Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity jak kolej regionalna w Bieszczadach. Będą pociągi do stacji Uherce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity jak kolej regionalna w Bieszczadach. Będą pociągi do stacji Uherce
fot. M. SzymajdaPociągi SKPL na stacji Zagórz
W rozkładzie jazdy ważnym od wakacji PKP Intercity będzie po raz pierwszy w historii docierało do miejscowości Uherce Mineralne w Bieszczadach. PKP PLK remontuje most na Sanie i naprawia szlak kolejowy od Zagórza do Uherzec po to, aby weekendowe kursy były możliwe.

Z rozkładu jazdy upublicznionego w internecie wynika, że PKP Intercity w letnie weekendy wydłuży kursowanie dzierżawionych od SKPL pociągów do stacji Uherce na linii 108. To pierwszy przypadek w historii, gdy pociąg spółki dotrze na wschód od Zagórza. Jeden z dwóch kursujących z Krakowa w Bieszczady pociągów wykona ze stacji Nowy Zagórz do Uherzec tak zwany zajazd kieszeniowy, po czym wróci do Zagórza i przez stację Zagórz pojedzie dalej, na południe, do Komańczy i leżącego przy słowackiej granicy Łupkowa.

Skąd pomysł by jeden pociąg jadący z Krakowa połączył Sanok, Zagórz, Uherce, ponownie Zagórz, Komańczę i Łupków?

– Wjazd do stacji Uherce wynika m.in. z chęci umożliwienia pasażerom dojazdu do jak najbliżej atrakcyjnych turystycznie okolic jezior Solińskiego i Myczkowskiego. Ponadto, włączając powiat leski do sieci połączeń, przewoźnik realizuje misję zwiększania dostępu do kolei, co ma duże znaczenie dla zwiększania mobilności społeczeństwa i tym samym walki z wykluczeniem transportowym – napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. W Uhercach można też skorzystać z unikalnej możliwości przejażdżki rowerowymi drezynami, czy napić się piwa z lokalnego, rzemieślniczego browaru. Do zalewu w Myczkowcach czy Solinie jest kilka kilometrów, Między tymi Uhercami a tymi lokalizacjami kursuje kilka autobusów dziennie.

Kieszeniowy zajazd do Uherzec

Warto jednak zauważyć, że dla pasażerów, którzy chcę jechać pociągiem z Sanoka do Łupkowa, czas przejazdu z uwagi na zajazd kieszeniowy do Uherzec, wydłuży się dwukrotnie. PKP Intercity broni jednak swojego pomysłu.

– Porównując aktualny rozkład do wcześniejszego, w przypadku dojazdu do Łupkowa nastąpiła poprawa oferty. W ubiegłym roku pociąg kursował w sezonie tylko 1 raz w tygodniu (bez wjazdu kieszeniowego). W rozkładzie jazdy na sezon 2020/2021 obsługa Łupkowa będzie obywać się aż 2 razy w tygodniu, z czego 1 raz z wjazdem kieszeniowym do Uherzec (TLK Bieszczady) oraz 1 raz bez takiego zajazdu, tzn. z Sanoka w kierunku Łupkowa (TLK Połoniny). Ponadto PKP PLK wykonuje obecnie prace poprawiające stan infrastruktury na odcinku Zagórz – Uherce, więc pokazany wstępnie w wyszukiwarkach czas na wjazd kieszeniowy powinien ulec skróceniu – napisała Anna Zakrzewska. Warto przypomnieć, że od niedawna PKP Intercity umożliwiło graficzną rezerwację miejsce w bieszczadzkich pociągach.

PKP PLK naprawia linię

Przedstawicielka PKP Polskich Linii Kolejowych przyznaje, że prace na moście nad Sanem i linii są prowadzone.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały prace etapami przy moście w Zagórzu. Na wakacje 2021 r. zachowana będzie przejezdność trasy z Zagórza przez most nad Sanem w stronę do Uherzec i Krościenka. Do 24 czerwca prowadzone są roboty, polegające na wymianie nawierzchni na dojazdach i podporach mostu. Prowadzona jest również wymiana podkładów w torze szlakowym Zagórz – Uherce. Efektem tych prac będzie podniesienie prędkości jazdy pociągów do 50 km/h, co zostanie uwzględnione w korekcie rozkładu jazdy, obowiązującej od 13 czerwca – napisała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Elementy mostu kolejowego w przebudowie pochodzą z Krakowa, gdzie PLK demontowała most nad Wisłą.

Jak dodaje, w kolejnym etapie, po 26 września 2021r., realizowana będzie wymiana konstrukcji mostu. Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2021r.

W związku z brakiem zainteresowania ze strony przewoźników, na razie nie zaplanowano prac na dalszym odcinku od Uherzec do Krościenka, na linii nr 108 Stróże – Krościenko. Obecnie nie ma też planów powrotu pociągów do ukraińskiego Chyrowa, do którego do 2010 roku po linii 108 docierały pociągi międzynarodowe uruchamiane przez spółkę PKP Przewozy Regionalne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5