Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci
Fot: Grzegorz BogalD
W Nowym Sączu można zobaczyć wielosystemowe elektrowozy Dragon 2 przygotowane do dostarczenia klientowi, którym jest PKP Cargo. Zapytaliśmy producenta, jak przebiegają testy sześcioosiowych pojazdów w Czechach.

Wielosystemowe lokomotywy Dragon 2 E6MST produkowane są obecnie dla PKP Cargo. Pochodzą z zamówienia złożonego w Nowym Sączu we wrześniu 2019 roku na 31 pojazdów, z których 24 ma być właśnie dwusystemowe. Mają one mieć możliwość pracy w Polsce, jak i w Czechach i na Słowacji, będą też mogły wjechać do pierwszych stacji granicznych na terenie Węgier. W związku z tym, pojazdy musiały być testowane na specjalnym torze w Velimiu w Czechach, a teraz ich testy weszły w kolejną fazę, tym razem już na ogólnodostępnej sieci kolejowej.

– Badania dopuszczające do obrotu na kolejowej sieci Czech i Słowacji wkroczyły w fazę jazd końcowych na sieci potwierdzających zgodność i bezpieczną integrację systemów bezpieczeństwa lokomotywy z sieciami kolejowymi tych krajów – napisał Łukasz Mikołajczyk, rzecznik Newagu. – Po ich zakończeniu złożony zostanie wniosek do Agencji Kolejowej Unii Europejskiej o wydanie zezwolenia na wprowadzenie lokomotyw do obrotu w tym trzech krajach oraz węgierskich stacjach przygranicznych – dodał.

Lokomotywa Dragon 2 E6MST będzie pierwszą polską sześcioosiową lokomotywą eksploatowaną w tych krajach. Jak poinformował czeski portal zdopracy.cz, od 20 kwietnia trwają testy sprawdzające integrację systemów ETCS i ERTMS na liniach Ostrawa – Hawirzów – Czeski Cieszyn – Bogumín – Ostrawa. Przypomnijmy, że ze względu na epidemię Covid-19 dostawy Dragonów 2 są opóźnione, co reguluje aneks pomiędzy zamawiającym a producentem.

Przy okazji zapytaliśmy Newag o postępy w projektowaniu i produkcji wielosystemowych Griffinów dla PKP Intercity.

– W odniesieniu do lokomotyw czteroosiowych wielosystemowych Griffin E4MSUa zgodnie z harmonogramem finalizowane są prace projektowe tej lokomotywy, zamówionej przez PKP Intercity. Lokomotywy tego typu będą eksploatowane w Polsce, Niemczech, Słowacji, Czechach oraz Austrii – dodał rzecznik producenta.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij