Partnerzy serwisu:
Biznes

Alstom przejmie Bombardiera. Jest zgoda KE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
31-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Alstom przejmie Bombardiera. Jest zgoda KE
fot. Bombardier
Władze Alstomu i Bombardier Transportation przekonały Komisję Europejską do wyrażenia zgody na fuzję obu firm. Przed połączeniem oba koncerny muszą pozbyć się części zakładów i zakończyć wytwarzanie niektórych produktów. Powstała w ten sposób firma będzie drugim największym producentem pojazdów szynowych na świecie.

Przed trzema tygodniami pisaliśmy, że obie zainteresowane firmy przedstawiły KE propozycję działań mających ograniczyć wpływ planowanego przejęcia na rynek. Najważniejsze z nich to rezygnacja z wytwarzania niektórych rodzin taboru (Coradia Polyvalent, Talent 3), przekazanie na zewnątrz części technologii (w tym związanych z projektem taboru dużej prędkości V300 Zefiro, znanego szerzej jako Frecciarossa 1000) oraz pozbycie się dwóch zakładów (we francuskim Reichshoffen i niemieckim Hennigsdorfie). Aby nie dopuścić do monopolizacji poszczególnych sektorów rynku, interfejsy niektórych wyrobów Bombardier Transportation z zakresu sygnalizacji pokładowej oraz systemów kontroli ruchu pociągów mają zostać udostępnione innym podmiotom.

Po zbadaniu sprawy Komisja wydała dziś pozytywną decyzję. Według wcześniejszych deklaracji Alstomu i Bombardiera fuzja będzie mogła zostać zakończona do połowy przyszłego roku.

Fuzja Alstomu i Bombardier Transportation doprowadzi do powstania drugiego najpotężniejszego koncernu taborowego świata. Pierwsze miejsce zajmuje chiński gigant CRRC. Rozmowy w sprawie połączenia obu koncernów – podobnie jak wcześniej między Alstomem a Siemensem – podjęto właśnie w celu skuteczniejszego przeciwstawienia się ekspansji chińskiego rywala.

Obecnie koncern Bombardier jest w kłopotach finansowych. Niedawno jego władze zapowiedziały redukcję 2,5 tys. miejsc pracy (ok. 11% zatrudnionych w części lotniczej). Sprzedaż działu kolejowo-tramwajowego Alstomowi ma być sposobem na pozbycie się długów. Po wyjściu na prostą kanadyjski producent zamierza skoncentrować się na działalności w sektorze lotniczym.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Francuski zakaz lotów konkurujących z koleją zatwierdzony, ale...

Prawo i polityka

Potępienie Rosji za naruszanie przepisów dotyczących lotnictwa

Prawo i polityka

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Biznes

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Rafał Dybiński 16 stycznia 2022

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Prawo i polityka

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 13 sierpnia 2021

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Prawo i polityka

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Przemysław Farsewicz 25 kwietnia 2021

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Francuski zakaz lotów konkurujących z koleją zatwierdzony, ale...

Prawo i polityka

Potępienie Rosji za naruszanie przepisów dotyczących lotnictwa

Prawo i polityka

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Biznes

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Rafał Dybiński 16 stycznia 2022

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Prawo i polityka

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 13 sierpnia 2021

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Prawo i polityka

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Przemysław Farsewicz 25 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5