Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Posłowie Tomasz Nowak i Paweł Bieńkowski zapytali Ministerstwo Infrastruktury o szanse budowy nowej normalnotorowej linii kolejowej z Konina do Turka. Resort potwierdza, że taka inwestycja może być realizowana w ramach programu Kolej+.

Posłowie w interpelacji zapytali ministerstwo o to na jakim etapie jest aktualnie inwestycja, którą rząd zapowiedział przed wyborami samorządowymi, a także o to jaki jest przewidywany termin przeprowadzenia inwestycji oraz ile będzie kosztowała. Posłowie chcieliby także wiedzieć, jakiego wkładu własnego samorządów będzie oczekiwał rząd przy prowadzeniu inwestycji.

– Wymieniona inwestycja wpisuje się w katalog zadań zidentyfikowanych w ramach Programu Kolej+. Szacunkowa wielkość niezbędnych nakładów finansowych dla całego projektu wynosi obecnie 600 mln zł, jednakże należy podkreślić, że wartość zadania zostanie docelowo określona na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.

Zarówno prace przedprojektowe, ani tym bardziej projektowe jeszcze nie wystartowały, raczej nie ma jednak szans na ich początek w najbliższych miesiącach, ponieważ obecnie cała uwaga PKP PLK jak i PKP SA skupiona jest na realizacji modernizacji zaplanowanych w Krajowych Programie Kolejowym. Resort szacuje jednak, że czas realizacji projektu można wstępnie ocenić na ok. 6 lat (wraz z przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej i projektowej).

– Zgodnie z założeniami Programu, po jego wdrożeniu, PKP PLK SA będzie informować zainteresowane podmioty o możliwości i zasadach wspólnej realizacji zadań inwestycyjnych kwalifikujących się do wsparcia – napisał Bittel. Wstępnie zaznaczono jednak, że zaangażowanie samorządów lokalnych powinno wynosić 15% finansowania całego projektu.

Nowa linia z Turku do Konina znalazła się na wstępnej liście projektów do realizacji w ramach programu Kolej+, o której można przeczytać tutaj. Do 1991 roku Turek miał dostęp do kolei wąskotorowej, której regularną działalność w tym roku zawieszono. Pociągiem można było dojechać jednak do Kalisza, a nie do Konina, znajdującego się na ważnej magistrali E20 Warszawa – Poznań, obecnie modernizowanej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

inf. pras PKP PLK, oprac. jm 19 czerwca 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

inf. pras PKP PLK, oprac. jm 19 czerwca 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5