NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pięć projektów do Kolej Plus w Wielkopolsce, w tym trzy z rządowej listy

| Jakub Madrjas 03.09.2020 116

Pięć projektów do Kolej Plus w Wielkopolsce, w tym trzy z rządowej listy
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Na terenie województwa wielkopolskiego projekty do programu Kolej Plus składał tylko urząd marszałkowski. 
Samorząd Województwa Wielkopolskiego od szeregu lat podejmuje wiele inicjatyw i działań w obszarze infrastruktury kolejowej, które zmierzają do zwiększenia konkurencyjności tej gałęzi transportu. Realizowane jest to między innymi poprzez wspieranie i współfinansowanie szeregu projektów inwestycyjnych na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. Samorząd województwa do programu Kolej Plus zgłosił pięć projektów:

  • Rewitalizacja ciągu komunikacyjnego nr 236/390 Wągrowiec – Rogoźno – Czarnków
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 65 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej pomiędzy Wągrowcem a Czarnkowem. Linia obecnie czynna w ruchu towarowym na odcinku Rogoźno – Czarnków. Planuje się utrzymanie dotychczasowego charakteru linii oraz podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/h - dla pociągów pasażerskich. Lokalne Stowarzyszenie Jednostek Samorządu Terytorialnego „Komunikacja” walczy o powrót pociągów od kilku lat. Szacowany koszty realizacji projektu 400 mln zł. 

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Szamotuły – Międzychód
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 56 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej pomiędzy Międzychodem a Szamotułami. Linia obecnie nieczynna w ruchu towarowym i pasażerskim, ale od kilku lat są plany przywrócenia ruchu. Planuje się utrzymanie dotychczasowego charakteru linii oraz podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/h - dla pociągów pasażerskich. Szacowany koszty realizacji projektu 350 mln zł.

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 22,5 km jednotorowej, niezelektryfikowanej jednotorowej linii kolejowej na odcinku Gostyń – Kąkolewo. Linia obecnie nieczynna w ruchu pasażerskim. Planuje się utrzymanie dotychczasowego charakteru linii oraz podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich. Szacowany koszty realizacji projektu 140 mln zł.

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń
Projekt dotyczy rewitalizacji ok. 21,6 km jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej na odcinku Śrem - Czempiń. Linia obecnie nieczynna w ruch towarowym i pasażerskim. Linia znajduje się obecnie w zasobach PKP S.A. Dla inwestycji wykonano w roku 2018 analizy techniczne i ekonomiczne. Wybrany wariant realizacji inwestycji przewiduje m.in. elektryfikację linii oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości do 120 km/h - dla pociągów pasażerskich. Szacowany koszty realizacji projektu 200 mln  zł.

  • Budowa połączenia kolejowego Turek - Konin
Projekt dotyczy budowy ok. 40 km nowego połączenia kolejowego Turek - Konin. Szacowany koszty realizacji projektu 550 mln zł.

Ponieważ znamy już listę wszystkich projektów wiemy, że samorządy niższego szczebla akurat w Wielkopolsce nie złożyły żadnych projektów do programu. znamy również łączną wartość netto zgłoszonych przez samorząd projektów - to 1,640 mld złotych (przy budżecie całego programu - 6,6 mld zł).

Z drugiej strony, w pierwszej kolejności dofinansowanie otrzymają propozycje, które przedstawił rząd i PKP PLK w załączniku do programu. A to aż trzy z pięciu zgłoszonych przez Wielkopolskę projektów: Rewitalizacja linii kolejowej 360 Gostyń – Kąkolewo, Prace na linii kolejowej 369 na odcinku Śrem – Czempiń, odbudowa linii kolejowej i przywrócenie ruchu regionalnego na linii Poznań – Czempiń – Śrem oraz Budowa nowej linii kolejowej Konin – Turek (łącznie 890 mln zł).
Wszystko o Kolej Plus

Zakończył się pierwszy etap Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Do PKP Polskich Linii Kolejowych trafiło 96  wniosków ZOBACZ LISTĘ I MAPĘ

Wszystkie informacje na temat programu zebraliśmy w tym wątku. W dalszym ciągu będziemy opisywać poszczególne projekty; dotąd opisaliśmy następujące propozycje:
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5