Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowa linia kolejowa Konin-Turek jednak powstanie? Są porozumienia z gminami i powiatami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowa linia kolejowa Konin-Turek jednak powstanie? Są porozumienia z gminami i powiatami
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Województwo wielkopolskie nie rezygnuje z żadnego z projektów zgłoszonych do programu Kolej Plus. Wkrótce ma zostać ogłoszony drugi przetarg, na studia dla budowy nowej linii kolejowej Turek - Konin oraz dla rewitalizacji linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo.

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, samorząd województwa wielkopolskiego zdecydował się na ogłoszenie postępowania na prace studialne niezbędne do realizacji programu Kolej Plus. Obejmował przygotowanie studiów dla rewitalizacji kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizacji linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizacji linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. 

W przetargu nie było jednak dwóch z pięciu zgłoszonych projektów: rewitalizacji linii kolejowej Gostyń – Kąkolewo oraz budzącej kontrowersje budowy nowej linii kolejowej Konin - Turek. Pomysł budowy linii kolejowej z Konina do Turku budzi ogromne kontrowersje ze względu na szacowany na przynajmniej miliard złotych koszt i niepewne efekty ekonomiczne. W postępowaniu brak studium dla rewitalizacji linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo; jak donosi lokalny portal Elka.pl, część radnych gmin i powiatów uważała, że większą część kosztów wzięło na siebie województwo

Są uzgodnienia, będzie kolejny przetarg na Kolej Plus w Wielkopolsce

Poprosiliśmy Urząd Marszałkowski o stanowisko w obu sprawach.. Z odpowiedzi Roberta Pilarczyka, dyrektora Departamentu Transportu urzędu wynika, że Wielkopolska nie zrezygnuje z żadnego z projektów. - Województwo Wielkopolskie pierwotnie zakładało, że wykonawca/y studium dla wszystkich 5 projektów zostanie/ną wyłonieni w jednym postępowaniu składającym się z pięciu części zamówienia. Z uwagi na ramy czasowe narzucone odgórnie przez organizatora naboru do programu „Kolej+” oraz w związku z tym, że kompromis, co do partycypacji w kosztach opracowania studium dla [pierwszych trzech] projektów powyżej został osiągnięty wcześniej, podjęto decyzję, że postępowania przetargowe będą przeprowadzone w dwóch etapach: w pierwszym etapie dla projektów, co do których są już zawarte porozumienia, w drugim dla projektów, dla których negocjacje jeszcze trwają - wyjaśnia Pilarczyk.

Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego dodaje, że uzgodnienia z jednostkami samorządu będącymi partnerami projektu Konin - Turek i Gostyń - Kąkolewo również zostały już zakończone. - Trwa procedura podpisywania porozumień. Przygotowywane są również dokumenty niezbędne do wszczęcia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy studium dla tych projektów. Samorząd Województwa Wielkopolskiego planuje ogłosić postępowanie w możliwie krótkim terminie - zapowiada Pilarczyk.

Koszty studiów dla programu Kolej Plus po połowie


Jak precyzuje przedstawiciel UMWW, koszty związane z opracowaniem wstępnego studium planistyczno – prognostycznego mają być pokryte z budżetów: Województwa Wielkopolskiego (lidera projektu) oraz samorządów zgłoszonych jako partnerzy danego projektu. - Partnerzy projektu zaakceptowali przedstawiony ogólny model podziału kosztów opracowania studium tj. 50 proc. - Województwo Wielkopolskie i 50 proc. - partnerzy danego projektu. Partycypacja poszczególnych partnerów projektu w ich puli została ustalona, odrębnie dla każdego z projektów - wyjaśnia.







Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5