Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo: 24 Dragony przyjadą o rok później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
14-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Cargo: 24 Dragony przyjadą o rok później
fot. Newag
Dostawy elektrowozów Dragon 2 dla PKP Cargo zakończą się dopiero w roku 2023. Powód? Pandemia COVID-19 opóźniła proces homologacji pojazdów – wynika z raportu bieżącego Newagu. Wartość kontraktu pozostaje bez zmian.

Jak poinformował producent, konsorcjum Newagu i jego spółki zależnej Newag Lease podpisało aneks do umowy na dostawę 31 elektrowozów dla PKP Cargo. Pojazdy, które miały zostać dostarczone w roku bieżącym i przyszłym, trafią do producenta o rok później. 12 lokomotyw, zamiast w roku 2021, rozpocznie więc służbę w PKP Cargo w roku 2022. Dostawa ostatniej dwunastki będzie natomiast przesunięta z roku 2022 na 2023. „Strony uzgodnią szczegółowy harmonogram dostaw poszczególnych lokomotyw” – zastrzeżono w komunikacie.

Jak tłumaczy Newag, powodem zmiany harmonogramu były przede wszystkim utrudnienia w procesie homologacyjnym lokomotyw. Wynikają one głównie z pandemii COVID-19 oraz obostrzeń wprowadzonych w celu jej przeciwdziałania. Wprawdzie Newag w ramach kontraktu dostarczył już PKP Cargo 7 lokomotyw, jednak należały one do innego typu: były wyposażone w moduł dojazdowy z silnikiem spalinowym. 24 pozostałe pojazdy będą zaś pojazdami wyłącznie elektrycznymi, lecz dwusystemowymi (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC). W ubiegłym roku informowaliśmy o testach pierwszego dwusystemowego Dragona 2 na torze w Żmigrodzie oraz w czeskim Velimiu.

Pozostałe warunki zawartego w roku 2019 kontraktu nie zmieniły się. Jego przedmiotem są sześcioosiowe lokomotywy z rodziny Dragon 2 w opisanych powyżej dwóch konfiguracjach. Elektrowozy mają mieć zdolność prowadzenia składów o maksymalnej masie 4000 ton. Jak podkreśla producent, są to pojazdy zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane w kraju z wykorzystaniem 78% komponentów z polskich zakładów. W PKP Cargo otrzymały oznaczenie serii ET43.

Wartość kontraktu to 518,9 mln zł netto. Obejmuje on także dostawy niezbędnego do obsługi lokomotyw oprogramowania i licencji, zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład „zestawu antyawaryjnego”, a także szkolenia i autoryzację personelu PKP Cargo w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Biznes

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Michał Szymajda 27 września 2024

Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Biznes

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Michał Szymajda 27 września 2024

Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij