Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Wielkopolska podpisała trzy umowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Wielkopolska podpisała trzy umowy
Fot. Przykuta, GFDLPerony przy stacji kolejowej w Międzychodzie
Wielkopolska podpisała umowy dotyczące na wstępne studia planistyczno-prognostyczne dla linii kolejowych Międzychód-Szamotuły, Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec oraz Śrem – Czempiń. 

Samorząd Województwa Wielkopolskiego do programu Kolej Plus zgłosił pięć projektów. W ramach II etapu województwo zobowiązane jest do opracowania i przekazania spółce kolejowej dokumentów aplikacyjnych, w tym między innymi WSPP wykonanego odrębnie dla każdego ze zgłoszonych projektów liniowych do 24 listopada 2021 r.. W połowie kwietnia ogłoszono przetarg na wstępne studia planistyczno-prognostyczne dla trzech z pięciu projektów nich. Teraz udało się podpisać umowy z wykonawcami.

Trzy umowy podpisane 

Podpisy na umowach zostały złożone w trakcie spotkań połączonych z konferencjami prasowymi 13 i 15 lipca. W pierwszej kolejności podpisano umowę ze spółką BBF na opracowanie WSPP dla projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły". Wartość tej umowy to 1 076 250 zł.

- Mam nadzieję, w imieniu Samorządu Województwa Wielkopolskiego, że po uzyskaniu dokumentacji na tę linię, ale również kolejne, wystarczy środków, żeby te inwestycje zrealizować. To jest proces bardzo kosztowny ufam, że mimo wszystko uda się do tego doprowadzić, bo w ten sposób zwiększymy możliwości komunikacyjne naszego regionu – mówił podczas konferencji Krzysztof Grabowski.

Z kolei 15 lipca urząd podpisał umowę z konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa oraz Instytutu Kolejnictwa na opracowanie WSPP dla projektów: "Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec" oraz "Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń". O tym projekcie szeroko pisaliśmy tutaj.

Pozostałe dwa projekty w przetargu

Pozostałe zgłoszone przez Wielkopolskę projekty to "Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo" i "Budowa nowej linii kolejowej Turek - Konin". W tym wypadku przetarg został ogłoszony dwa tygodnie później i jak informuje samorząd, procedura jeszcze trwa. 

Dane uzyskane z WSPP będą podstawą do zaplanowania dalszej realizacji kilkusetmilionowych inwestycji. Organizatorem i zamawiającym w postępowaniach na udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót w ramach przedmiotowych inwestycji będzie PKP PLK.

Wszystkie zgłoszone przez Województwo Wielkopolskie projekty będą realizowane w formule partnerskiej. Liderem projektów jest Województwo Wielkopolskie, natomiast partnerami projektów są przedstawiciele gmin i powiatów położonych na przebiegu budowanych lub modernizowanych linii kolejowych oraz Stowarzyszenie Metropolia Poznań – łącznie 41 podmiotów, przy czym Stowarzyszenie Metropolia jest partnerem dla dwóch projektów dot. linii kolejowych na odcinku Śrem – Czempiń oraz Międzychód.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5