Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus. Co z projektami “pod kreską”?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus. Co z projektami “pod kreską”?
Fot. Stowarzyszenie "Kolej Beskidzka"Stacja Sucha Beskidzka, gdzie miałaby się zaczynać rewitalizacja linii kolejowej 97
Po ogłoszeniu ostatecznych wyników programu Kolej Plus, stało się jasne, iż nie wszystkie projekty uzyskały dofinansowanie. Do realizacji wybrano 34 projekty lecz czy istnieje możliwość, że końcowa lista jeszcze się zmieni?

Ostatnio ogłoszono oficjalne wyniki programu Kolej Plus, który ma pomóc w rewitalizacji nieużywanych od lat linii kolejowych, a także budowie zupełnie nowych odcinków tras. Do realizacji wskazano 34 projekty, co było możliwe dzięki zwiększeniu budżetu całego programu, o czym informowaliśmy na początku kwietnia. 34 zwycięstwa to jednak także 13 porażek, a więc inicjatyw, których teoretycznie nie uda się zrealizować. Czy tak rzeczywiście będzie?

Lista może się jeszcze zmienić


– W przypadku ewentualnego odstąpienia wnioskodawcy od realizacji zgłoszonego przez siebie projektu, możliwa jest realizacja innego projektu, który znalazł się na kolejnym miejscu listy rankingowej, zgodnie z punktacją uzyskaną w trakcie oceny. Realizacja pozostałych projektów jest uzależniona od możliwości finansowych – przekazał nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Oznacza to ni mniej ni więcej to, że jeśli któryś z projektów wypadnie, to w jego miejsce ma zostać zrealizowany kolejny projekt z listy rankingowej, a więc w pierwszej kolejności ten oznaczony numerem 35, ponieważ jest to pierwsza pozycja “pod kreską”. Tak się składa, że trzydziestą piątą pozycję zajmuje wniosek dotyczący rewitalizacji linii kolejowej 97, na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec. Można więc mieć nadzieję, że ten projekt będzie zrealizowany, dlatego że trudno uwierzyć w budowę nowej linii do Turku, czy też realizację jedynego projektu z województwa opolskiego, który nie ma zapewnionego wkładu własnego lokalnych samorządów. Warto zaznaczyć, iż w pierwszej kolejności mają być realizowane projekty liniowe, a nie punktowe w postaci budowy lub modernizacji przystanków kolejowych.

Dwa miesiące na potwierdzenie z samorządów


Poza projektem dotyczącym linii 97, kolejne pozycje na liście zajmują lubuski projekt dotyczący Międzychodu, który miałby zapewnić dojazd do tego miasta ze strony Gorzowa Wielkopolskiego, a także projekt autorstwa Bielska-Białej dotyczący rewitalizacji linii kolejowej 190, na odcinku Skoczów – Bielsko Biała. Trzydziestą ósmą pozycję zajmuje dolnośląski projekt dotyczący linii 310 i budowy drugiego toru na części linii 285 w kierunku Świdnicy.

Kolejnym krokiem od ogłoszenia wyników ma być formalne zawarcie umów między wnioskodawcami, a PKP PLK, które potwierdzą wolę realizacji danego zadania. Ma się to stać w ciągu dwóch miesięcy. W najbliższym czasie dowiemy się więc, czy wszystkie projekty z listy podstawowej zostaną skierowane do realizacji, zarówno z listy podstawowej jak i ewentualnie z "rezerwy".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5