Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rok temu wykoleił się pociąg z uchodźcami. Są ustalenia komisji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rok temu wykoleił się pociąg z uchodźcami. Są ustalenia komisji
Fot. Bartosz Romowicz
Rok temu doszło do wykolejenia pierwszego pociągu, który odebrał uchodźców z granicy w bieszczadzkim Krościenku. 

Rok temu - a dokładnie 3 marca 2022 roku - na świeżo reaktywowanej linii łączącej bieszczadzkie Krościenko z Sanokiem, doszło do wykolejenia pociągu z uchodźcami z Ukrainy. Do wykolejenia doszło na odcinku Ustianowa – Olszanica, czyli tym, na którym przez ostatnie lata pociągi nie kursowały. Na szczęście nie było osób poszkodowanych, ale przywrócenie ruchu na linii wstrzymano na kilka tygodni. Przed startem połączeń humanitarnych odwołano rozkład jazdy dla prywatnego przewoźnika, a pierwszym kursem po uchodźców pojechali urzędnicy województwa.

Dlaczego pociąg się wykoleił? Jak dowiedzieliśmy się w PKP PLK, dopiero nie dawno zakończyła prace komisja kolejowa, ustalająca okoliczności zdarzenia. - Komisja ustaliła, że wpływ na wydarzenie z 3 marca 2022 r. na szlaku Uherce -Ustrzyki Dolne  ( l. nr 108 ) miało nałożenie się w jednej lokalizacji kilku czynników. To przede wszystkim stan toru na nieeksploatowanym od dwunastu lat odcinku Uherce – granica państwa, warunki zimowe i krótki czas realizacji robót – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego spółki. - W ubiegłym roku, w ekspresowym tempie wykonano niezbędne prace siłami Grupy PKP Polskie Linie Kolejowe, by uruchomić połączenie kolejowe do przejścia granicznego z Ukrainą. Celem było umożliwienie szybkiej migracji uchodźców z Ukrainy w stronę zachodnią Polski – przypomina.

O zdarzeniu przypomniał również Bartosz Romowicz, burmistrz Ustrzyk Dolnych, udostępniając zdjęcie torowiska z dnia zdarzenia. - Oby z błędów zawsze wyciągać wnioski - napisał. 
Z początkiem marca 2023 roku Polregio we współpracy z SKPL reaktywowało połączenia na trasie Sanok – Zagórz – Ustrzyki Dolne. Stan techniczny nie pozwala jednak ani na uruchamianie regularnych pociągów pasażerskich w relacjach międzynarodowych, ani na wykorzystanie trasy w ruchu towarowym.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5