Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej wróci do Sokołowa i Konstancina? Cztery projekty Kolej Plus na Mazowszu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Województwo mazowieckie zgłosiło cztery projekty do programu Kolej Plus. Trzy z dotyczą odtworzenia ciągu kolejowego wzdłuż wschodniej części województwa. Czwartym jest odbudowa linii kolejowej do Konstancina-Jeziornej pod Warszawą. 

Na terenie województwa mazowieckiego zgłoszono do programu Kolej Plus dziewięć propozycji. Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" Marta Milewska, rzecznik prasowy marszałka województwa mazowieckiego, samorząd województwa zgłosił do programu Kolej Plus cztery z nich:

  • ciąg komunikacyjny Sokołów Podlaski – Siedlce – Warszawa (rewitalizacja linii kolejowej nr 55 na odcinku Sokołów Podlaski – Siedlce)
  • ciąg komunikacyjny Sokołów Podlaski – Małkinia – Warszawa (odbudowa linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia),
  • ciąg komunikacyjny Ostrów Mazowiecka – Małkinia – Warszawa (rewitalizacja linii kolejowej nr 34 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia)
  • ciąg komunikacyjny Konstancin Jeziorna – Warszawa (rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna wraz z ewentualną dobudową torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Piaseczno).
Uwagę zwraca odbudowa kolei do Konstancina-Jeziornej. Ten zgłaszany od wielu lat projekt znalazł się w podpisanym niedawno przez PKP Polskie Linie Kolejowe zleceniu na wykonanie studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie Warszawa - Piaseczno. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Przywrócić ciąg kolejowy... zalany asfaltem


Z kolei trzy pierwsze projekty po realizacji pozwoliłby na odtworzenie ciągu linii kolejowych od Ostrowii (lub nawet Ostrołęki) wzdłuż wschodniej części województwa aż do Siedlec. Jednak odbudowa linii Sokołów Podlaski - Małkinia może się okazać bardzo kosztowna, ponieważ samorząd województwa w dużej części sam zbudował w miejscu zlikwidowanej linii drogę wojewódzką nr 627. Wkrótce przekonamy się, czy nie odcięło to możliwości reaktywacji kolei na zawsze. Co gorsza - jest to środkowy odcinek proponowanego ciągu.

Rewitalizację dwóch pozostałych odcinków przewiduje przyjęty już wiele lat temu Plan Transportowy województwa; nie było ich jednak nawet na liście rezerwowej Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. Jeszcze dziesięć lat temu pojawiły się plany likwidacji linii nr 55  Siedlce – Sokołów Podlaski; sprzeciwiły się jednak temu samorządy. Jednak już na uruchomienie połączeń pasażerskich determinacji (i pieniędzy) nie wystarczyło.

Mazowsze właściwie pewne swego?

Są jednak i dobre wiadomości. Jak wskazuje Marta Milewski, zgodnie z zasadami programu pierwszej kolejności dofinansowanie będzie mogło być udzielone dla projektów ujętych w załączniku nr 2 do Programu. To inwestycje umieszczone na tej mapie, pokazanej podczas ogłaszania programu Kolej Plus dwa lata temu. Mazowsze zgłosiło do PLK te (i tylko te) inwestycje, które były w załączniku, więc właściwie może być pewne ich wyboru do realizacji.

- Na obecnym etapie (I etap), nie wnosimy uwag do przedmiotowego programu. Po I etapie zgłoszenia będą oceniane pod względem formalnym i kwalifikowane do II etapu i wtedy podejmowane będą dalsze ustalenia z PLK co do zakresu realizacji projektu, wysokości dofinansowania oraz treści umowy - informuje Marta Milewska.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5