Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

System ETCS Guardia we Flirtach Kolei Mazowieckich z dopuszczeniem do eksploatacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
System ETCS Guardia we Flirtach Kolei Mazowieckich z dopuszczeniem do eksploatacji
Fot. Stadler Polska
Pokładowy system bezpieczeństwa pociągu ETCS Guardia, opracowany przez joint venture Stadlera AngelStar, uzyskał po raz pierwszy zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w Polsce. System jest zainstalowany w elektrycznych zespołach trakcyjnych Flirt dla Kolei Mazowieckich.

Stadler otrzymał w Polsce pierwszą homologację dla własnego systemu bezpieczeństwa pociągu ETCS Guardia zgodnie z wymaganiami wersji 3.4.0. ETCS to europejski system sterowania pociągiem, który odpowiada standardom sterowania pojazdem obowiązującym w Europie i zapewnia interoperacyjność ruchu kolejowego na wszystkich europejskich trasach – powiedziała Marta Jarosińska, rzecznik prasowy spółki Stadler Polska.

Stadler rozwija swój własny system ETCS od 2016 roku, aby uniezależnić się od dużych światowych dostawców podobnych urządzeń. Guardia została zainstalowana po raz pierwszy we Flirtach dla szwajcarskiego przewoźnika BLS. Własne urządzenie ETCS zostało opracowane, wdrożone i homologowane wspólnie przez spółkę AngelStar i Stadlera. AngelStar to przedsięwzięcie joint-venture utworzone przez firmy Mermec i Stadler.

Guardia została zabudowana w pięcioczłonowych zespołach trakcyjnych Flirt zamówionych przez Koleje Mazowieckie. Zezwolenie zostało wydane zgodnie z wymogami Rozporządzenia Komisji (UE) 2016/919 w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów „Sterowanie” systemu kolei w Unii Europejskiej.

Guardia automatycznie współpracuje z ERTMS i SHP

Na czym polega specyfika urządzenia? Guardia obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pociąg może być stale połączony z centrum ETCS, ale może także korzystać z systemów specyficznych dla danego kraju. Dlatego Flirt KM jest wyposażony również w polski system SHP, a przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu.

– Bardzo się cieszymy z uzyskania pierwszego zezwolenia na dopuszczenie do regularnej eksploatacji pojazdu z systemem ETCS Guardia. To istotny kamień milowy dla spółki AngelStar jak i dla całej Grupy Stadler. Kolejne procesy homologacji są prowadzone w dziewięciu innych krajach i również przebiegają pomyślnie. Dzięki ETCS Guardia Stadler będzie oferował swoim klientom pojazdy o jeszcze wyższej jakości i efektywności – powiedział Alexandre Grêt, szef Stadler Signaling.

Najwyższe standardy bezpieczeństwa na polskich torach

– Zezwolenie uzyskane dla pojazdów Flirt Kolei Mazowieckich jest pierwszym w Polsce zezwoleniem bez żadnych ograniczeń oraz warunków eksploatacyjnych dla zespołu trakcyjnego wyposażonego w ETCS poziomu 2 Baseline 3.4.0. Testy funkcjonalności systemu zostały przeprowadzone z wynikiem pozytywnym przez jednostkę notyfikowaną Instytutu Kolejnictwa podczas jazd próbnych na linii kolejowej E30. System został przetestowany według wszystkich scenariuszy testowych zgodnie ze specyfikacją TSI Sterowanie. W konsekwencji system umożliwia prowadzenie eksploatacji pojazdu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, z pełną dynamiczną tranzycją pomiędzy ETCS poziom 1, 2 oraz SHP – wyjaśniła Magdalena Dankowska, dyrektor projektu Flirtów dla KM.

W rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Marta Jarosińska odpowiadająca za komunikację w Stadlerze Polska potwierdziła, że wydanie zezwolenia ma bezpośrednie przełożenie na przyspieszenie procesu odbioru wyprodukowanych już Flirtów przez Koleje Mazowieckie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5