Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Aż pięć na sześć złożonych projektów do programu Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu. Rośnie jednak szacunkowa kwota realizacji tych inwestycji – potrzeba na to aż 30 mld złotych.

Dziś (24 listopada) odbyła się wideokonferencja prasowa z udziałem wiceministra infrastruktury, pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzeja Bittela i prezesa PKP PLK Ireneusza Merchel. Podsumowano na niej zakończenie I etapu naboru wniosków do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej „Kolej+”. Zakończenie I etapu odbyło się 2 dni przed pierwotnym terminem. 

– Nie boimy się wyzwań i chcemy żeby polskie regiony były dobrze skomunikowane. Mam nadzieję że samorządy, których projekty zostały zakwalifikowane do drugiego etapu programu Kolej Plus podejmą to wyzwanie i razem z nami będą likwidować wykluczenie transportowe – zaznaczył minister Bittel, gratulując wszystkim, którzy złożyli wnioski. 

Aż 79 projektów w II etapie

Co najistotniejsze, do kolejnego etapu przeszło pięć na sześć złożonych projektów (79 z 96). – Bardzo niewiele projektów zostało ocenionych negatywnie – tłumaczył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Wykluczono w zasadzie tylko te propozycje, które nie spełniały podstawowego celu programu i obejmowały np. budowę ścieżek rowerowych czy wiaduktów, lub projekty dublujące się. Prezes PLK podkreślił, że w dalszym ciągu wszystkie województwa są reprezentowane w programie, a najliczniej – woj. śląskie.

Mimo wyeliminowania części zgłoszeń, znacznie wzrosła szacunkowa łączna kwota projektów – z 25 do 30 mld złotych. – Wynika to z analiz obejmujących aktualną wartość realizacyjną przedsięwzięć – powiedział Merchel. Obecnie budżet programu to 6,5 mld złotych, zdecydowana większość propozycji nie zostanie więc zrealizowana. Zakwalifikowane projekty obejmują rewitalizację 1000 km linii (26 projektów wartych łącznie 6,4 mld zł), odbudowę 900 km (24 proj. za 11,3 mld zł) i budowę ok. 400 km nowych linii (11 projektów na kwotę 12,5 mld zł). 

Prezes PKP PLK podkreślił, że zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia na prace studialne zostały już przekazane samorządom, a część z nich ogłosiła nawet przetargi. – To bardzo dobre działanie, bo 12 miesięcy to bardzo krótki czas na opracowanie dokumentacji – zauważył Merchel. W tym etapie samorządy muszą przedstawić również pisemną obietnicę uruchamiania co najmniej czterech par pociągów przez 5 lat od zakończenia realizacji projektu. 

AKTUALIZACJA: Lista zakwalifikowanych projektów

PKP Polskie Listę Kolejowe opublikowały listę projektów, które przeszły do drugiego etapu. Można ją pobrać tutaj.

W drugim etapie samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych.

Ponadto wnioskodawcy pozyskają niezbędne dokumenty, opinie oraz wnioski z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15-proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów min. 4 pary pociągów przez 5 lat.

Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w Programie Kolej Plus.

Wszystkie informacje na temat programu Kolej Plus zebraliśmy w tym wątku. Prawie wszystkie złożone projekty opisaliśmy w poniższych tekstach:
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5