NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Dolnośląski marszałek przedstawił linie zgłoszone do Kolej Plus

| Michał Szymajda 26.08.2020 96

Dolnośląski marszałek przedstawił linie zgłoszone do Kolej Plus
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Marszałek województwa dolnośląskiego przedstawił publicznie listę projektów, którą zgłosił do realizacji w ramach programu Kolej Plus. Pomysły można było przedstawiać w Ministerstwie Infrastruktury do dzisiaj.
Urząd marszałkowski Dolnego Śląska zgłosił do rewitalizacji odcinek linii kolejowej nr 284 od Legnicy – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój) w celu włączenia powiatu złotoryjskiego do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich. - Projekt ten jest jednocześnie niezbędny dla realizacji projektu rewitalizacji dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego – zauważa marszałek Cezary Przybylski.

Na liście znalazła się także linia kolejowa nr 310 z Kobierzyc do Piławy Górnej oraz odbudowa drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce. W ten sposób marszałek chce poprawić jakość połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem. W zgłoszonym wniosku jest też linia 181.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Oleśnica – Syców – Kępno umożliwi utworzenie linii komunikacyjnej Wrocław – Oleśnica – Syców – Kępno – Wieluń – zauważa Przybylski, który od PKP oczekiwałby również rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich.

Na liście propozycji jest też „budowa podstawowej infrastruktury, przede wszystkim w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego, pozwalającej na uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej na kierunkach Wrocław – Wołów, Wrocław – Jaworzyna Śląska oraz Wrocław – Środa Śląska”.

– Rządowy program Kolej+ jest dopełnieniem naszego samorządowego planu rozwoju kolei w regionie, w ramach którego przejmujemy od państwa, remontujemy oraz przywracamy ruch na nieczynnych do tej pory liniach. W ten sposób rozbudowujemy kolejową mapę Dolnego Śląska i ułatwiamy mieszkańcom komunikację między miastami naszego regionu – powiedział marszałek.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (717)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (717)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5