Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kraków – Jelenia Góra dla SKPL? Jedyna oferta w przetargu IC ponad budżetem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kraków – Jelenia Góra dla SKPL? Jedyna oferta w przetargu IC ponad budżetem
fot. SKPL
Nie ma niespodzianek w przetargu na dzierżawę kolejnych spalinowych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Jedyną ofertę złożył prywatny przewoźnik SKPL. Przekracza ona jednak kosztorys o kilkadziesiąt procent.

Na początku miesiąca PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej. Jak informowaliśmy, chodzi o obsługę relacji Kraków – Zagórz/Łupków (istniejącej już obecnie), Kraków – Nysa – Jelenia Góra, oraz bardzo ciekawej łączonej trasy Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto w soboty i niedziele. Pociągi miałyby być uruchamiane od 13 grudnia przez rok.

Jedyną ofertę w przetargu złożyła spółka SKPL Cargo, na kwotę 24 653 578,01 zł brutto. To znacznie powyżej kosztorysu – PKP Intercity przeznaczyło na realizację zamówienia 19 821 551,20 zł. Teraz przewoźnik musi przeanalizować ofertę i zdecydować, czy podnieść budżet.

PKP Intercity od grudnia 2020 roku podjęło współpracę z SKPL i dzierżawi od przewoźnika spalinowe zespoły trakcyjne (na innych zasadach partnerzy działali razem już wcześniej), które bez większych problemów kursują w relacji Kraków – Zagórz (w sezonie letnim zajeżdżały także do Uherzec i Łupkowa). Dzierżawa taboru dla tej trasy kosztowała przewoźnika niecałe 10 milionów złotych.

W nowym postępowaniu PKP Intercity założyło znaczne rozszerzenie dzierżawy taboru. Oprócz połączeń do Zagórza wynajęte spalinowe zespoły trakcyjne miałyby obsłużyć połączenia do Nysy i Jeleniej Góry (oraz w weekendy do Kłodzka) w miejsce składów wagonowych prowadzonych spalinowymi lokomotywami z Czech; są one bardzo często są zastępowane autobusami z powodu awarii
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5