Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Eurostar kupuje 30 Avelii Horizon. Z opcją na 20 kolejnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Autor:

Alstom

Data publikacji:
22-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-10-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Eurostar kupuje 30 Avelii Horizon. Z opcją na 20 kolejnych
wiz. Alstom
Zarząd spółki SNCF Voyageurs zatwierdził zamówienie na dodatkowych 30 pociągów bardzo dużych prędkości Avelia Horizon nowej generacji o wartości prawie 1,4 mld euro, wraz z opcją na dostawę 20 kolejnych składów. Pierwsze dostawy są planowane w 2031 roku – informuje producent pojazdów, Alstom.

Kontrakt dotyczy czteronapięciowej wersji pociągów, dostosowanej do ruchu międzynarodowego w Europie. Składy będą kursować w sieci Eurostar w pięciu krajach: Niemczech, Belgii, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii. W Londynie pociągi dotrą do stacji St. Pancras International, przejeżdżając przez tunel pod kanałem La Manche. Będą to pierwsze dwupoziomowe pociągi dużych prędkości na tej trasie.

– Wybór pociągów Avelia Horizon do odnowienia floty Eurostar to połączenie wydajności technologicznej, efektywności energetycznej i komfortu pasażerów. Ten pociąg nowej generacji, zaprojektowany z myślą o międzynarodowym ruchu bardzo dużych prędkości, odzwierciedla naszą wizję zrównoważonej i konkurencyjnej mobilności w Europie – podkreśla prezes i dyrektor generalny Alstom Henri Poupart-Lafarge. Trzecia transza umowy ramowej pomiędzy SNCF Voyageurs i Alstom uzupełnia wcześniejsze zamówienie na 115 pociągów, w tym 100 przeznaczonych do obsługi komercyjnej we Francji oraz 15 do obsługi komercyjnej w Europie.

Avelia Horizon bazuje na ponad 40-letnim doświadczeniu Alstom w segmencie kolei bardzo dużych prędkości. Pociąg jest wyposażony w dwa kompaktowe zespoły napędowe o wysokiej wydajności oraz dziewięć przegubowych, dwupoziomowych wagonów. W konfiguracji wieloskładowej może komfortowo pomieścić ponad tysiąc pasażerów, osiągając maksymalną prędkość 320 km/h.

Dzięki zaawansowanej aerodynamice i zoptymalizowanemu systemowi napędowemu Avelia Horizon zużywa o 20% mniej energii niż poprzednia generacja. Koszty utrzymania zostały zredukowane o 30% w porównaniu z wcześniejszymi modelami. Wiele komponentów zaprojektowano na nowo, aby uprościć i wydłużyć cykle serwisowe, co pozwala ograniczyć zarówno koszty, jak i czas przestojów. Już na etapie projektowania uwzględniono konserwację predykcyjną, integrując system zdalnej diagnostyki, który umożliwia przewidywanie prac serwisowych i zwiększa niezawodność eksploatacji. Dzięki temu Avelia Horizon oferuje znaczną redukcję kosztów operacyjnych w przeliczeniu na jedno miejsce, zapewniając jednocześnie wysoki poziom komfortu i jakości usług.

Rodzina pociągów dużych prędkości Avelia obejmuje wersje o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej od 200 do 350 km/h. Dostępna jest szeroka gama konfiguracji – pociągi jedno- i dwupoziomowe, z napędem skupionym lub rozproszonym, o konstrukcji przegubowej lub klasycznej, z systemem przechyłu lub bez. Dzięki temu pociągi Avelia oferują najszersze i najbardziej kompleksowe rozwiązania dla kolei dużych prędkości. Ponad tysiąc pociągów Avelia kursuje w 25 krajach, przekraczając 22 granice.

Przypomnijmy, że do zamówienia taboru dużych prędkości przygotowują się także PKP Intercity. Pojazdy mają kursować po linii "Y" z Warszawy przez PCK i Łódź do Poznania i Wrocławia. Polski przewoźnik chce zakupić 20 pociągów z możliwością rozszerzenia zamówienia o 35 kolejnych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Krzysiak, GMV: Rozwijamy nasze produkty, co roku pokazujemy nowości

Tabor i technika

Koniec pociągów nocnych z Wiednia i Berlina do Paryża

Biznes

Koniec pociągów nocnych z Wiednia i Berlina do Paryża

Mikołaj Kobryński 01 października 2025

Zobacz również:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Krzysiak, GMV: Rozwijamy nasze produkty, co roku pokazujemy nowości

Tabor i technika

Koniec pociągów nocnych z Wiednia i Berlina do Paryża

Biznes

Koniec pociągów nocnych z Wiednia i Berlina do Paryża

Mikołaj Kobryński 01 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij