NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek

| Michał Szymajda 21.05.2019 121

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Posłowie Tomasz Nowak i Paweł Bieńkowski zapytali Ministerstwo Infrastruktury o szanse budowy nowej normalnotorowej linii kolejowej z Konina do Turka. Resort potwierdza, że taka inwestycja może być realizowana w ramach programu Kolej+.
Posłowie w interpelacji zapytali ministerstwo o to na jakim etapie jest aktualnie inwestycja, którą rząd zapowiedział przed wyborami samorządowymi, a także o to jaki jest przewidywany termin przeprowadzenia inwestycji oraz ile będzie kosztowała. Posłowie chcieliby także wiedzieć, jakiego wkładu własnego samorządów będzie oczekiwał rząd przy prowadzeniu inwestycji.

– Wymieniona inwestycja wpisuje się w katalog zadań zidentyfikowanych w ramach Programu Kolej+. Szacunkowa wielkość niezbędnych nakładów finansowych dla całego projektu wynosi obecnie 600 mln zł, jednakże należy podkreślić, że wartość zadania zostanie docelowo określona na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.

Zarówno prace przedprojektowe, ani tym bardziej projektowe jeszcze nie wystartowały, raczej nie ma jednak szans na ich początek w najbliższych miesiącach, ponieważ obecnie cała uwaga PKP PLK jak i PKP SA skupiona jest na realizacji modernizacji zaplanowanych w Krajowych Programie Kolejowym. Resort szacuje jednak, że czas realizacji projektu można wstępnie ocenić na ok. 6 lat (wraz z przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej i projektowej).

– Zgodnie z założeniami Programu, po jego wdrożeniu, PKP PLK SA będzie informować zainteresowane podmioty o możliwości i zasadach wspólnej realizacji zadań inwestycyjnych kwalifikujących się do wsparcia – napisał Bittel. Wstępnie zaznaczono jednak, że zaangażowanie samorządów lokalnych powinno wynosić 15% finansowania całego projektu.

Nowa linia z Turku do Konina znalazła się na wstępnej liście projektów do realizacji w ramach programu Kolej+, o której można przeczytać tutaj. Do 1991 roku Turek miał dostęp do kolei wąskotorowej, której regularną działalność w tym roku zawieszono. Pociągiem można było dojechać jednak do Kalisza, a nie do Konina, znajdującego się na ważnej magistrali E20 Warszawa – Poznań, obecnie modernizowanej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (678)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (678)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5