NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

CAF przejmuje produkcję Polyvalentów i Talentów

| Roman Czubiński 03.08.2022 952

CAF przejmuje produkcję Polyvalentów i Talentów
fot. Alstom
Linia pojazdów Coradia Polyvalent i Talent 3 wraz z fabryką, w której odbywa się ich produkcja, została przekazana przez Alstom hiszpańskiemu CAF. Przeprowadzenie transakcji było wymogiem Komisji Europejskiej, którego spełnienie ma zapobiec monopolizacji rynku po przejęciu Bombardier Transportation przez Alstom. Tym samym wszystkie zobowiązania co do fuzji zostały wykonane – informuje koncern.
Wraz z platformą Coradia Polyvalent CAF przejął zakład ich produkcji we francuskim Reichshoffen. Również rodzina produktów Talent 3 została przekazana razem z fabryką w niemieckim Hennigsdorfie. Alstom będzie jednak nadal uczestniczył w realizacji złożonych już zamówień na pojazdy Talent 3. Firma zawiązała w tym celu konsorcjum z CAF.

Cel: nie stworzyć monopolu

Transakcja została zrealizowana zgodnie z założonym harmonogramem. Według CAF przejęcie pozwoli na dalszy rozwój firmy dzięki umiejętnościom i know-how pracowników z Reichshoffen i Hennigsdorfu. Grupa wzmocni też pozycję we Francji oraz w Niemczech.

Przejęcie Bombardier Transportation przez Alstom zostało – po kilku latach przygotowań – sfinalizowane w styczniu 2021 r. Założeniem było uzyskanie efektu synergii, zwiększenie potencjału produkcyjnego i skuteczniejsze konkurowanie w skali światowej z chińskim koncernem CRRC. Aby uniknąć zmonopolizowania rynku europejskiego, Komisja Europejska uzależniła jednak zgodę na fuzję od spełnienia kilku warunków. Nowy koncern miał przekazać innym firmom prawa do części produktów. Oprócz platform Coradia i Talent były to składy dużych prędkości V300 Zefiro (Frecciarossa 1000), których produkcję przejął wcześniejszy partner Bombardiera – Hitachi Rail. Powstały z połączenia Alstomu i Bombardier Transportation podmiot jest dziś drugim największym producentem taboru szynowego na świecie.

Są też wersje z napędem alternatywnym

Coradia Polyvalent to elektryczne zespoły trakcyjne o konstrukcji modułowej. W ofercie są wersje do ruchu podmiejskiego, regionalnego i międzymiastowego, a także trzy warianty długości: 56, 72 lub 110 metrów. Pojazdy spełniają najnowsze normy europejskie, w tym – związane z dostępem dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dostępna jest też hybrydowa odmiana spalinowo-elektryczna i elektryczno-wodorowa. Jeden z realizowanych właśnie kontraktów to zamówienie uzupełniające na 39 jednostek dla regionu Grand Est, mających kursować w ruchu międzynarodowym do Niemiec.

Talent 3 to zaprezentowana w 2016 r. rodzina lekkich zespołów trakcyjnych do ruchu regionalnego. Istnieją wersje spalinowe, elektryczne oraz bateryjne, zróżnicowane także pod względem liczby członów i układu wnętrza.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5