NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP LHS chwali się 3-proc. wzrostem przewozów

| inf. prasowa 31.01.2017 0

PKP LHS chwali się 3-proc. wzrostem przewozów
fot. PKP LHS
W 2016 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 9 mln 995 tys. ton towarów. Oznacza to wzrost o 3% w porównaniu do wyników Spółki w 2015 r.
PKP LHS osiągnęła pozytywny wynik, mimo spadkowej tendencji na całym rynku przewozów towarowych w Polsce. Potwierdzają to najnowsze dane Urzędu Transportu Kolejowego za 2016 r., zgodnie z którymi przewozy kolejowe spadły o 1,12% w porównaniu do 2015 r. W tym samym okresie ilość towarów przewiezionych przez PKP LHS wzrosła o 3%, co przekłada się na zwiększenie udziału spółki w wolumenie przewozów z 4,30% w 2015 r. do 4,48% w 2016 r.

Spółka zwiększyła również pracę przewozową z 3 160 mln tonokm do 3 332 mln tonokm, co oznacza wzrost udziałów z 6,24% w 2015 r. do 6,58% w 2016 r. Jak podkreśla przewoźnik, dzięki konsekwentnemu rozwojowi, PKP LHS jest najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2% całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4% ładunków i wykonuje ponad 6% całości pracy przewozowej na polskiej kolei. Tradycyjnie największy udział w przewozach spółki miała ruda żelaza. Wśród pozostałych towarów transport gazów osiągnął poziom 676 tys. ton w całym 2016 roku, co jest najlepszym dotychczasowym wynikiem PKP LHS w transporcie tego rodzaju surowców.

– Wprowadziliśmy szereg udogodnień dla naszych kontrahentów, co w połączeniu z ciekawą ofertą przełożyło się na rosnący udział towarów w relacji eksportowej. W 2017 r. liczymy na dalszy wzrost przewozów eksportowych, a jedną z szans rozwoju może być uruchomienie Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego TMTM, do którego przystąpiliśmy jako pierwsza polska firma – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. – Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kontrahentami, którzy chcą wysyłać swoje towary za pośrednictwem TMTM np. do Kazachstanu czy do Chin. Chcemy być partnerem dla przedsiębiorców, którzy planują rozwój eksportu na Wschód – podkreśla.

PKP LHS realizuje obecnie inwestycje, które mają na celu wzrost przepustowości i poprawę bezpieczeństwa przewozów. Obecnie trwa modernizacja systemów sterowania ruchem kolejowym na stacjach Zamość-Bortatycze LHS i Sławków LHS. W kolejnych latach planowana jest rozbudowa stacji Hrubieszów LHS (o wartości ok. 53 mln zł) oraz budowa nowej stacji Zamość Majdan LHS z mijanką szerokotorową i placem przeładunkowym.

PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługę trakcyjną i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 liczy prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy oraz prowadzenie ciężkich składów całopociągowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS