NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pasażerowie wciąż czekają na nowe Flirty PKP Intercity

| Michał Szymajda 24.06.2022 13,8k

Pasażerowie wciąż czekają na nowe Flirty PKP Intercity
Wnętrze nowych Flirtów 3 dla PKP Intercity Fot. ms
Chociaż dwa elektryczne zespoły trakcyjne Flirt III są gotowe od zeszłego roku, wciąż nie wożą pasażerów. Byłyby oczekiwanym wzmocnieniem taboru przewoźnika w weekendowych letnich szczytach przewozowych. Dlaczego nie kursują?
Dwanaście elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt III PKP Intercity zamówiło w siedleckim Stadlerze w lipcu 2019 roku. Pierwsze dwa ośmioczłonowe pojazdy były gotowe w drugiej połowie ubiegłego roku, a jeden z nich prezentowany był w Gdańsku na targach Trako. O różnicach w pojazdach, w stosunku do eksploatowanych od 2015 dwudziestu Flirtach należących do IC, pisaliśmy tutaj. 

Co obecnie dzieje się z pojazdami i co stało się, że nie wyruszyły z pasażerami do tej pory?

– Obecnie trwają testy ESC (weryfikacja kompatybilności ETCS na pokładzie z urządzeniami w warstwie torowej) oraz ruszył proces szkolenia maszynistów i drużyn konduktorskich na nowych składach. Wraz z producentem pojazdów koncentrujemy się na finalizacji odbiorów końcowych, aby można było rozpocząć eksploatację nadzorowaną w ruchu pasażerskim – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Z jej ust nie pada żadna konkretna data, ale trwające szkolenia załóg każą nam domniemywać, że wyjazd pociągów na tory spodziewany jest rychło. Poprosiliśmy o komentarz również Martę Jarosińską, rzeczniczkę producenta.

– Produkcja dwóch pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt zamówionych przez PKP Intercity została zakończona. Pojazdy uzyskały stosowne zezwolenie na dopuszczenie do obrotu nowego typu pojazdu kolejowego – pisze.

– Zezwolenie zawiera ograniczenie wynikające z wprowadzenia już podczas realizacji umowy konieczności przeprowadzenia dodatkowego testu kompatybilności urządzeń pokładowych ETCS z odpowiednimi urządzeniami przytorowymi (tzw. testy ESC). Aktualnie te testy są prowadzone. Po ich pozytywnym zakończeniu i wydaniu zezwolenia (bez ograniczenia) pojazdy zostaną wprowadzone do eksploatacji – dodała Jarosińska, również powstrzymując się od deklaracji konkretnego terminu.

Na pokładzie Flirtów zabudowano, po raz drugi w Polsce (pierwszy mają Flirty dla Kolei Mazowieckich) własny system ETCS Stadlera pod nazwą Guardia. O jego unikalności piszemy tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5