Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus. Bliżej odbudowy linii Skoczów – Bielsko i Szamotuły – Międzychód

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus. Bliżej odbudowy linii Skoczów – Bielsko i Szamotuły – Międzychód
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Władze stowarzyszenia Aglomeracja Beskidzka podpisały umowę na wykonanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla modernizacji linii kolejowej 190 między Skoczowem a Bielskiem-Białą. Krok w kierunku naprawy linii Szamotuły – Sieraków – Międzychód zrobiło też województwo wielkopolskie. Obie linie miałaby być naprawiane w ramach projektu „Kolej Plus”.

„Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)" – tak nazywa się projekt, którego możliwości modernizacji sprawdzi studium.

– Cieszę się, że po długich rozmowach udało się porozumieć z prezydentem Bielska-Białej i samorządami. Nie jest to zadanie łatwe, bo przecież pociąg do naszej południowej granicy nie jeździ od dawna – powiedział starosta bielski Andrzej Płonka, zastępca przewodniczącego zarządu Aglomeracji Beskidzkiej.

Z dokumentacją trzeba się spieszyć

Wykonawca będzie miał kilka miesięcy, a dokumentacja ma zostać złożona w listopadzie, w ramach II etapu rządowego Programu Kolej Plus. W ramach tworzenia dokumentacji prowadzone mają być również konsultacje społeczne gmin leżących przy linii 190, a więc m.in. Bielska-Białej, Jaworza, Jasienicy oraz Skoczowa.

– To wprawdzie milowy krok w tym kierunku, ale nie gwarantujący pełnego sukcesu. Trzeba podkreślić, że bez tego opracowania, na które złożyło się 10 samorządów naszej aglomeracji i samorząd województwa śląskiego, nie mielibyśmy szansy na odtworzenie tej linii – powiedział prezydent Bielska-Białej Jarosław Klimaszewski.

Realizatorem części inwestycyjnej projektu ma być PKP PLK, które są właścicielem linii. Zgodnie z założeniami programu Kolej Plus samorządy partycypować będą w kosztach realizacji inwestycji na poziomie 15%, przy czym 50% wkładu samorządowego Stowarzyszenie Aglomeracja Beskidzka pozyskało już od samorządu województwa śląskiego. Ostatni raz pociągi pasażerskie po linii 190 jeździły w 2009 r. Bez remontu odcinka linii między Skoczowem a Bielskiem-Białą nie będzie możliwe uruchomienie szybkich pociągów do Cieszyna.

Będzie odbudowa linii 368 w Wielkopolsce?

Krok w kierunku odbudowy linii 368 ma miejsce także w Wielkopolsce. Tamtejszy urząd marszałkowski ogłosił właśnie przetarg na wyłonienie wykonawcy wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla linii na odcinku Międzychód – Sieraków – Szamotuły. Analizowane będą dwa warianty linii – w starym śladzie i przez Wronki.

Oferty w przetargu można było składać do 12 maja, zgodnie z wymaganiami dokument ma być gotowy pod koniec listopada. Opracowania dokumentacji wstępnej do tego czasu wymaga bowiem PKP PLK. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5