Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Pierwszą umowę na studium podpisały Kozienice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Pierwszą umowę na studium podpisały Kozienice
UM Kozienice
Trzy miesiące po rozpoczęciu drugiego etapu programu Kolej Plus podpisana została pierwsza umowa na wykonanie studium dla inwestycji. Chodzi o projekt budowy linii kolejowej do Kozienic na Mazowszu. Wycofano kolejny, czwarty projekt.

PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały czwarte spotkanie z wnioskodawcami nt. realizacji Programu Kolej Plus. Z 79 zakwalifikowanych projektów wycofano na razie cztery. Do znanych wcześniej projektów „Budowa przystanku Mysłowice Północ na istniejącej linii 138 jako usprawnienie kolejowego połączenia Katowice – Nowy Bieruń (Oświęcim)”, „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna”, „Odbudowa linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia” dołączyła właśnie „Budowa peronu pasażerskiego w m. Brzezówka gm. Tarnowiec”. Jak informowaliśmy niedawno, szereg kolejnych projektów jest jednak zagrożonych.

Kozienice najbardziej do przodu

Kluczową informacją z ostatniego spotkania jest podpisanie pierwszej umowy na niezbędne studium planistyczno-prognostyczne. Chodzi o projekt „Kolej w Kozienicach – likwidacja regionalnego wykluczenia komunikacyjnego” została podpisana umowa z wykonawcą na opracowanie studium.

To najbardziej zaawansowany projekt ze wszystkich zgłoszonych na Mazowszu, bo Gmina Kozienice podpisała w 2019 roku list intencyjny w sprawie budowy linii kolejowej z PKP PLK.  Szeroko piszemy na jego temat tutaj. Budowa nowej linii ma umożliwić przejazd pomiędzy Kozienicami a Warszawą (długość połączenia około 95 km) w czasie poniżej 1 h dla najszybszych połączeń.

Większość projektów z finansowaniem na studium

Mimo wielu problemów i wyzwań, poruszonych m.in. niedawno na naszych łamach przez Renatę Mordak z Multiconsult, trwa przygotowywanie kolejnych projektów. Jak informuje PLK, dla 48 przedsięwzięć – a więc znacznie ponad połowy – w budżecie wnioskodawców na 2021 r. zostało zabezpieczenie finasowanie na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych. Z wszystkich 75 aktualnych (niewycofanych) wniosków, 59 jest na etapie przygotowań do ogłoszenia postępowania przetargowego, dotyczącego wstępnego studium planistyczno-prognostycznego (opracowywany jest opis przedmiotu zamówienia przez samorządy), a dla 15 projektów ogłoszono postępowanie przetargowe.

– Liczna obecność wnioskodawców na spotkaniach organizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe pokazuje zainteresowanie i zaangażowanie w kolejny etap Programu Kolej Plus. Cykliczne spotkania pozwalają wyjaśniać wątpliwości i ułatwiają przygotowywanie niezbędnych dokumentów – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij