NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Lubuskie zgłasza aż osiem projektów do Kolej Plus

| Jakub Madrjas 01.09.2020 168

Lubuskie zgłasza aż osiem projektów do Kolej Plus
fot. Jakub Sus, sm42.pl
Lubuskie zgłasza aż osiem projektów do Kolej Plus
Lubuskie zgłasza aż osiem projektów do Kolej Plus
Lubuskie zgłasza aż osiem projektów do Kolej Plus
Aż osiem projektów złożyło województwo lubuskie do programu Kolej Plus. Są to jednak prawie wyłącznie projekty napraw użytkowanych obecnie linii kolejowych. 
Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" reprezentująca Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Marzena Toczek, samorząd zgłosił do programu Kolej Plus osiem projektów:

1. Rewitalizacja linii kolejowej nr 358 Czerwieńsk – Krosno Odrzańskie – Gubin – granica państwa (połączenie Gubina i Krosna Odrz. z Zieloną Górą).
2. Rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów – Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów, Jasień i Bieszków (połączenie Lubska z Zieloną Górą).
3. Rewitalizacja linii nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań wraz z odbudową peronów (połączenie Szprotawy z Zieloną Górą).
4. Rewitalizacja linii nr 426 na odcinku Strzelce Krajeńskie – Strzelce Krajeńskie Wschód wraz z odbudową infrastruktury peronowej w Strzelcach Krajeńskich (połączenie Strzelec Krajeńskich z Gorzowem Wlkp.).
5. Remont linii nr 363 ma odcinku Skwierzyna – Międzychód (połączenie Międzychodu z Gorzowem Wlkp.).
6. Remont linii nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Wierzbno (Międzychód) (połączenie Międzychodu z Zieloną Górą).
7. Odbudowa linii nr 415 na odcinku Gorzów Wlkp. – Myślibórz (połączenie Myśliborza z Gorzowem Wlkp.).
8. Rewitalizacja linii kolejowej nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Sulęcin – Rzepin (połączenie Sulęcina z Gorzowem Wlkp. oraz z Zieloną Górą przez Międzyrzecz i Rzepin).

Co wiemy o tych projektach? Na razie niewiele, ale wygląda to na dużą zmianę w stosunku do ostatniego Regionalnego Programu Operacyjnego, który obejmował na liście podstawowej dwie linie kolejowe. Jedną z nich była linia nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk. Teraz wygląda na to, że są szansę na kontynuację tych prac w kierunku granicy z Niemcami tym bardziej, że linia nr 358 Czerwieńsk - Gubin została umieszczona przez rząd w załączniku do programu; przyznanie finansowania dla jej remontu będzie zatem priorytetem. Linia na tym odcinku jest zamknięta dla ruchu pasażerskiego.

Rewitalizacja linii nr 275 umożliwiłaby przywrócenie kolei do 13-tysięcznego Lubska - na tym odcinku linia jest zamknięta. Jeśli chodzi o linię nr 14, to istniały plany wyremontowania całego odcinka od Żagania do Głogowa, ale nie było konsensusu w tej sprawie pomiędzy samorządami województw. Warto zauważyć, że do programu trafia tylko krótki odcinek do Szprotawy. Linia 426 jest jeszcze krótsza (6 km), ale pozwoliłaby doprowadzić połączenia z miasta Strzelce Krajeńskie do linii 203 przez stację Strzelce Krajeńskie Wschód. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą linią 426 od przeszło pół wieku.

Linia 363 Międzychód - Skwierzyna jest zamknięta dla pociągów pasażerskich (z krótkim wyjątkiem) od 25 lat. Na jej wielkopolskim odcinku do Rokietnicy niedawno zaczęła się budowa drogi. Z kolei decyzję o likwidacji linii nr 415 podjęto w 2005 roku, a ostatnie prace rozbiórkowe przebiegały całkiem niedawno. Samorządy chciały tu zbudować drogę rowerową, ale ten plan upadł bo nie udało im się porozumieć w tej sprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (447)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (447)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5