Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
21-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Posłowie Tomasz Nowak i Paweł Bieńkowski zapytali Ministerstwo Infrastruktury o szanse budowy nowej normalnotorowej linii kolejowej z Konina do Turka. Resort potwierdza, że taka inwestycja może być realizowana w ramach programu Kolej+.

Posłowie w interpelacji zapytali ministerstwo o to na jakim etapie jest aktualnie inwestycja, którą rząd zapowiedział przed wyborami samorządowymi, a także o to jaki jest przewidywany termin przeprowadzenia inwestycji oraz ile będzie kosztowała. Posłowie chcieliby także wiedzieć, jakiego wkładu własnego samorządów będzie oczekiwał rząd przy prowadzeniu inwestycji.

– Wymieniona inwestycja wpisuje się w katalog zadań zidentyfikowanych w ramach Programu Kolej+. Szacunkowa wielkość niezbędnych nakładów finansowych dla całego projektu wynosi obecnie 600 mln zł, jednakże należy podkreślić, że wartość zadania zostanie docelowo określona na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.

Zarówno prace przedprojektowe, ani tym bardziej projektowe jeszcze nie wystartowały, raczej nie ma jednak szans na ich początek w najbliższych miesiącach, ponieważ obecnie cała uwaga PKP PLK jak i PKP SA skupiona jest na realizacji modernizacji zaplanowanych w Krajowych Programie Kolejowym. Resort szacuje jednak, że czas realizacji projektu można wstępnie ocenić na ok. 6 lat (wraz z przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej i projektowej).

– Zgodnie z założeniami Programu, po jego wdrożeniu, PKP PLK SA będzie informować zainteresowane podmioty o możliwości i zasadach wspólnej realizacji zadań inwestycyjnych kwalifikujących się do wsparcia – napisał Bittel. Wstępnie zaznaczono jednak, że zaangażowanie samorządów lokalnych powinno wynosić 15% finansowania całego projektu.

Nowa linia z Turku do Konina znalazła się na wstępnej liście projektów do realizacji w ramach programu Kolej+, o której można przeczytać tutaj. Do 1991 roku Turek miał dostęp do kolei wąskotorowej, której regularną działalność w tym roku zawieszono. Pociągiem można było dojechać jednak do Kalisza, a nie do Konina, znajdującego się na ważnej magistrali E20 Warszawa – Poznań, obecnie modernizowanej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Jakub Madrjas 12 kwietnia 2024

Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Jakub Madrjas 12 kwietnia 2024

Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij