Partnerzy serwisu:
Biznes

KŚ umiarkowanie zadowolone z wyników

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
08-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
KŚ umiarkowanie zadowolone z wyników
Fot. Intercity przemo29, SM42.pl
Koleje Śląskie nie do końca są zadowolone z wyników za 2016 rok. Przewoźnik ten niestety stracił ponad 500 tys. pasażerów. Jest jednym z pięciu przewoźników pasażerskich, którzy rzeczywiście zanotowali spadki. Koleje Śląskie zapowiadają jednak odwrócenie tego trendu.

15,3 mln pasażerów i 593 miliony pasażerokilometrów. Mimo że cały rynek przewozów pasażerskich na kolei urósł, to udział Kolei Śląskich w 2016 roku w rynku liczby przewozów pasażerskich w Polsce stopniał o 0,43 p.p. i wyniósł 5,24 proc. Wszystko dlatego, że w ubiegłym roku odrobinę tylko stopniała przewoźnikowi liczba klientów – a dokładnie o 572 tys. Wynik Kolei Śląskich jest i tak najmniej bolesny wśród pięciu przewoźników „na minusie”, bowiem w czołówce utraty klientów są Koleje Mazowieckie oraz SKM Warszawa, którzy łącznie stracili ok. 4 mln pasażerów.

Bez fajerwerków

– Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z wyników – ocenia Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. – Udało nam się utrzymać podobny poziom przewiezionych pasażerów i przejechanych przez nich pasażerokilometrów co w latach ubiegłych – dodaje. Przewoźnik podaje, że najwięcej pasażerów skorzystało z jego usług w lutym – kiedy wzrost frekwencji nastąpił o ponad 100 tys. pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku. Najniższa frekwencja w skali całego roku miała zaś miejsce w sierpniu. – To jednak naturalny proces, który obserwujemy co roku. W okresie wakacyjnym spada bowiem liczba osób podróżujących do szkoły i na uczelnie, a z naszych badań wynika, że tego typu przejazdy stanowią istotny odsetek – mówi Wawrzaszek.

Koleje Śląskie przyznają jednak, że ich celem nie jest jednak utrzymywanie pewnej liczby pasażerów, lecz stopniowy wzrost frekwencji. – Nie spoczywamy więc na laurach – wręcz przeciwnie, będziemy się starać, by w kolejnym roku poprawić nasze wyniki w tym zakresie – zapowiada rzecznik prasowy.

Co wpłynęło na wynik?

– Duże znaczenie miały zmiany w naszym cenniku wprowadzone w połowie 2016 roku. Dużo bardziej atrakcyjne stały się przejazdy na dotychczas mniej uczęszczanych liniach, jak np. Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry. Obecnie przejazd np. z Bytomia do Katowic to koszt zaledwie 3 złotych w przypadku biletu normalnego, co w naszej opinii jest bardzo atrakcyjną ofertą w porównaniu np. z indywidualnym transportem samochodowym – wyjaśnia Wawrzaszek.

Wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2016 r. przewoźnik wprowadził również kilka korzystnych zmian w siatce połączeń dla takich mniej uczęszczanych kierunków. – Na podstawie wstępnych obserwacji wnioskujemy, że działania przynoszą pierwsze efekty, np. na linii Katowice – Bytom odnotowujemy więcej pasażerów niż przed wprowadzeniem zmian. Mamy jednak świadomość, że proces odzyskiwania pasażerów to w tym wypadku zadanie zakrojone na lata i jego wymierne efekty będziemy mogli obserwować dopiero za jakiś czas – dodaje.

Pomóc frekwencji pozwoliły także okazjonalne akcje promocyjne, jak np. oferta wycieczek po Beskidach z licencjonowanym przewodnikiem w ramach biletu KŚ, Srebrny Pociąg, czyli oferta umożliwiająca na jednym bilecie przejazd Kolejami Śląskimi, Górnośląskimi Kolejami Wąskotorowymi oraz zwiedzenie Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. Przewoźnik brał także udział w Industriadzie, czy organizował specjalne nocne pociągi na Sylwestra.

Rok studenta

– Nieustannie będziemy dopasowywać naszą ofertę do potrzeb i uwag naszych pasażerów – mówi Wawrzaszek. Jedną z największych przedsięwzięć w zakresie promocji w 2017 roku będzie kampania skierowana do studentów. – Chcemy by rok 2017 był w Kolejach Śląskich Rokiem Studenta. To dla nas bardzo ważna grupa pasażerów – dodaje. Przewoźnik chce nie tylko lepiej dopasować się do jej potrzeb, ale również zachęcić do korzystania z jego usług osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze studiowaniem.

– To bardzo istotne, ponieważ podróżny, który już od pierwszego roku będzie wiedział, ze może wygodnie dotrzeć pociągiem na uczelnię i wrócić nim do domu z dużą dozą prawdopodobieństwa zdecyduję się na taką formę transportu również w kolejnych latach, a być może nawet także po zakończeniu studiów – mówi Wawrzaszek. W ramach akcji promocyjnej zaplanowano bilet miesięczny na październik za symboliczną złotówkę dla pierwszoroczniaków.

Wkrótce nowy tabor

Koleje Śląskie zapowiadają także udział w mniejszych inicjatywach, jak dzień bez samochodu czy bezpłatny przewóz rowerów na wybranych liniach. Na początku drugiej połowy roku przewoźnik spodziewa się także pierwszej dostawy nowego taboru. – Z pewnością wpłynie to na poprawę komfortu podróżnych i być może zachęci część pasażerów do tego, by zdecydować się na podróż pociągiem – ocenia rzecznik.

 Czytaj więcej o wynikach przewozowych za 2016 rok:
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Świetne wyniki kolei pasażerskiej, coraz gorsze towarowej

Biznes

Świetne wyniki kolei pasażerskiej, coraz gorsze towarowej

inf. pras oprac. JM 01 czerwca 2023

Intermodal przestał rosnąć

Biznes

Intermodal przestał rosnąć

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Świetne wyniki kolei pasażerskiej, coraz gorsze towarowej

Biznes

Świetne wyniki kolei pasażerskiej, coraz gorsze towarowej

inf. pras oprac. JM 01 czerwca 2023

Intermodal przestał rosnąć

Biznes

Intermodal przestał rosnąć

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5