Partnerzy serwisu:

Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji

inf. pras. Alstom, oprac. ms. 12.04.2021 33

arrow
arrow
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Graf. Alstom
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe Alstom we Francji
Francuskie regiony składają pierwsze zamówienia na hybrydowe pociągi elektryczno-wodorowe. To historyczny krok w kierunku ograniczenia emisji CO2 przez branżę kolejową z korzyścią dla pasażerów oraz kolejny etap na drodze rozwoju ekosystemu wodorowego i zrównoważonej mobilności.
Przewoźnik SNCF Voyageurs, działając w imieniu czterech regionów - Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie, zamówił w Alstom 12 hybrydowych pociągów elektryczno-wodorowych z serii Coradia Polyvalent dla Régiolis. Wartość kontraktu wynosi prawie 190 milionów euro. To pierwsza tego typu inwestycja we Francji i ważny krok w kierunku ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji hałasu. Zamówienie na pociągi z napędem wodorowym jest wynikiem dwuletniej współpracy między partnerami projektu Planeter, realizującego regionalne projekty prośrodowiskowe z zakresu mobilności. Inne regiony Francji wyraziły już zainteresowanie udziałem w drugim etapie projektu.

- Alstom jest dumny, że wraz z SNCF Voyageurs oraz regionami Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie przyczynia się do tworzenia czystszego i bardziej zrównoważonego rozwiązania w zakresie mobilności. Alstom jest pierwszą firmą kolejową na świecie, która wprowadziła na rynek pociąg wodorowy i z sukcesem rozwinęła technologię wodorową poprzez zastosowanie jej w pociągu Coradia iLint dla rynku niemieckiego. Nowe zamówienie dla Francji jest w pełni zgodne z ambicją Grupy Alstom, aby zostać numerem jeden na rynku zielonej i inteligentnej mobilności oraz wspierać wdrożenie wydajnego ekosystemu wodorowego w regionach - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France

Elektryczno-wodorowy pociąg Coradia Polyvalent spełnia wymagania zróżnicowanej sieci kolejowej Francji i będzie mógł pokonać do 600 km na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych. Czterowagonowy pociąg o długości 72 m ma całkowitą pojemność 218 miejsc siedzących oraz takie same osiągi dynamiczne i poziom komfortu jak jego wersja spalinowo- elektryczna.

Od 2011 roku francuskie regiony zamówiły prawie 400 spalinowo- elektrycznych oraz w pełni elektrycznych pociągów Coradia Polyvalent. Rozwój i produkcja pociągów Coradia Polyvalent zapewnia ponad 2 000 miejsc pracy w zakładach Alstom we Francji a także u dostawców firmy. W projekt zaangażowanych jest 6 z 15 zakładów Alstom we Francji: Reichshoffen (Bas-Rhin) w zakresie projektowania i montażu, Ornans (Doubs) w zakresie silników, Le Creusot (Saône-et-Loire) w zakresie wózków, Tarbes (Hautes-Pyrénées) w zakresie łańcuchów trakcyjnych oraz rozwoju napędu wodorowego, Villeurbanne (Rhône) w zakresie elektroniki pokładowej oraz Saint-Ouen (Seine-Saint-Denis) w zakresie projektowania.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony