NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg Wielkopolski na studia Kolej Plus. Tylko trzy z pięciu projektów

| Jakub Madrjas 07.04.2021 123

Jest przetarg Wielkopolski na studia Kolej Plus. Tylko trzy z pięciu projektów
EL2-25 KWB Konin, zdjęcie ilustracyjne fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Samorząd województwa wielkopolskiego zdecydował się na ogłoszenie postępowania na prace studialne niezbędne do realizacji programu Kolej Plus. W przetargu nie ma jednak rewitalizacji linii kolejowej Gostyń – Kąkolewo oraz budzącej kontrowersje budowy nowej linii kolejowej Konin - Turek.
Jak już informowaliśmy, samorządy mają coraz mniej czasu na przygotowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego; dokument trzeba dostarczyć do PKP PLK do końca października; tymczasem ogłoszono zaledwie kilkanaście przetargów, a w wielu z nich oferty znacznie przekraczają kosztorysy. Na razie podpisano dwie umowy - na studia budowy linii kolejowych do Kozienic i Przasnysza. Z Kolej Plus wycofywane są za to kolejne projekty.

Jest przetarg w Wielkopolsce

W biuletynie zamówień publicznych pojawił się właśnie przetarg ogłoszony przez Województwo Wielkopolskie na opracowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego dla trzech z pięciu zgłoszonych przez samorząd projektów: na rewitalizację kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizację linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizację linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Każdy z tych projektów stanowi oddzielne zadanie w przetargu. O wszystkich zgłoszonych przez Wielkopolskę inwestycjach pisaliśmy dokładnie tutaj.

Warto zauważyć, że w postępowaniu samorządu cena będzie stanowić tylko 60 proc. kryterium. Po 20 proc. punktów będzie można otrzymać za dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchu pasażerskiego oraz dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchowo-eksploatacyjnych. Oferty będą przyjmowane do 12 maja. Na tym etapie nie podano kosztorysu inwestorskiego.

Dwa projekty wypadną?

Jak informowaliśmy, w Wielkopolsce najwięcej kontrowersji budzi pomysł na budowę linii kolejowej z Konina do Turku. Choć inwestycja jest na rządowej liście priorytetowej, co oznacza praktycznie pewne zwycięstwo w konkursie, to jej szacowany na przynajmniej miliard złotych koszt i niepewne efekty ekonomiczne odstraszył część samorządów. Z finansowania studium wycofało się m. in. miasto Konin.

Choć oficjalnie nie wycofano tego projektu, jego brak w postępowaniu może oznaczać że na razie nie zostanie zrealizowany. Nie wiadomo też, dlaczego w postępowaniu brak studium dla rewitalizacji linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo; poprosiliśmy Urząd Marszałkowski o stanowisko w obu sprawach.

Co z województwem lubuskim?

Warto podkreślić, że odtworzenie połączenia Międzychodu z magistralą Poznań-Szczecin w Szamotułach jest komplementarne ze zgłoszonym przez województwo lubuskie projektem rewitalizacji linii kolejowej z Międzychodu do Skwierzyny i pozwoliłoby odtworzyć alternatywny ciąg kolejowy aż do Gorzowa Wielkopolskiego.

Samorząd województwa lubuskiego zgłosił do Kolej Plus aż osiem projektów, ale jak dotąd, mimo wpisaniu w plan postępowań samorządu na pierwszy kwartał tego roku, nie został ogłoszony przetarg dla żadnego z projektów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2021
NUMER 03/2021
Tematem numeru jest przyszłość przewozów towarowych w dobie przesądzonego już odejścia od energetyki węglowej. Piszemy również o niepokojącym dla branży braku przetargów PKP PLK. Mamy też jednak dobre informacje, bo wyniki liderów rynku są rekordowe. W tym miesiącu przyglądamy się dokładniej infrastrukturze w regionie łódzkim i dolnośląskim. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5