NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Kolej wróci do Sokołowa i Konstancina? Cztery projekty Kolej Plus na Mazowszu

| Jakub Madrjas 31.08.2020 9,3k

Kolej wróci do Sokołowa i Konstancina? Cztery projekty Kolej Plus na Mazowszu
fot. Centralniak
Kolej wróci do Sokołowa i Konstancina? Cztery projekty Kolej Plus na Mazowszu
Kolej wróci do Sokołowa i Konstancina? Cztery projekty Kolej Plus na Mazowszu
Województwo mazowieckie zgłosiło cztery projekty do programu Kolej Plus. Trzy z dotyczą odtworzenia ciągu kolejowego wzdłuż wschodniej części województwa. Czwartym jest odbudowa linii kolejowej do Konstancina-Jeziornej pod Warszawą. 
Na terenie województwa mazowieckiego zgłoszono do programu Kolej Plus dziewięć propozycji. Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" Marta Milewska, rzecznik prasowy marszałka województwa mazowieckiego, samorząd województwa zgłosił do programu Kolej Plus cztery z nich:

  • ciąg komunikacyjny Sokołów Podlaski – Siedlce – Warszawa (rewitalizacja linii kolejowej nr 55 na odcinku Sokołów Podlaski – Siedlce)
  • ciąg komunikacyjny Sokołów Podlaski – Małkinia – Warszawa (odbudowa linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia),
  • ciąg komunikacyjny Ostrów Mazowiecka – Małkinia – Warszawa (rewitalizacja linii kolejowej nr 34 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia)
  • ciąg komunikacyjny Konstancin Jeziorna – Warszawa (rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna wraz z ewentualną dobudową torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Piaseczno).
Uwagę zwraca odbudowa kolei do Konstancina-Jeziornej. Ten zgłaszany od wielu lat projekt znalazł się w podpisanym niedawno przez PKP Polskie Linie Kolejowe zleceniu na wykonanie studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie Warszawa - Piaseczno. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Przywrócić ciąg kolejowy... zalany asfaltem


Z kolei trzy pierwsze projekty po realizacji pozwoliłby na odtworzenie ciągu linii kolejowych od Ostrowii (lub nawet Ostrołęki) wzdłuż wschodniej części województwa aż do Siedlec. Jednak odbudowa linii Sokołów Podlaski - Małkinia może się okazać bardzo kosztowna, ponieważ samorząd województwa w dużej części sam zbudował w miejscu zlikwidowanej linii drogę wojewódzką nr 627. Wkrótce przekonamy się, czy nie odcięło to możliwości reaktywacji kolei na zawsze. Co gorsza - jest to środkowy odcinek proponowanego ciągu.

Rewitalizację dwóch pozostałych odcinków przewiduje przyjęty już wiele lat temu Plan Transportowy województwa; nie było ich jednak nawet na liście rezerwowej Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. Jeszcze dziesięć lat temu pojawiły się plany likwidacji linii nr 55  Siedlce – Sokołów Podlaski; sprzeciwiły się jednak temu samorządy. Jednak już na uruchomienie połączeń pasażerskich determinacji (i pieniędzy) nie wystarczyło.

Mazowsze właściwie pewne swego?

Są jednak i dobre wiadomości. Jak wskazuje Marta Milewski, zgodnie z zasadami programu pierwszej kolejności dofinansowanie będzie mogło być udzielone dla projektów ujętych w załączniku nr 2 do Programu. To inwestycje umieszczone na tej mapie, pokazanej podczas ogłaszania programu Kolej Plus dwa lata temu. Mazowsze zgłosiło do PLK te (i tylko te) inwestycje, które były w załączniku, więc właściwie może być pewne ich wyboru do realizacji.

- Na obecnym etapie (I etap), nie wnosimy uwag do przedmiotowego programu. Po I etapie zgłoszenia będą oceniane pod względem formalnym i kwalifikowane do II etapu i wtedy podejmowane będą dalsze ustalenia z PLK co do zakresu realizacji projektu, wysokości dofinansowania oraz treści umowy - informuje Marta Milewska.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5