Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Pierwszą umowę na studium podpisały Kozienice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
04-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Pierwszą umowę na studium podpisały Kozienice
UM Kozienice
Trzy miesiące po rozpoczęciu drugiego etapu programu Kolej Plus podpisana została pierwsza umowa na wykonanie studium dla inwestycji. Chodzi o projekt budowy linii kolejowej do Kozienic na Mazowszu. Wycofano kolejny, czwarty projekt.

PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały czwarte spotkanie z wnioskodawcami nt. realizacji Programu Kolej Plus. Z 79 zakwalifikowanych projektów wycofano na razie cztery. Do znanych wcześniej projektów „Budowa przystanku Mysłowice Północ na istniejącej linii 138 jako usprawnienie kolejowego połączenia Katowice – Nowy Bieruń (Oświęcim)”, „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna”, „Odbudowa linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia” dołączyła właśnie „Budowa peronu pasażerskiego w m. Brzezówka gm. Tarnowiec”. Jak informowaliśmy niedawno, szereg kolejnych projektów jest jednak zagrożonych.

Kozienice najbardziej do przodu

Kluczową informacją z ostatniego spotkania jest podpisanie pierwszej umowy na niezbędne studium planistyczno-prognostyczne. Chodzi o projekt „Kolej w Kozienicach – likwidacja regionalnego wykluczenia komunikacyjnego” została podpisana umowa z wykonawcą na opracowanie studium.

To najbardziej zaawansowany projekt ze wszystkich zgłoszonych na Mazowszu, bo Gmina Kozienice podpisała w 2019 roku list intencyjny w sprawie budowy linii kolejowej z PKP PLK.  Szeroko piszemy na jego temat tutaj. Budowa nowej linii ma umożliwić przejazd pomiędzy Kozienicami a Warszawą (długość połączenia około 95 km) w czasie poniżej 1 h dla najszybszych połączeń.

Większość projektów z finansowaniem na studium

Mimo wielu problemów i wyzwań, poruszonych m.in. niedawno na naszych łamach przez Renatę Mordak z Multiconsult, trwa przygotowywanie kolejnych projektów. Jak informuje PLK, dla 48 przedsięwzięć – a więc znacznie ponad połowy – w budżecie wnioskodawców na 2021 r. zostało zabezpieczenie finasowanie na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych. Z wszystkich 75 aktualnych (niewycofanych) wniosków, 59 jest na etapie przygotowań do ogłoszenia postępowania przetargowego, dotyczącego wstępnego studium planistyczno-prognostycznego (opracowywany jest opis przedmiotu zamówienia przez samorządy), a dla 15 projektów ogłoszono postępowanie przetargowe.

– Liczna obecność wnioskodawców na spotkaniach organizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe pokazuje zainteresowanie i zaangażowanie w kolejny etap Programu Kolej Plus. Cykliczne spotkania pozwalają wyjaśniać wątpliwości i ułatwiają przygotowywanie niezbędnych dokumentów – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Daniel Siwak 23 października 2025

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Infrastruktura

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Roman Czubiński 21 października 2025

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Zobacz również:

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Daniel Siwak 23 października 2025

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Infrastruktura

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Roman Czubiński 21 października 2025

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Zobacz również:

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij