NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]

| Jakub Madrjas 24.11.2020 314

Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Mariusz Kozłowski, SM42.pl
Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Aż 79 z 96 projektów Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu [Lista]
Aż pięć na sześć złożonych projektów do programu Kolej Plus przeszło do kolejnego etapu. Rośnie jednak szacunkowa kwota realizacji tych inwestycji – potrzeba na to aż 30 mld złotych.
Dziś (24 listopada) odbyła się wideokonferencja prasowa z udziałem wiceministra infrastruktury, pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzeja Bittela i prezesa PKP PLK Ireneusza Merchel. Podsumowano na niej zakończenie I etapu naboru wniosków do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej „Kolej+”. Zakończenie I etapu odbyło się 2 dni przed pierwotnym terminem. 

– Nie boimy się wyzwań i chcemy żeby polskie regiony były dobrze skomunikowane. Mam nadzieję że samorządy, których projekty zostały zakwalifikowane do drugiego etapu programu Kolej Plus podejmą to wyzwanie i razem z nami będą likwidować wykluczenie transportowe – zaznaczył minister Bittel, gratulując wszystkim, którzy złożyli wnioski. 

Aż 79 projektów w II etapie

Co najistotniejsze, do kolejnego etapu przeszło pięć na sześć złożonych projektów (79 z 96). – Bardzo niewiele projektów zostało ocenionych negatywnie – tłumaczył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Wykluczono w zasadzie tylko te propozycje, które nie spełniały podstawowego celu programu i obejmowały np. budowę ścieżek rowerowych czy wiaduktów, lub projekty dublujące się. Prezes PLK podkreślił, że w dalszym ciągu wszystkie województwa są reprezentowane w programie, a najliczniej – woj. śląskie.

Mimo wyeliminowania części zgłoszeń, znacznie wzrosła szacunkowa łączna kwota projektów – z 25 do 30 mld złotych. – Wynika to z analiz obejmujących aktualną wartość realizacyjną przedsięwzięć – powiedział Merchel. Obecnie budżet programu to 6,5 mld złotych, zdecydowana większość propozycji nie zostanie więc zrealizowana. Zakwalifikowane projekty obejmują rewitalizację 1000 km linii (26 projektów wartych łącznie 6,4 mld zł), odbudowę 900 km (24 proj. za 11,3 mld zł) i budowę ok. 400 km nowych linii (11 projektów na kwotę 12,5 mld zł). 

Prezes PKP PLK podkreślił, że zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia na prace studialne zostały już przekazane samorządom, a część z nich ogłosiła nawet przetargi. – To bardzo dobre działanie, bo 12 miesięcy to bardzo krótki czas na opracowanie dokumentacji – zauważył Merchel. W tym etapie samorządy muszą przedstawić również pisemną obietnicę uruchamiania co najmniej czterech par pociągów przez 5 lat od zakończenia realizacji projektu. 

AKTUALIZACJA: Lista zakwalifikowanych projektów

PKP Polskie Listę Kolejowe opublikowały listę projektów, które przeszły do drugiego etapu. Można ją pobrać tutaj.

W drugim etapie samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych.

Ponadto wnioskodawcy pozyskają niezbędne dokumenty, opinie oraz wnioski z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15-proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów min. 4 pary pociągów przez 5 lat.

Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w Programie Kolej Plus.

Wszystkie informacje na temat programu Kolej Plus zebraliśmy w tym wątku. Prawie wszystkie złożone projekty opisaliśmy w poniższych tekstach:
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45046)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45046)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5