Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg Wielkopolski na studia Kolej Plus. Tylko trzy z pięciu projektów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg Wielkopolski na studia Kolej Plus. Tylko trzy z pięciu projektów
fot. Dawid Licheniak, SM42.plEL2-25 KWB Konin, zdjęcie ilustracyjne
Samorząd województwa wielkopolskiego zdecydował się na ogłoszenie postępowania na prace studialne niezbędne do realizacji programu Kolej Plus. W przetargu nie ma jednak rewitalizacji linii kolejowej Gostyń – Kąkolewo oraz budzącej kontrowersje budowy nowej linii kolejowej Konin - Turek.

Jak już informowaliśmy, samorządy mają coraz mniej czasu na przygotowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego; dokument trzeba dostarczyć do PKP PLK do końca października; tymczasem ogłoszono zaledwie kilkanaście przetargów, a w wielu z nich oferty znacznie przekraczają kosztorysy. Na razie podpisano dwie umowy - na studia budowy linii kolejowych do Kozienic i Przasnysza. Z Kolej Plus wycofywane są za to kolejne projekty.

Jest przetarg w Wielkopolsce

W biuletynie zamówień publicznych pojawił się właśnie przetarg ogłoszony przez Województwo Wielkopolskie na opracowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego dla trzech z pięciu zgłoszonych przez samorząd projektów: na rewitalizację kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizację linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizację linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Każdy z tych projektów stanowi oddzielne zadanie w przetargu. O wszystkich zgłoszonych przez Wielkopolskę inwestycjach pisaliśmy dokładnie tutaj.

Warto zauważyć, że w postępowaniu samorządu cena będzie stanowić tylko 60 proc. kryterium. Po 20 proc. punktów będzie można otrzymać za dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchu pasażerskiego oraz dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchowo-eksploatacyjnych. Oferty będą przyjmowane do 12 maja. Na tym etapie nie podano kosztorysu inwestorskiego.

Dwa projekty wypadną?

Jak informowaliśmy, w Wielkopolsce najwięcej kontrowersji budzi pomysł na budowę linii kolejowej z Konina do Turku. Choć inwestycja jest na rządowej liście priorytetowej, co oznacza praktycznie pewne zwycięstwo w konkursie, to jej szacowany na przynajmniej miliard złotych koszt i niepewne efekty ekonomiczne odstraszył część samorządów. Z finansowania studium wycofało się m. in. miasto Konin.

Choć oficjalnie nie wycofano tego projektu, jego brak w postępowaniu może oznaczać że na razie nie zostanie zrealizowany. Nie wiadomo też, dlaczego w postępowaniu brak studium dla rewitalizacji linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo; poprosiliśmy Urząd Marszałkowski o stanowisko w obu sprawach.

Co z województwem lubuskim?

Warto podkreślić, że odtworzenie połączenia Międzychodu z magistralą Poznań-Szczecin w Szamotułach jest komplementarne ze zgłoszonym przez województwo lubuskie projektem rewitalizacji linii kolejowej z Międzychodu do Skwierzyny i pozwoliłoby odtworzyć alternatywny ciąg kolejowy aż do Gorzowa Wielkopolskiego.

Samorząd województwa lubuskiego zgłosił do Kolej Plus aż osiem projektów, ale jak dotąd, mimo wpisaniu w plan postępowań samorządu na pierwszy kwartał tego roku, nie został ogłoszony przetarg dla żadnego z projektów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5