NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy z nowych dwunastu Flirtów dla PKP Intercity jest gotowy! [zdjęcia]

| Michał Szymajda 16.02.2021 726

Pierwszy z nowych dwunastu Flirtów dla PKP Intercity jest gotowy! [zdjęcia]
Nowy Flirt III dla PKP Intercity Fot. Stadler Polska
Pierwszy z nowych dwunastu Flirtów dla PKP Intercity jest gotowy! [zdjęcia]
Pierwszy z nowych dwunastu Flirtów dla PKP Intercity jest gotowy! [zdjęcia]
Pierwszy z dwunastu zamówionych w Stadlerze zespołów trakcyjnych Flirt III dla PKP Intercity jest już gotowy. Wkrótce rozpoczną się dynamiczne testy pojazdu.
Stadler wyprodukuje dla PKP Intercity łącznie dwanaście ośmiowagonowych zespołów trakcyjnych przystosowanych do kursowania w ramach dalekobieżnej siatki połączeń pociągów IC. Umowę w tej sprawie operator i producent podpisali w sierpniu 2019. Zdjęcia pierwszego pojazdu, którego człony połączono w całość w Siedlcach, Stadler pokazał tuż przed świętami Bożego Narodzenia. W tej chwili pierwszy Flirt III dla PKP Intercity jest już gotowy. Przygotowywany jest do testów dynamicznych.

– Pierwszy z dwunastu nowych Flirtów dla PKP Intercity jest już gotowy. W kwietniu pojedzie na tor testowy do Żmigrodu, a w drugiej połowie roku zakładamy przekazanie go do służby w PKP Intercity – potwierdził Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy Stadlera odpowiedzialny za Europę Środkową. Drugi pojazd jest przygotowywany do zestawienia, następnie będzie przechodził testy statyczne i dynamiczne. W maju zostanie skierowany na tor testowy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Dwa pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne z nowego zamówienia będą poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 000 km). Po zakończeniu testów rozpoczną się dostawy pozostałych dziesięciu Flirtów.

Flirty z bieżącego zamówienia nie będą bardzo różnić się o dwudziestu sztuk, które zostały dostarczone w końcu 2015 roku. Podstawowa różnica to obecność pokładowego systemu ETCS „Guardia”, który produkuje Stadler. Działa on już w nowych Flirtach kursujących w Kolejach Mazowieckich. Inna zmiana: zamiast 6 miejsc na rowery będzie ich 8. Inne różnice będą raczej kosmetyczne. Nowe Flirty będzie można łączyć z tymi z poprzedniego zamówienia.

Pojazdy kupowane są bez udziału środków unijnych. PKP Intercity zamierza obsługiwać nimi długie relacje: Szczecin – Lublin, Szczecin – Kraków i Kraków – Lublin. Być może będą one zmieniane lub rozszerzane. Nie będzie bowiem obowiązku zachowania relacji dla 5-letniej trwałości projektu, tak jak to ma miejsce w wypadku taboru kupowanego ze środków UE.

Wartość umowy na zakup 12 Flirtów to 1,015 mld zł brutto. W tej kwocie znajduje się również ich utrzymanie na poziomach P1-P4 przez okres 15 lat.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5