Partnerzy serwisu:

30 nowych pociągów Alstom Coradia Polyvalent połączy Francję i Niemcy

inf. pras. 02.11.2019 54

30 nowych pociągów Alstom Coradia Polyvalent połączy Francję i Niemcy
fot. Alstom
Alstom poinformował, że dostarczy 39 dodatkowych pociągów Coradia Polyvalent o łącznej wartości około 360 mln euro do regionu Grand Est. Władze regionu zamówiły jak dotąd 40 pociągów Coradia Polyvalent, z czego 36 zostało już przekazanych. Dostawy nowych pociągów planowane są między 2022 a 2024 r.
Nowe zamówienie obejmuje 30 pociągów przeznaczonych do obsługi linii transgranicznej do Niemiec. To czteroczłonowe pociągi elektryczno-spalinowe o dwóch systemach zasilania (25 kV/15 kV), spełniające niemieckie wymogi w zakresie bezpieczeństwa, będą jeździły z prędkością 160 km/h, obsługując niemieckie kraje Saara, Nadrenia-Palatynat oraz Badenia-Wirtembergia. W 30 pociągach transgranicznych Coradia Polyvalent dostępna będzie strefa dla pierwszej klasy oraz miejsca na rowery. Zgodnie z nową normą TSI PRM z 2014 r. będą one wyposażone w bardziej przestronne toalety, aby ułatwić poruszanie się pasażerom o ograniczonej możliwości przemieszczania się. Dostawa pierwszych pociągów transgranicznych będzie miała miejsce pod koniec 2023 r.

Ponadto na potrzeby połączeń krajowych do istniejącego taboru dodano dziewięć kolejnych pociągów Coradia Polyvalent – pięć składów czteroczłonowych oraz cztery sześcioczłonowe. Nowe pociągi będą wyposażone w takie same specjalne rozwiązania jak pociągi, które już kursują w regionie Grand Est. - Jesteśmy dumni, że władze regionu Grand Est ponownie obdarzyły Alstom zaufaniem. Wykorzystując wiedzę fachową i zdolności innowacyjne naszych francuskich zespołów, wspieramy region w rozwijaniu mobilności transgranicznej. Nowe zamówienie przyczyni się również do zwiększenia aktywności zakładu Alstomu w Reichshoffen - mówi w komunikacie Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstomu we Francji.

Składy Coradia Polyvalent należą do rodziny pociągów Coradia Alstomu. Jak podaje producent, dzięki modułowej konstrukcji pociągi można dostosować do wymogów danego urzędu transportu publicznego, jak również do różnych zastosowań: podmiejskich, regionalnych i międzymiastowych. Dostępne są w trzech wariantach (o długości 56, 72 lub 110 metrów). Coradia Polyvalent jest pierwszym francuskim pociągiem regionalnym spełniającym wszystkie normy europejskie, w szczególności pod względem dostępu dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Dotychczas w ramach zamówienia przyznanego Alstomowi przez SNCF w październiku 2009 r. zamówiono 387 pociągów Coradia Polyvalent, z czego 320 pociągów Coradia Polyvalent typu Régiolis zostało zamówionych przez 9 francuskich regionów, a 67 pociągów Coradia Liner zostało zamówionych przez państwowego operatora odpowiedzialnego za międzymiastowe przejazdy pociągów typu TET. W ramach obsługi pasażerskiej pociągi Régiolis przejechały już niemal 85 mln kilometrów.

Pociąg Coradia Polyvalent jest również odpowiedzią na potrzeby rynku eksportowego: 17 pociągów zamówił SNTF (Algieria), a 15 pociągów – APIX (Senegal). Nowe zamówienie jest drugim przypadkiem wykorzystania pociągu Coradia Polyvalent do obsługi linii transgranicznej – region Owernia-Rodan-Alpy zamówił 17 pociągów Léman Express Coradia Polyvalent, które mają być oddane do eksploatacji na linii transgranicznej CEVA między Francją a Szwajcarią w połowie grudnia 2019 r.

W związku z produkcją pociągów Coradia Polyvalent we francuskich zakładach Alstomu i u jego dostawców powstanie 4000 miejsc pracy. Sześć z 12 francuskich zakładów Alstomu uczestniczy w tym projekcie: Reichshoffen odpowiada za projekt i montaż, Ornans za silniki, Le Creusot za wózki, Tarbes za łańcuchy trakcyjne, Villeurbanne za pokładowe systemy elektroniczne i układy sterowania, a Saint-Ouen za projekt - podaje Alstom.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony