Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej+: Łódzkie ma umowę, Śląsk pieniądze, Mazowsze przyrzeka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej+: Łódzkie ma umowę, Śląsk pieniądze, Mazowsze przyrzeka
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Rozwijają się przygotowania do realizacji projektów z programu Kolej Plus. Według zebranych przez nas najnowszych informacji, zabezpieczono pieniądze na studia dla dwóch projektów w woj. śląskim, ogłoszono kolejny przetarg w Wielkopolsce, a województwo łódzkie podpisało umowę z firmą Idom.

Pieniądze na Kolej Plus w woj. śląskim

Podczas XXX sesji Sejmiku Województwa Śląskiego radni udzielili pomocy finansowej dla miasta Bielska-Białej (w formie dotacji celowej, przeznaczonej na współfinansowanie opracowania studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędnego elementu połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem”). Więcej na jego temat piszemy tutaj.

To nie jedyna dobra wiadomość z regionu, bo jak podaje PAP, Sejmik zabezpieczył też dwa miliony złotych na przygotowanie wstępnej dokumentacji budowy połączenia kolejowego Jastrzębia-Zdroju z Katowicami w programie Kolej Plus.

Komplet przetargów na Kolej Plus w Wielkopolsce

Województwo Wielkopolskie ogłosiło brakujące przetargi na wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne. Jak informowaliśmy wcześniej, województwo Wielkopolskie ogłosiło postępowania na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla trzech z pięciu zgłoszonych projektów: na rewitalizację kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizację linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizację linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń.

Teraz samorząd ogłosił przetargi na pozostałe dwa projekty, które były w dużym stopniu zagrożone – z powodu mniejszej zasadności ekonomicznej wydłużyły się bowiem rozmowy o współfinansowaniu z lokalnymi samorządami. Pierwszy projekt to rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo, a drugi – budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin. Postępowanie zostało podzielone na oddzielne części. Samorząd, podobnie jak w poprzednich postępowaniach, tylko w 60 proc. będzie kierował się ceną. Termin realizacji upływa 15 listopada, co może oznaczać, że Wielkopolska ma nadzieję na wydłużenie harmonogramu II Etapu programu Kolej Plus.

Łódzkie z umową na studium elektryfikacji linii nr 25

Województwo łódzkie poinformowało o podpisaniu umowy na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego dla projektu elektryfikacji z modernizacją linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (koszt dokumentacji wyniesie 2,002 mln zł netto) z firmą Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Pozostałe przetargi są już rozstrzygnięte – do podpisania pozostają jeszcze dwie umowy

Kozienice mają obietnicę uruchomienia pociągów przez UMWM

Coraz bardziej realna wydaje się perspektywa budowy nowej linii kolejowej w ramach Kolej Plus – do Kozienic. Ten samorząd podpisał umowę na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego. Jak informuje “Gazeta Wyborcza”, spełniony został kolejny warunek formalny. – Jednym z wymagań stawianych beneficjentom w programie uzupełnienia lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej, w ramach którego gmina Kozienice realizuje przedsięwzięcie budowy linii kolejowej Kozienice – Warszawa, jest przedłożenie do PKP PLK deklaracji organizatora przewozów uruchomienia i finansowania przewozów w ilości co najmniej czterech par pociągów na dobę przez pięć lat. Taka deklaracja ze strony zarządu województwa mazowieckiego już jest – podała Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

W najbliższych dniach należy spodziewać się ogłoszenia przez gminę Koronowo przetargu na studium dla projektu utworzenia nowego połączenia Bydgoszcz – Koronowo – Więcbork – Sępólno Krajeńskie – Chojnice.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij