NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kolej Plus: Są przetargi na studia linii Ostrów – Małkinia i Sokołów – Siedlce

| Jakub Madrjas 17.02.2021 3,6k

Kolej Plus: Są przetargi na studia linii Ostrów – Małkinia i Sokołów – Siedlce
Przebudowa stacji MałkiniaFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Po rezygnacji z dwóch zgłoszonych do programu Kolej Plus projektów, województwo mazowieckie przystąpiło do przygotowywania realizacji dwóch pozostałych. Właśnie ogłoszono przetarg w tej sprawie.  
Jak informowaliśmy niedawno, samorząd województwa mazowieckiego wycofał dwa z czterech zgłoszonych przez siebie projektów z programu Kolej Plus: odbudowy linii Sokołów Podlaski – Małkinia oraz rewitalizacji linii Konstancin-Jeziorna – Nowa Iwiczna. Wyjaśnienia urzędu marszałkowskiego i wątpliwości społeczników w tej sprawie można znaleźć tutaj.

Startują przetargi 

Po rezygnacji z połowy projektów przez samorząd, ruszyły przygotowania do realizacji pozostałych dwóch. Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego ogłosiło w imieniu samorządu przetarg na opracowanie wymaganego przez PKP PLK Wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Zamówienie podzielono na dwie części – oddzielnie dla rewitalizacji linii kolejowej Sokołów Podlaski – Siedlce oraz dla rewitalizacji linii kolejowej Ostrów Mazowiecka – Małkinia. 

Wykonawca wstępnego studium ma również przeprowadzić spotkania informacyjne z lokalnymi społecznościami tam, gdzie planowana jest realizacja projektu – w celu ograniczenia lub zapobieżenia konfliktom społecznym. Dokumenty mają powstać do 9 listopada. Nie podano szacunkowej wartości zamówienia, ale warto zauważyć, że w przypadku popieranego przez urząd marszałkowski projektu budowy nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz oferty kilkunastokrotnie przekroczyły budżet.

Przerwany ciąg komunikacyjny

Na marginesie warto dodać, że ogłoszone właśnie przetargi uwypuklają jeszcze jedną negatywną konsekwencję decyzji samorządu o rezygnacji z odbudowy linii Sokołów Podlaski – Małkinia. Odcinek ten leży bowiem dokładnie pomiędzy wybranymi do realizacji liniami Sokołów Podlaski – Siedlce i Ostrów Mazowiecka – Małkinia. 
Rezygnacja z tego projektu przekreśla szansę na odtworzenie ciągu komunikacyjnego wzdłuż wschodniej granicy województwa: (Ostrołęka) – Ostrów Mazowiecka – Małkinia – Sokołów Podlaski – Siedlce (Łuków). Takie połączenie mogłoby być wykorzystywane nie tylko w przewozach pasażerskich, ale również przejazdach technicznych (podsyłanie składów, prace naprawcze) i przewozach towarowych.  
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5