NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Sporo chętnych na pociągi w Bieszczady. Część trasy obsłużył Flirt

| Michał Szymajda 07.01.2021 17,7k

Sporo chętnych na pociągi w Bieszczady. Część trasy obsłużył Flirt
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Po kilku tygodniach funkcjonowania nowego połączenia kolejowego z Krakowa do Zagórza, można powiedzieć, że oferta zainteresowała pasażerów. Choć trzeba jeszcze zlikwidować pewne niedociągnięcia.
Po raz pierwszy od lat PKP Intercity przedstawiło zestandaryzowaną ofertę dla pociągów w Bieszczady. Codziennie, korzystając ze spalinowych zespołów trakcyjnych, których właścicielem jest SKPL, uruchamiane są dwie pary połączeń Kraków – Zagórz. Jednocześnie operator zrezygnował z uruchamiania innych pociągów w Bieszczady, czego skutkiem jest np. brak możliwości dotarcia do Sanoka czy Zagórza pociągiem PKP Intercity z Rzeszowa (niezwykle marna jest tu też oferta pociągów regionalnych, które przegrywają walkę z autobusami na tej trasie).

Na części trasy... Flirtem

Dość niespodziewanie oferta cieszy się niezłym zainteresowaniem od pierwszych dni funkcjonowania. Jak poinformowało nas PKP Intercity, 22, 23 i 27 grudnia zaszła konieczność wzmocnienia trójwagonowego zespołu trakcyjnego SN84 o drugą jednostkę tego typu (choć pamiętać należy, że bilety są obecnie sprzedawane tylko na 50% miejsc siedzących). W dwóch przypadkach (jeden z nich miał miejsce 22 grudnia) by ułatwić przejście SN84 na kurs powrotny, pasażerów na odcinku Kraków Główny – Podłęże zabrał elektryczny zespół trakcyjny Flirt. Według naszych informacji, takie elastyczne działanie przewoźnika zmniejszyło potencjalne opóźnienie.

Punktualność pociągów na tej trasie jest bowiem obecnie głównym problemem. Zwłaszcza ostatni pociąg z Krakowa do Zagórza często bywa opóźniony. Od 13 grudnia do 4 stycznia, czyli od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, aż 13 pociągów TLK Wetlina dotarło do Zagórza z ponad 10-minutowym opóźnieniem, z czego osiem – powyżej 30 minut. Pociąg ten wyjeżdża po czasie już z Krakowa Głównego (stacja początkowa), z czego wniosek, że także ten przyjeżdżający z Zagórza jest opóźniony, a na obciążonej ruchem stacji jest zbyt mało czasu na „wyzerowanie” opóźnionego przyjazdu. PKP Intercity zwraca też uwagę na inny problem.

Będzie korekta rozkładu

– Obecnie sytuacje niedotrzymywania czasu przejazdu wynikają z krótkich postojów w stacjach pośrednich. Kwestia ta zostanie uwzględniona przy kolejnych korektach rozkładu jazdy – napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Jak wyjaśnia, zaplanowane na niektórych stacjach postoje wynoszące pół minuty okazały się niewystarczające, w związku z tym zostaną wydłużone w ramach dążenia do poprawy punktualności.

Według rozkładu jazdy pociągi z Zagórza do Krakowa powinny kursować w czasie ok. 4 i pół godziny. Podróż autobusem na tej trasie będzie o około 45 minut krótsza, ale mniej komfortowa. Trzeba jednak dodać, że oferta autobusów i busów poruszających się między Sanokiem a Krakowem nie jest obecnie oszałamiająca. Przewoźnicy autobusowi nie honorują też niektórych ulg.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5