NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]

| Michał Szymajda 22.09.2021 18,2k

Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Nowy Flirt 3 dla PKP Intercity fot. M. Szymajda
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jak wyglądają od środka nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Po raz pierwszy zwiedzający targową przestrzeń Trako 2021 mieli okazję zobaczyć wewnątrz pierwszy z 12. Elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt III dla PKP Intercity. Będzie ich 12. Sprawdziliśmy czym różnią się od podobnych pojazdów, którymi przewoźnik operuje od 2015 roku.
Nowe ED150 nie przynosi wielkich zmian jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzy. Zgodnie w wymogami TSI w nieco innej barwie oznaczono drzwi pojazdów, w kwestii wymogów bezpieczeństwa pojazd otrzymał autorski system ETCS Guardia, o którego zaletach pisaliśmy tutaj. Zmiany w przestrzeni pasażerskiej są z punktu widzenia pasażera najważniejsze. Wbrew pozorom, jest ich wiele.

Po pierwsze zmieniły się fotele. Teraz we Flirtach zabudowano optycznie nieco wąskie, ale bardzo wygodne siedziska. Choć zagłówek w nich jest „ciasny”, co nie wszystkim może przypaść do gustu, to oferują one naprawdę niezły komfort podróży. Widać, że PKP Intercity będzie wdrażać szerzej ten typ fotela. Widzimy go nie tylko w nowych ezt, ale także w nowych wagonach z FPS (o nich napiszemy wkrótce) a także e zmodernizowanych ED74. To dobra informacja, po krytyce siedzeń, które zabudowywano w wagonach modernizowanych w ostatnich latach Pesie (m.in. w Combo). Fotele w klasie pierwszej są jeszcze wygodniejsze, a cała przestrzeń w tej części pociągu wygląda niemal luksusowo. Zazdrościmy też maszynistom, których kabiny są chyba najbardziej komfortowymi, jakie można zobaczyć w PKP Intercity, a może i na całej polskiej kolei w ogóle.

Nieco przebudowana jest przestrzeń dla rowerów. Zrobiono ją w taki sposób, aby zawieszone rowery nie blokowały przejścia innym pasażerom przez korytarzu. Niestety rowerzyści wciąż muszą korzystać z wieszaków, zamocowanych do tego w jednym poziomie. W kolejach na zachodzie Europu coraz częściej odchodzi się od tego rozwiązania. Nieco inaczej wygląda w nowych Flirtach przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami i dla osób z wózkami dziecięcymi.

Inny, przebudowany jest też system informacji pasażerskiej. To dobra informacja, bowiem poprzednio montowany w ED160 jest nieintuicyjny i może wprowadzać w błąd.

Mniej jest siedzeń w przestrzeni barowej. Zamiast 8 jest ich 6, ale za to pasażerom udostępniono więcej przestrzeni do spożywania posiłków na stojąco, przy oknach. Być może dzięki temu nie będzie tu tak ciasno jak dotychczas. Ważna, choć drobna rzecz – aby usunąć śmieci, nie będzie już konieczne otwieranie całych stolików. Ten prosty błąd ze starszych Flirtów udało się naprawić. Pod siedzeniami, oprócz gniazdek, pojawiły się ładowarki USB.

PKP Intercity będzie posiadać łącznie 12 Flirtów nowej serii. Pierwsze dwa z nich jeszcze w tym roku mają zacząć testowo wozić pasażerów. Kontrakt, z uwagi na Covid 19 i problemami u poddostawców, jest delikatnie opóźniony. Łącznie PKP Intercity będzie miało 32 Flirty 3. Więcej o najnowszym kontrakcie piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5