NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

KM: Wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju

| Artur Radwan 06.02.2017 19

KM: Wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju
fot. Martyn Janduła
Dla Kolei Mazowieckich rok 2016 co prawda zakończył się wynikiem blisko 60,9 mln podróżnych, co w porównaniu z wynikiem sprzed roku (63,2 mln) oznacza spadek – pierwszy raz od 12 lat funkcjonowania spółki. Niemniej nie wpłynęło to na stabilną pozycję Kolei Mazowieckich w branży – wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju pod względem liczby przewożonych podróżnych, z ponad 20-procentowym udziałem w rynku  – pisze w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.
Należy jednak zauważyć, że miniony rok był bardzo trudny ze względu na zakres prac remontowo-modernizacyjnych. Wynikające z tego utrudnienia, pomimo licznych działań spółki mających na celu ich zmniejszenie, mają bezpośrednie przełożenie na wynik przewozowy Kolei Mazowieckich. W ubiegłym roku najdotkliwiej utrudnienia remontowo-modernizacyjne odczuli nasi pasażerowie korzystający z przejazdów na linii nr 8 Warszawa - Radom, ale także na linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia.

Ten rok będzie dla nas kolejnym rokiem wyzwań w zakresie realizacji rozkładu jazdy w dobie szeroko zakrojonych inwestycji PKP PLK, W najbliższych miesiącach rozpoczniemy procedurę przetargową związaną z naszym ogromnym zamówieniem na 71 ezt. Kolejna ważna sprawa to projekty dotyczące rozbudowy zaplecza technicznego - mam na myśli Sochaczew i Radom. To są działania, które bezpośrednio przełożą się na jakość usług, które świadczymy.

Najbliższe miesiące będą nam upływać pod znakiem kolejnych utrudnień – kontynuacji remontu na linii nr 8 oraz rozpoczęcia prac remontowych na linii 447 z ich punktem kulminacyjnym, który nastąpi we wrześniu. Kolejny remont czeka nas na linii nr 7. Jako przewoźnik będziemy zabiegać o to, by zarządca infrastruktury w swych szeroko zakrojonych planach inwestycyjnych miał na względzie to, co najważniejsze zarówno dla niego, jaki i dla nas, tj. dobro podróżnych.

Oczywiście, w sytuacji gdy remonty są absolutnie niezbędne , nie mamy zamiaru ingerować w plany PKP PLK, nie możemy jednak pozwolić na to, by sposób prowadzenia remontu odbijał się negatywnie na podróżnych, jak i na naszej działalności. Przede wszystkim chcemy, by relacje pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a zarządcą infrastruktury były dobre, bo tylko wówczas możliwe jest porozumienie i dochodzenie do kompromisów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Komentarze
zdjęcie autora

Artur Radwan - prezes spółki Koleje Mazowieckie

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS