Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci
Fot: Grzegorz BogalD
W Nowym Sączu można zobaczyć wielosystemowe elektrowozy Dragon 2 przygotowane do dostarczenia klientowi, którym jest PKP Cargo. Zapytaliśmy producenta, jak przebiegają testy sześcioosiowych pojazdów w Czechach.

Wielosystemowe lokomotywy Dragon 2 E6MST produkowane są obecnie dla PKP Cargo. Pochodzą z zamówienia złożonego w Nowym Sączu we wrześniu 2019 roku na 31 pojazdów, z których 24 ma być właśnie dwusystemowe. Mają one mieć możliwość pracy w Polsce, jak i w Czechach i na Słowacji, będą też mogły wjechać do pierwszych stacji granicznych na terenie Węgier. W związku z tym, pojazdy musiały być testowane na specjalnym torze w Velimiu w Czechach, a teraz ich testy weszły w kolejną fazę, tym razem już na ogólnodostępnej sieci kolejowej.

– Badania dopuszczające do obrotu na kolejowej sieci Czech i Słowacji wkroczyły w fazę jazd końcowych na sieci potwierdzających zgodność i bezpieczną integrację systemów bezpieczeństwa lokomotywy z sieciami kolejowymi tych krajów – napisał Łukasz Mikołajczyk, rzecznik Newagu. – Po ich zakończeniu złożony zostanie wniosek do Agencji Kolejowej Unii Europejskiej o wydanie zezwolenia na wprowadzenie lokomotyw do obrotu w tym trzech krajach oraz węgierskich stacjach przygranicznych – dodał.

Lokomotywa Dragon 2 E6MST będzie pierwszą polską sześcioosiową lokomotywą eksploatowaną w tych krajach. Jak poinformował czeski portal zdopracy.cz, od 20 kwietnia trwają testy sprawdzające integrację systemów ETCS i ERTMS na liniach Ostrawa – Hawirzów – Czeski Cieszyn – Bogumín – Ostrawa. Przypomnijmy, że ze względu na epidemię Covid-19 dostawy Dragonów 2 są opóźnione, co reguluje aneks pomiędzy zamawiającym a producentem.

Przy okazji zapytaliśmy Newag o postępy w projektowaniu i produkcji wielosystemowych Griffinów dla PKP Intercity.

– W odniesieniu do lokomotyw czteroosiowych wielosystemowych Griffin E4MSUa zgodnie z harmonogramem finalizowane są prace projektowe tej lokomotywy, zamówionej przez PKP Intercity. Lokomotywy tego typu będą eksploatowane w Polsce, Niemczech, Słowacji, Czechach oraz Austrii – dodał rzecznik producenta.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij