NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Jest szansa na odtworzenie linii z Wągrowca do Czarnkowa

| inf. pras. PKP PLK 19.09.2020 118

PKP PLK: Jest szansa na odtworzenie linii z Wągrowca do Czarnkowa
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Mieszkańcy północnej Wielkopolski znów mogą zyskać dogodny dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś porozumienie z władzami województwa i lokalnych samorządów w sprawie współpracy zmierzającej do przywrócenia połączeń pasażerskich między Czarnkowem a Wągrowcem. Rewitalizacja trasy umożliwi wygodne podróże m.in. do Poznania i Piły.
Odtworzenie ruchu pasażerskiego między Czarnkowem a Wągrowcem to zwiększenie możliwości kolei w regionie: zapewni dogodne podróże w ciągu komunikacyjnym Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec oraz umożliwi dobre połączenia w kierunku Poznania i Piły.

– Sukcesywnie staramy się przywracać połączenia pasażerskie tam, gdzie jest to możliwe. Podpisane dziś porozumienie to wyraz dobrej współpracy z województwem wielkopolskim i lokalnymi samorządami, dzięki której Czarnków, po wielu latach, ponownie może zyskać dostęp do pociągów. Dla mieszkańców oznacza to wygodne dojazdy do szkoły i pracy, a dla regionu impuls do dalszego, dynamicznego rozwoju – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na mocy zawartego dziś porozumienia województwo wielkopolskie wraz z 11 samorządami powiatów i gmin oraz prywatną firmą zobowiązały się do opracowania analiz technicznych i ekonomicznych, które określą zasadność rewitalizacji trasy, a w efekcie przywrócenia na niej połączeń pasażerskich. PKP Polskie Linie Kolejowe, jako partner merytoryczny, będą opiniować poszczególne etapy dokumentacji. Umożliwi to sprawne przygotowanie inwestycji.

Opracowane analizy obejmą dwa odcinki linii kolejowych: Wągrowiec – Rogoźno – Bzowo Goraj (linia nr 236) oraz Bzowo Goraj – Czarnków (linia nr 390). Warianty, rozwiązania techniczne i zakres prac niezbędnych do wykonania określi szczegółowa dokumentacja. Wstępne założenia zakładają prace torowe na odcinku ok. 65 km, a także budowę ok. 0,6 km łącznicy, umożliwiającej pociągom ominięcie stacji Bzowo Goraj, co skróci czas przejazdu – nie będzie konieczności zmiany czoła pociągu. Trasa ma zostać przygotowana do prędkości 100 lub nawet 120 km/h. Podróż między Czarnkowem a Poznaniem szacowana jest na ok. 1 godz.
  
Realizacja prac, dokładny zakres robót i termin rozpoczęcia inwestycji będą uzależnione od możliwości pozyskania finansowania. Rewitalizacja trasy została zgłoszona do rządowego programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Obecnie trwa analiza złożonych wniosków. Połączenia pasażerskie między Czarnkowem a Wągrowcem zostały zawieszone w 1992 r. Obecnie trasa, na odcinku Czarnków – Rogoźno, wykorzystywana jest do przewozów towarowych. Korzysta z niej średnio 50 par pociągów rocznie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5