Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Są przetargi na studia linii Ostrów – Małkinia i Sokołów – Siedlce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Są przetargi na studia linii Ostrów – Małkinia i Sokołów – Siedlce
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAPrzebudowa stacji Małkinia
Po rezygnacji z dwóch zgłoszonych do programu Kolej Plus projektów, województwo mazowieckie przystąpiło do przygotowywania realizacji dwóch pozostałych. Właśnie ogłoszono przetarg w tej sprawie.  

Jak informowaliśmy niedawno, samorząd województwa mazowieckiego wycofał dwa z czterech zgłoszonych przez siebie projektów z programu Kolej Plus: odbudowy linii Sokołów Podlaski – Małkinia oraz rewitalizacji linii Konstancin-Jeziorna – Nowa Iwiczna. Wyjaśnienia urzędu marszałkowskiego i wątpliwości społeczników w tej sprawie można znaleźć tutaj.

Startują przetargi 

Po rezygnacji z połowy projektów przez samorząd, ruszyły przygotowania do realizacji pozostałych dwóch. Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego ogłosiło w imieniu samorządu przetarg na opracowanie wymaganego przez PKP PLK Wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Zamówienie podzielono na dwie części – oddzielnie dla rewitalizacji linii kolejowej Sokołów Podlaski – Siedlce oraz dla rewitalizacji linii kolejowej Ostrów Mazowiecka – Małkinia. 

Wykonawca wstępnego studium ma również przeprowadzić spotkania informacyjne z lokalnymi społecznościami tam, gdzie planowana jest realizacja projektu – w celu ograniczenia lub zapobieżenia konfliktom społecznym. Dokumenty mają powstać do 9 listopada. Nie podano szacunkowej wartości zamówienia, ale warto zauważyć, że w przypadku popieranego przez urząd marszałkowski projektu budowy nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz oferty kilkunastokrotnie przekroczyły budżet.

Przerwany ciąg komunikacyjny

Na marginesie warto dodać, że ogłoszone właśnie przetargi uwypuklają jeszcze jedną negatywną konsekwencję decyzji samorządu o rezygnacji z odbudowy linii Sokołów Podlaski – Małkinia. Odcinek ten leży bowiem dokładnie pomiędzy wybranymi do realizacji liniami Sokołów Podlaski – Siedlce i Ostrów Mazowiecka – Małkinia. 
Rezygnacja z tego projektu przekreśla szansę na odtworzenie ciągu komunikacyjnego wzdłuż wschodniej granicy województwa: (Ostrołęka) – Ostrów Mazowiecka – Małkinia – Sokołów Podlaski – Siedlce (Łuków). Takie połączenie mogłoby być wykorzystywane nie tylko w przewozach pasażerskich, ale również przejazdach technicznych (podsyłanie składów, prace naprawcze) i przewozach towarowych.  
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij