszłości
Tabor i Technika
Sprzedaż nowych pojazdów kolejowych do ruchu pasażerskiego po I półroczu 2013 r.
Zakupy taborowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Asynchroniczne EN57
Prawo i polityka
Rozmowa z Brianem Simpsonem, przewodniczącym Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego
Ruszyły prace nad planami transportowymi
Wypadki kolejowe
Felieton
Pęknięta żelazna płyta
Czy ERA zapeszyła?
Historia
Parowóz towarowy PKP serii Ty23
Formularz został wysłany.
Infrastruktura
Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji
Mikołaj Kobryński 12 sierpnia 2023
SYTRAL Mobilités, organizator publicznego transportu zbiorowego w aglomeracji Lyonu, przedstawił w ubiegłym tygodniu ambitne plany dotyczące rozwoju systemu metra, który składa się z czterech linii. Wszystkie przewidziane inwestycje, dzięki którym lyońskie metro ma sprostać spodziewanemu wzrostowi liczby pasażerów, mają zostać zrealizowane do 2035 roku. Ich celem ma być poprawa przepustowości, a tym samym częstotliwości kursowania, a także poprawa komfortu przejazdu dla pasażerów.
Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren
Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno
Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno
Zintegrowany transport
Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?
Jakub Rösler 06 sierpnia 2023
Czy tramwaj na Ratajczaka jest rzeczywiście potrzebny? Jaką rolę ma pełnić ta trasa oraz dlaczego jest ważna dla całej sieci tramwajowej w stolicy Wielkopolski? I wreszcie, kiedy można spodziewać się ukończenia całej inwestycji? Postanowiłem poszukać odpowiedzi na te pytania wraz z ekspertami oraz władzami miasta.
Poznań. Kiedy zacznie się budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka?
Poznań: Przed budową tramwaju w ul. Ratajczaka badania drgań
Tramwaj w ul.Ratajczaka w Poznaniu może kosztować 100 milionów
Zintegrowany transport
Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy
Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023
Po jedenastu latach od zakończenia liniowej eksploatacji zajezdni tramwajowej Brus jej dalszy los wciąż wydaje się niepewny. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi zabytkowego obiektu nie przejęło nadal MPK. Przedsiębiorstwo prowadzi natomiast rozmowy z miastem w tej sprawie, a ich finałem może być przeniesienie na ul. Konstantynowską prowadzonego przez przewoźnika muzeum.
Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji
Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?
Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy
Zintegrowany transport
Rowerowy tramwaj zębaty w Stuttgarcie [zdjęcia]
Michał Szymajda 05 sierpnia 2023
Kolej zębata, a właściwie zębaty tramwaj nazywany "Zacke", jest jednym z wielu bardzo ciekawych elementów transportowej układanki Stuttgartu. Zaletą linii oznaczonej numerem 10 jest możliwość przewozu roweru na specjalnie do tego przygotowanych platformach. Mieszkańcy miasta chętnie z tego korzystają.
Zębaty pociąg do rezerwatu pandy
Słowacja: Nowe „zubački” w komplecie
Pierwsza nowa „zubačka” od Stadlera dotarła na Słowację
Zintegrowany transport
Wrocław wyremontuje sieć trakcyjną na Powstańców Śląskich
Witold Urbanowicz 31 lipca 2023
MPK Wrocław szuka firmy, która wyremontuje sieć trakcyjną w al. Powstańców Śląskich między Hallera a Krzycką. Roboty nie spowodują wyłączenia ruchu tramwajowego.
Legendarny kurier patronem tramwaju we Wrocławiu
Wrocław: Wybrano wykonawcę remontu torów na Legnickiej
Wrocław przygotowuje się do przebudowy ulicy i torowiska na Reymonta
Zintegrowany transport
Łódź zapowiada remont pętli Północna. Dworzec tramwajów podmiejskich ożyje?
Kasper Fiszer 30 lipca 2023
Trwa remont ul. Północnej w Łodzi, w wyniku którego ta ma przekształcić się w reprezentacyjne Bulwary Północne. Inwestycja nie obejmuje jednak dawnego Dworca Tramwajów Podmiejskich u zbiegu z ul. Kilińskiego. Pętla zostanie więc odcięta od sieci, ale niebawem ma rozpocząć się jej przebudowa, która przywróci pełną funkcjonalność układu.
Łódź wybrała wykonawcę studium przebudowy torów w rejonie ronda Lotników
Łódź wybrała wykonawcę studium dla węzła Koziny i Konstantynowskiej
UM Łódź: Odcięcie Chocianowic? Wina kryzysu w budownictwie