NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci

| Michał Szymajda 04.05.2022 6,7k

Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci
DFot: Grzegorz Bogal
W Nowym Sączu można zobaczyć wielosystemowe elektrowozy Dragon 2 przygotowane do dostarczenia klientowi, którym jest PKP Cargo. Zapytaliśmy producenta, jak przebiegają testy sześcioosiowych pojazdów w Czechach.
Wielosystemowe lokomotywy Dragon 2 E6MST produkowane są obecnie dla PKP Cargo. Pochodzą z zamówienia złożonego w Nowym Sączu we wrześniu 2019 roku na 31 pojazdów, z których 24 ma być właśnie dwusystemowe. Mają one mieć możliwość pracy w Polsce, jak i w Czechach i na Słowacji, będą też mogły wjechać do pierwszych stacji granicznych na terenie Węgier. W związku z tym, pojazdy musiały być testowane na specjalnym torze w Velimiu w Czechach, a teraz ich testy weszły w kolejną fazę, tym razem już na ogólnodostępnej sieci kolejowej.

– Badania dopuszczające do obrotu na kolejowej sieci Czech i Słowacji wkroczyły w fazę jazd końcowych na sieci potwierdzających zgodność i bezpieczną integrację systemów bezpieczeństwa lokomotywy z sieciami kolejowymi tych krajów – napisał Łukasz Mikołajczyk, rzecznik Newagu. – Po ich zakończeniu złożony zostanie wniosek do Agencji Kolejowej Unii Europejskiej o wydanie zezwolenia na wprowadzenie lokomotyw do obrotu w tym trzech krajach oraz węgierskich stacjach przygranicznych – dodał.

Lokomotywa Dragon 2 E6MST będzie pierwszą polską sześcioosiową lokomotywą eksploatowaną w tych krajach. Jak poinformował czeski portal zdopracy.cz, od 20 kwietnia trwają testy sprawdzające integrację systemów ETCS i ERTMS na liniach Ostrawa – Hawirzów – Czeski Cieszyn – Bogumín – Ostrawa. Przypomnijmy, że ze względu na epidemię Covid-19 dostawy Dragonów 2 są opóźnione, co reguluje aneks pomiędzy zamawiającym a producentem.

Przy okazji zapytaliśmy Newag o postępy w projektowaniu i produkcji wielosystemowych Griffinów dla PKP Intercity.

– W odniesieniu do lokomotyw czteroosiowych wielosystemowych Griffin E4MSUa zgodnie z harmonogramem finalizowane są prace projektowe tej lokomotywy, zamówionej przez PKP Intercity. Lokomotywy tego typu będą eksploatowane w Polsce, Niemczech, Słowacji, Czechach oraz Austrii – dodał rzecznik producenta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5