NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

KM: Wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju

| Artur Radwan 06.02.2017 19

KM: Wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju
fot. Martyn Janduła
Dla Kolei Mazowieckich rok 2016 co prawda zakończył się wynikiem blisko 60,9 mln podróżnych, co w porównaniu z wynikiem sprzed roku (63,2 mln) oznacza spadek – pierwszy raz od 12 lat funkcjonowania spółki. Niemniej nie wpłynęło to na stabilną pozycję Kolei Mazowieckich w branży – wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju pod względem liczby przewożonych podróżnych, z ponad 20-procentowym udziałem w rynku  – pisze w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.
Należy jednak zauważyć, że miniony rok był bardzo trudny ze względu na zakres prac remontowo-modernizacyjnych. Wynikające z tego utrudnienia, pomimo licznych działań spółki mających na celu ich zmniejszenie, mają bezpośrednie przełożenie na wynik przewozowy Kolei Mazowieckich. W ubiegłym roku najdotkliwiej utrudnienia remontowo-modernizacyjne odczuli nasi pasażerowie korzystający z przejazdów na linii nr 8 Warszawa - Radom, ale także na linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia.

Ten rok będzie dla nas kolejnym rokiem wyzwań w zakresie realizacji rozkładu jazdy w dobie szeroko zakrojonych inwestycji PKP PLK, W najbliższych miesiącach rozpoczniemy procedurę przetargową związaną z naszym ogromnym zamówieniem na 71 ezt. Kolejna ważna sprawa to projekty dotyczące rozbudowy zaplecza technicznego - mam na myśli Sochaczew i Radom. To są działania, które bezpośrednio przełożą się na jakość usług, które świadczymy.

Najbliższe miesiące będą nam upływać pod znakiem kolejnych utrudnień – kontynuacji remontu na linii nr 8 oraz rozpoczęcia prac remontowych na linii 447 z ich punktem kulminacyjnym, który nastąpi we wrześniu. Kolejny remont czeka nas na linii nr 7. Jako przewoźnik będziemy zabiegać o to, by zarządca infrastruktury w swych szeroko zakrojonych planach inwestycyjnych miał na względzie to, co najważniejsze zarówno dla niego, jaki i dla nas, tj. dobro podróżnych.

Oczywiście, w sytuacji gdy remonty są absolutnie niezbędne , nie mamy zamiaru ingerować w plany PKP PLK, nie możemy jednak pozwolić na to, by sposób prowadzenia remontu odbijał się negatywnie na podróżnych, jak i na naszej działalności. Przede wszystkim chcemy, by relacje pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a zarządcą infrastruktury były dobre, bo tylko wówczas możliwe jest porozumienie i dochodzenie do kompromisów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (2000)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Komentarze
zdjęcie autora

Artur Radwan - prezes spółki Koleje Mazowieckie

Wiecej z regionu:

Warszawa (2000)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS