NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kolej Plus: Wielkopolska podpisała trzy umowy

| Jakub Madrjas 26.07.2021 5k

Kolej Plus: Wielkopolska podpisała trzy umowy
Perony przy stacji kolejowej w MiędzychodzieFot. Przykuta, GFDL
Wielkopolska podpisała umowy dotyczące na wstępne studia planistyczno-prognostyczne dla linii kolejowych Międzychód-Szamotuły, Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec oraz Śrem – Czempiń. 
Samorząd Województwa Wielkopolskiego do programu Kolej Plus zgłosił pięć projektów. W ramach II etapu województwo zobowiązane jest do opracowania i przekazania spółce kolejowej dokumentów aplikacyjnych, w tym między innymi WSPP wykonanego odrębnie dla każdego ze zgłoszonych projektów liniowych do 24 listopada 2021 r.. W połowie kwietnia ogłoszono przetarg na wstępne studia planistyczno-prognostyczne dla trzech z pięciu projektów nich. Teraz udało się podpisać umowy z wykonawcami.

Trzy umowy podpisane 

Podpisy na umowach zostały złożone w trakcie spotkań połączonych z konferencjami prasowymi 13 i 15 lipca. W pierwszej kolejności podpisano umowę ze spółką BBF na opracowanie WSPP dla projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły". Wartość tej umowy to 1 076 250 zł.

- Mam nadzieję, w imieniu Samorządu Województwa Wielkopolskiego, że po uzyskaniu dokumentacji na tę linię, ale również kolejne, wystarczy środków, żeby te inwestycje zrealizować. To jest proces bardzo kosztowny ufam, że mimo wszystko uda się do tego doprowadzić, bo w ten sposób zwiększymy możliwości komunikacyjne naszego regionu – mówił podczas konferencji Krzysztof Grabowski.

Z kolei 15 lipca urząd podpisał umowę z konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa oraz Instytutu Kolejnictwa na opracowanie WSPP dla projektów: "Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec" oraz "Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń". O tym projekcie szeroko pisaliśmy tutaj.

Pozostałe dwa projekty w przetargu

Pozostałe zgłoszone przez Wielkopolskę projekty to "Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo" i "Budowa nowej linii kolejowej Turek - Konin". W tym wypadku przetarg został ogłoszony dwa tygodnie później i jak informuje samorząd, procedura jeszcze trwa. 

Dane uzyskane z WSPP będą podstawą do zaplanowania dalszej realizacji kilkusetmilionowych inwestycji. Organizatorem i zamawiającym w postępowaniach na udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót w ramach przedmiotowych inwestycji będzie PKP PLK.

Wszystkie zgłoszone przez Województwo Wielkopolskie projekty będą realizowane w formule partnerskiej. Liderem projektów jest Województwo Wielkopolskie, natomiast partnerami projektów są przedstawiciele gmin i powiatów położonych na przebiegu budowanych lub modernizowanych linii kolejowych oraz Stowarzyszenie Metropolia Poznań – łącznie 41 podmiotów, przy czym Stowarzyszenie Metropolia jest partnerem dla dwóch projektów dot. linii kolejowych na odcinku Śrem – Czempiń oraz Międzychód.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5