Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg Wielkopolski na studia Kolej Plus. Tylko trzy z pięciu projektów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg Wielkopolski na studia Kolej Plus. Tylko trzy z pięciu projektów
fot. Dawid Licheniak, SM42.plEL2-25 KWB Konin, zdjęcie ilustracyjne
Samorząd województwa wielkopolskiego zdecydował się na ogłoszenie postępowania na prace studialne niezbędne do realizacji programu Kolej Plus. W przetargu nie ma jednak rewitalizacji linii kolejowej Gostyń – Kąkolewo oraz budzącej kontrowersje budowy nowej linii kolejowej Konin - Turek.

Jak już informowaliśmy, samorządy mają coraz mniej czasu na przygotowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego; dokument trzeba dostarczyć do PKP PLK do końca października; tymczasem ogłoszono zaledwie kilkanaście przetargów, a w wielu z nich oferty znacznie przekraczają kosztorysy. Na razie podpisano dwie umowy - na studia budowy linii kolejowych do Kozienic i Przasnysza. Z Kolej Plus wycofywane są za to kolejne projekty.

Jest przetarg w Wielkopolsce

W biuletynie zamówień publicznych pojawił się właśnie przetarg ogłoszony przez Województwo Wielkopolskie na opracowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego dla trzech z pięciu zgłoszonych przez samorząd projektów: na rewitalizację kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizację linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizację linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Każdy z tych projektów stanowi oddzielne zadanie w przetargu. O wszystkich zgłoszonych przez Wielkopolskę inwestycjach pisaliśmy dokładnie tutaj.

Warto zauważyć, że w postępowaniu samorządu cena będzie stanowić tylko 60 proc. kryterium. Po 20 proc. punktów będzie można otrzymać za dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchu pasażerskiego oraz dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchowo-eksploatacyjnych. Oferty będą przyjmowane do 12 maja. Na tym etapie nie podano kosztorysu inwestorskiego.

Dwa projekty wypadną?

Jak informowaliśmy, w Wielkopolsce najwięcej kontrowersji budzi pomysł na budowę linii kolejowej z Konina do Turku. Choć inwestycja jest na rządowej liście priorytetowej, co oznacza praktycznie pewne zwycięstwo w konkursie, to jej szacowany na przynajmniej miliard złotych koszt i niepewne efekty ekonomiczne odstraszył część samorządów. Z finansowania studium wycofało się m. in. miasto Konin.

Choć oficjalnie nie wycofano tego projektu, jego brak w postępowaniu może oznaczać że na razie nie zostanie zrealizowany. Nie wiadomo też, dlaczego w postępowaniu brak studium dla rewitalizacji linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo; poprosiliśmy Urząd Marszałkowski o stanowisko w obu sprawach.

Co z województwem lubuskim?

Warto podkreślić, że odtworzenie połączenia Międzychodu z magistralą Poznań-Szczecin w Szamotułach jest komplementarne ze zgłoszonym przez województwo lubuskie projektem rewitalizacji linii kolejowej z Międzychodu do Skwierzyny i pozwoliłoby odtworzyć alternatywny ciąg kolejowy aż do Gorzowa Wielkopolskiego.

Samorząd województwa lubuskiego zgłosił do Kolej Plus aż osiem projektów, ale jak dotąd, mimo wpisaniu w plan postępowań samorządu na pierwszy kwartał tego roku, nie został ogłoszony przetarg dla żadnego z projektów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij