Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Mazowsze z umowami, przetargi Koronowa i Lubuskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Mazowsze z umowami, przetargi Koronowa i Lubuskiego
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Mazowsze zawarło umowy na opracowanie studiów niezbędnych do realizacji projektów rewitalizacji linii Sokołów Podlaski – Siedlce i Ostrów Mazowiecka – Małkinia w ramach Programu Kolej Plus. Przetarg na studium budowy nowej linii kolejowej ogłosiła gmina Koronowo; jest też jeden przetarg województwa lubuskiego.

Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego udzieliło zamówienia na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego (niezbędnego do złożenia w ramach II etapu naboru do Programu Kolej Plus) dla projektów rewitalizacji linii kolejowych nr 55 Sokołów Podlaski – Siedlce (wykonawca: BBF) oraz nr 34 Ostrów Mazowiecka – Małkinia (konsorcjum Infra CD i Instytut Kolejnictwa); całkowity koszt wyniesie 1,245 mln zł netto. Wykonawca ma obowiązek przeprowadzenia spotkań informacyjnych ze społeczeństwem miejscowości, w których planowana jest realizacja projektów. Przypomnijmy, że Mazowsze wycofało połowę pierwotnie zgłoszonych projektów, ale za to poprało budowę nowych linii które zgłaszały Kozienice i Serock.

Lubuskie wreszcie z przetargami na Kolej Plus

Przetarg na studium ogłosiło przed dwoma tygodniami województwo lubuskie. Obejmuje on sześć części, w tym linię nr 358 Czerwieńsk – granica państwa, po której chce jeździć strona niemiecka. Oprócz tego w przetargu jest rewitalizacja linii kolejowej nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Sulęcin – Rzepin, remont linii nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Wierzbno (Międzychód), remont linii nr 363 na odcinku Skwierzyna – Międzychód, rewitalizacja linii nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań wraz z odbudową peronów oraz rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów – Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów i Jasień.

Z pierwotnie zgłoszonych ośmiu projektów w woj. lubuskim, w przetargu brakuje odbudowy linii nr 415 na odcinku Gorzów Wlkp. – Myślibórz, oraz odbudowy kolei do Strzelców Krajeńskich; według informacji "Rynku Kolejowego" miastu temu brakuje kilkudziesięciu mieszkańców do spełnienia limitu 10tys. mieszkańców zapisanego w programie. 

Ambitny projekt budowy kolei do Koronowa

Przetarg na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego ogłosiła także Gmina Koronowo. To bardzo ambitny projekt, zakładający budowę nowych linii w celu utworzenia połączenia kolejowego Bydgoszcz – Koronowo – Więcbork – Sępólno Krajeńskie – Chojnice. Piszemy o tym tutaj. Wciąż zagrożone są pozostałe projekty w tym województwie. Ja pisze lokalna prasa, wkrótce poznamy ostateczne stanowisko gminy Żnin.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij