NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC musi dopłacić SKPL do połączeń w Bieszczady. Przyczyną objazdy

| Jakub Madrjas 03.11.2021 7,1k

PKP IC musi dopłacić SKPL do połączeń w Bieszczady. Przyczyną objazdy
Fot. SKPL
PKP Intercity w trybie z wolnej ręki powierzyło SKPL dokończenie obsługi taborowej połączeń Kraków Główny – Zagórz w bieżącym rozkładzie jazdy. Limit podpisanej w zeszłym roku umowy przedwcześnie się wyczerpał.
PKP Intercity od grudnia 2020 zmieniło sposób współpracy ze spółką SKPL przy realizacji połączeń Kraków – Zagórz. Teraz prywatny przewoźnik dzierżawi składy spalinowe SN84 wraz z zapewnieniem ich utrzymania, w tym czyszczenia, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, paliwo i zapewnienia obsługi rewidenckiej. Połączenie jest dobrze oceniane przez podróżnych.

Dodatkowe pieniądze z powodu objazdów


W biuletynie zamówień publicznych dość niespodziewanie pojawiła się informacja o podpisaniu w trybie bezprzetargowym kolejnej umowy z SKPL na okres bieżącego rozkładu jazdy (do grudnia 2021 roku) o wartości 2 320 163,95 zł netto. Jak się okazuje, przyczyna jest prozaiczna - limit podpisanej w ubiegłym roku umowy wyczerpał się, a przewoźnik nie zna innego dostawcy, który mógłby dostarczyć tabor do dokończenia kursów - w ubiegłorocznym przetargu nie było zresztą innych oferentów.

Jak to jednak możliwe, że warta prawie 10 mln złotych nie zapewniła realizacji połączeń? Jak tłumaczy intercity w ogłoszeniu, "wystąpiły niemożliwe do przewidzenia okoliczności, które spowodowały wcześniejsze wyczerpanie środków finansowych". Zdaniem przewoźnika, w maju, czerwcu i lipcu nastąpiły "kolejne nieplanowane zamknięcia tras przez Polskie Linie Kolejowe (PLK), co spowodowało zwiększenie przejechanych kilometrów od pierwotnie zaplanowanych". 

Przy szacowaniu wartości do umowy zawartej w grudniu założono całkowity przebieg roczny na poziomie 295 905 pockm. Po wprowadzeniu przez PKP PLK kolejnych rozkładów zamknięciowych i zmian w terminach realizacji inwestycji, przebiegi pociągów obsługiwanych SZT-mi do 12.12.2021 r. zwiększone zostaną o dodatkowe 85 931,998 pockm – podaje przewoźnik. "Natychmiastowe udzielenie zamówienia stało się konieczne celem zapewnienia ciągłości przewozów. Brak realizacji przewozów byłoby uchybieniem w stosunku do konieczność wypełnienia zapisów Umowy Ramowej PKP IC i MI oraz Planu Transportowego w zakresie obsługi poszczególnych linii kolejowych, w tym odcinków niezelektryfikowanych" – podsumowuje przewoźnik.

Trwa przetarg na kolejny okres

Nowa umowa została zawarta 1 października. Jednocześnie trwa przetarg na dzierżawę kolejnych spalinowych zespołów trakcyjnych na kolejny okres, czyli od 13 grudnia. Jedyną ofertę znów złożył SKPL. Opiewa ona na kwotę 24 653 578,01 zł brutto i znacznie przekracza budżet PKP Intercity, które przeznaczyło na realizację zamówienia 19 821 551,20 zł. Nie jest to zaskoczeniem, bo nowa umowa obejmuje również drugą trasę, z Krakowa do Jeleniej Góry, a oprócz tego mamy do czynienia z coraz wyższą inflacją. Państwowy przewoźnik musi teraz zdecydować, czy podnieść budżet.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5