NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKM Warszawa straciła wielu pasażerów

| Martyn Janduła 10.02.2017 1,6k

SKM Warszawa straciła wielu pasażerów
fot. Martyn Janduła
Mimo że cały rynek odnotował duże wzrosty, to znaleźli się przewoźnicy, którym ubyło pasażerów. Jednym z nich jest SKM Warszawa. Wprawdzie procentowy spadek nie jest znaczny, jednak w ujęciu całościowej liczby pasażerów, liczba ta jest już spora.
Szybka Kolej Miejska w Warszawie to przewoźnik kolejowy działający na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego. Rok 2016 przyniósł niestety słabsze wyniki. Przewoźnik znalazł się w gronie pięciu spółek, które zanotowały zmniejszenie liczby pasażerów. Co więcej, aż trzy operują na terenie województwa mazowieckiego i Warszawy.

W zeszłym roku SKM Warszawa wykonała 353 mln pociągokilometrów, co pozwoliło uzyskać udział w rynku na poziomie 1,86 proc. W porównaniu jednak do 2015 roku, wynik za 2016 roku w pracy przewozowej zmalał o 5,9 proc. O tyle samo skurczyła się liczba pasażerów. W 2016 roku SKM w Warszawie przewiozła 23,8 mln pasażerów, zaś w roku poprzedzającym – 25,3 mln. Oznacza to utratę 1,5 mln klientów. Udział SKM Warszawa w rynku pod względem liczby pasażerów rok do roku zmalał z poziomu 9,03 proc. do 8,14 proc.

Magdalena Lerczak, rzeczniczka prasowa Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, ma dwa wytłumaczenia dla takiego stanu rzeczy. – W przypadku linii S2 można to zjawisko tłumaczyć polepszeniem oferty Kolei Mazowieckich pod kątem dodatkowych połączeń w godzinach szczytu z i do stacji Warszawa Rembertów – tłumaczy. Jak podkreśla, spowodowało to odciążenie obleganych pociągów SKM.

– W przypadku linii S9 kluczowe znaczenie miał zapewne fakt, że zamknięcia torowe na szlaku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Pragi, skutkujące ograniczeniami w ruchu pociągów, miały miejsce dopiero od połowy roku 2015, a w roku 2016 trwały już przez cały rok – mówi Lerczak.

Wiadomo też, że w 2017 roku ZTM w Warszawie nie planuje uruchamiania nowych linii SKM. PKP PLK zapowiadają z kolei rozpoczęcie w niedługim czasie prac przy warszawskiej linii obwodowej, co również przełoży się na ofertę przewoźnika.


oprac. własne

 Czytaj więcej o wynikach przewozowych za 2016 rok:
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5