NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo: 24 Dragony przyjadą o rok później

| Roman Czubiński 14.09.2021 6,9k

PKP Cargo: 24 Dragony przyjadą o rok później
fot. Newag
Dostawy elektrowozów Dragon 2 dla PKP Cargo zakończą się dopiero w roku 2023. Powód? Pandemia COVID-19 opóźniła proces homologacji pojazdów – wynika z raportu bieżącego Newagu. Wartość kontraktu pozostaje bez zmian.
Jak poinformował producent, konsorcjum Newagu i jego spółki zależnej Newag Lease podpisało aneks do umowy na dostawę 31 elektrowozów dla PKP Cargo. Pojazdy, które miały zostać dostarczone w roku bieżącym i przyszłym, trafią do producenta o rok później. 12 lokomotyw, zamiast w roku 2021, rozpocznie więc służbę w PKP Cargo w roku 2022. Dostawa ostatniej dwunastki będzie natomiast przesunięta z roku 2022 na 2023. „Strony uzgodnią szczegółowy harmonogram dostaw poszczególnych lokomotyw” – zastrzeżono w komunikacie.

Jak tłumaczy Newag, powodem zmiany harmonogramu były przede wszystkim utrudnienia w procesie homologacyjnym lokomotyw. Wynikają one głównie z pandemii COVID-19 oraz obostrzeń wprowadzonych w celu jej przeciwdziałania. Wprawdzie Newag w ramach kontraktu dostarczył już PKP Cargo 7 lokomotyw, jednak należały one do innego typu: były wyposażone w moduł dojazdowy z silnikiem spalinowym. 24 pozostałe pojazdy będą zaś pojazdami wyłącznie elektrycznymi, lecz dwusystemowymi (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC). W ubiegłym roku informowaliśmy o testach pierwszego dwusystemowego Dragona 2 na torze w Żmigrodzie oraz w czeskim Velimiu.

Pozostałe warunki zawartego w roku 2019 kontraktu nie zmieniły się. Jego przedmiotem są sześcioosiowe lokomotywy z rodziny Dragon 2 w opisanych powyżej dwóch konfiguracjach. Elektrowozy mają mieć zdolność prowadzenia składów o maksymalnej masie 4000 ton. Jak podkreśla producent, są to pojazdy zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane w kraju z wykorzystaniem 78% komponentów z polskich zakładów. W PKP Cargo otrzymały oznaczenie serii ET43.

Wartość kontraktu to 518,9 mln zł netto. Obejmuje on także dostawy niezbędnego do obsługi lokomotyw oprogramowania i licencji, zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład „zestawu antyawaryjnego”, a także szkolenia i autoryzację personelu PKP Cargo w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5