Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy z nowych dwunastu Flirtów dla PKP Intercity jest gotowy! [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy z dwunastu zamówionych w Stadlerze zespołów trakcyjnych Flirt III dla PKP Intercity jest już gotowy. Wkrótce rozpoczną się dynamiczne testy pojazdu.

Stadler wyprodukuje dla PKP Intercity łącznie dwanaście ośmiowagonowych zespołów trakcyjnych przystosowanych do kursowania w ramach dalekobieżnej siatki połączeń pociągów IC. Umowę w tej sprawie operator i producent podpisali w sierpniu 2019. Zdjęcia pierwszego pojazdu, którego człony połączono w całość w Siedlcach, Stadler pokazał tuż przed świętami Bożego Narodzenia. W tej chwili pierwszy Flirt III dla PKP Intercity jest już gotowy. Przygotowywany jest do testów dynamicznych.

– Pierwszy z dwunastu nowych Flirtów dla PKP Intercity jest już gotowy. W kwietniu pojedzie na tor testowy do Żmigrodu, a w drugiej połowie roku zakładamy przekazanie go do służby w PKP Intercity – potwierdził Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy Stadlera odpowiedzialny za Europę Środkową. Drugi pojazd jest przygotowywany do zestawienia, następnie będzie przechodził testy statyczne i dynamiczne. W maju zostanie skierowany na tor testowy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Dwa pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne z nowego zamówienia będą poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 000 km). Po zakończeniu testów rozpoczną się dostawy pozostałych dziesięciu Flirtów.

Flirty z bieżącego zamówienia nie będą bardzo różnić się o dwudziestu sztuk, które zostały dostarczone w końcu 2015 roku. Podstawowa różnica to obecność pokładowego systemu ETCS „Guardia”, który produkuje Stadler. Działa on już w nowych Flirtach kursujących w Kolejach Mazowieckich. Inna zmiana: zamiast 6 miejsc na rowery będzie ich 8. Inne różnice będą raczej kosmetyczne. Nowe Flirty będzie można łączyć z tymi z poprzedniego zamówienia.

Pojazdy kupowane są bez udziału środków unijnych. PKP Intercity zamierza obsługiwać nimi długie relacje: Szczecin – Lublin, Szczecin – Kraków i Kraków – Lublin. Być może będą one zmieniane lub rozszerzane. Nie będzie bowiem obowiązku zachowania relacji dla 5-letniej trwałości projektu, tak jak to ma miejsce w wypadku taboru kupowanego ze środków UE.

Wartość umowy na zakup 12 Flirtów to 1,015 mld zł brutto. W tej kwocie znajduje się również ich utrzymanie na poziomach P1-P4 przez okres 15 lat.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Nowe Flirty 3 na połączeniach transgranicznych ze Szwajcarii do Włoch

Tabor i technika

Nowe Flirty 3 na połączeniach transgranicznych ze Szwajcarii do Włoch

Michał Szymajda 10 października 2020

Łódź: Ruszyła budowa zaplecza Stadlera dla flirtów IC

Tabor i technika

Dwa Flirty dla PKP Intercity po odbiorze technicznym

Tabor i technika

Dwa Flirty dla PKP Intercity po odbiorze technicznym

wu, Rynek Kolejowy 06 października 2015

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Nowe Flirty 3 na połączeniach transgranicznych ze Szwajcarii do Włoch

Tabor i technika

Nowe Flirty 3 na połączeniach transgranicznych ze Szwajcarii do Włoch

Michał Szymajda 10 października 2020

Łódź: Ruszyła budowa zaplecza Stadlera dla flirtów IC

Tabor i technika

Dwa Flirty dla PKP Intercity po odbiorze technicznym

Tabor i technika

Dwa Flirty dla PKP Intercity po odbiorze technicznym

wu, Rynek Kolejowy 06 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5