Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pięć projektów do Kolej Plus w Wielkopolsce, w tym trzy z rządowej listy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pięć projektów do Kolej Plus w Wielkopolsce, w tym trzy z rządowej listy
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Na terenie województwa wielkopolskiego projekty do programu Kolej Plus składał tylko urząd marszałkowski. 

Samorząd Województwa Wielkopolskiego od szeregu lat podejmuje wiele inicjatyw i działań w obszarze infrastruktury kolejowej, które zmierzają do zwiększenia konkurencyjności tej gałęzi transportu. Realizowane jest to między innymi poprzez wspieranie i współfinansowanie szeregu projektów inwestycyjnych na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. Samorząd województwa do programu Kolej Plus zgłosił pięć projektów:

  • Rewitalizacja ciągu komunikacyjnego nr 236/390 Wągrowiec – Rogoźno – Czarnków
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 65 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej pomiędzy Wągrowcem a Czarnkowem. Linia obecnie czynna w ruchu towarowym na odcinku Rogoźno – Czarnków. Planuje się utrzymanie dotychczasowego charakteru linii oraz podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/h - dla pociągów pasażerskich. Lokalne Stowarzyszenie Jednostek Samorządu Terytorialnego „Komunikacja” walczy o powrót pociągów od kilku lat. Szacowany koszty realizacji projektu 400 mln zł. 

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Szamotuły – Międzychód
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 56 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej pomiędzy Międzychodem a Szamotułami. Linia obecnie nieczynna w ruchu towarowym i pasażerskim, ale od kilku lat są plany przywrócenia ruchu. Planuje się utrzymanie dotychczasowego charakteru linii oraz podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/h - dla pociągów pasażerskich. Szacowany koszty realizacji projektu 350 mln zł.

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 22,5 km jednotorowej, niezelektryfikowanej jednotorowej linii kolejowej na odcinku Gostyń – Kąkolewo. Linia obecnie nieczynna w ruchu pasażerskim. Planuje się utrzymanie dotychczasowego charakteru linii oraz podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich. Szacowany koszty realizacji projektu 140 mln zł.

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 21,6 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej na odcinku Śrem - Czempiń. Linia obecnie nieczynna w ruch towarowym i pasażerskim. Linia znajduje się obecnie w zasobach PKP S.A. Dla inwestycji wykonano w roku 2018 analizy techniczne i ekonomiczne. Wybrany wariant realizacji inwestycji przewiduje m.in. elektryfikację linii oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości do 120 km/h - dla pociągów pasażerskich. Szacowany koszty realizacji projektu 200 mln  zł.

  • Budowa połączenia kolejowego Turek - Konin
Projekt dotyczy budowy ok. 40 km nowego połączenia kolejowego Turek - Konin. Szacowany koszty realizacji projektu 550 mln zł.

Ponieważ znamy już listę wszystkich projektów wiemy, że samorządy niższego szczebla akurat w Wielkopolsce nie złożyły żadnych projektów do programu. znamy również łączną wartość netto zgłoszonych przez samorząd projektów - to 1,640 mld złotych (przy budżecie całego programu - 6,6 mld zł).

Z drugiej strony, w pierwszej kolejności dofinansowanie otrzymają propozycje, które przedstawił rząd i PKP PLK w załączniku do programu. A to aż trzy z pięciu zgłoszonych przez Wielkopolskę projektów: Rewitalizacja linii kolejowej 360 Gostyń – Kąkolewo, Prace na linii kolejowej 369 na odcinku Śrem – Czempiń, odbudowa linii kolejowej i przywrócenie ruchu regionalnego na linii Poznań – Czempiń – Śrem oraz Budowa nowej linii kolejowej Konin – Turek (łącznie 890 mln zł).
Wszystko o Kolej Plus

Zakończył się pierwszy etap Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Do PKP Polskich Linii Kolejowych trafiło 96  wniosków ZOBACZ LISTĘ I MAPĘ

Wszystkie informacje na temat programu zebraliśmy w tym wątku. W dalszym ciągu będziemy opisywać poszczególne projekty; dotąd opisaliśmy następujące propozycje:
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij