Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pasażerowie wciąż czekają na nowe Flirty PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pasażerowie wciąż czekają na nowe Flirty PKP Intercity
Fot. msWnętrze nowych Flirtów 3 dla PKP Intercity
Chociaż dwa elektryczne zespoły trakcyjne Flirt III są gotowe od zeszłego roku, wciąż nie wożą pasażerów. Byłyby oczekiwanym wzmocnieniem taboru przewoźnika w weekendowych letnich szczytach przewozowych. Dlaczego nie kursują?

Dwanaście elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt III PKP Intercity zamówiło w siedleckim Stadlerze w lipcu 2019 roku. Pierwsze dwa ośmioczłonowe pojazdy były gotowe w drugiej połowie ubiegłego roku, a jeden z nich prezentowany był w Gdańsku na targach Trako. O różnicach w pojazdach, w stosunku do eksploatowanych od 2015 dwudziestu Flirtach należących do IC, pisaliśmy tutaj. 

Co obecnie dzieje się z pojazdami i co stało się, że nie wyruszyły z pasażerami do tej pory?

– Obecnie trwają testy ESC (weryfikacja kompatybilności ETCS na pokładzie z urządzeniami w warstwie torowej) oraz ruszył proces szkolenia maszynistów i drużyn konduktorskich na nowych składach. Wraz z producentem pojazdów koncentrujemy się na finalizacji odbiorów końcowych, aby można było rozpocząć eksploatację nadzorowaną w ruchu pasażerskim – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Z jej ust nie pada żadna konkretna data, ale trwające szkolenia załóg każą nam domniemywać, że wyjazd pociągów na tory spodziewany jest rychło. Poprosiliśmy o komentarz również Martę Jarosińską, rzeczniczkę producenta.

– Produkcja dwóch pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt zamówionych przez PKP Intercity została zakończona. Pojazdy uzyskały stosowne zezwolenie na dopuszczenie do obrotu nowego typu pojazdu kolejowego – pisze.

– Zezwolenie zawiera ograniczenie wynikające z wprowadzenia już podczas realizacji umowy konieczności przeprowadzenia dodatkowego testu kompatybilności urządzeń pokładowych ETCS z odpowiednimi urządzeniami przytorowymi (tzw. testy ESC). Aktualnie te testy są prowadzone. Po ich pozytywnym zakończeniu i wydaniu zezwolenia (bez ograniczenia) pojazdy zostaną wprowadzone do eksploatacji – dodała Jarosińska, również powstrzymując się od deklaracji konkretnego terminu.

Na pokładzie Flirtów zabudowano, po raz drugi w Polsce (pierwszy mają Flirty dla Kolei Mazowieckich) własny system ETCS Stadlera pod nazwą Guardia. O jego unikalności piszemy tutaj. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5