Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowość Stadlera w USA - piętrowy pociąg bateryjny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
29-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na targach Apta Expo w Orlando Stadler zaprezentuje swoje nowe pociągi przeznaczone na rynek amerykański. Jednym z nich jest pociąg piętrowy Kiss dla kalifornijskiego Caltrain; drugi to pokazywany w zeszłym roku na Innotrans wodorowy Flirt H2 dla San Bernardino.

Już w 2016 roku firma Caltrain zakupiła szesnaście piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych firmy Stadler. Projekt znacznie się opóźnił - pierwsze pociągi miały jeździć z pasażerami w 2019 roku, ale gotowe były dopiero w 2020 roku i wciąż nie wyszły z fazy testów. Mimo to, kalifornijski przewoźnik wciąż rozszerza zamówienie, które obecnie obejmuje 23 pociągi siedmioczłonowe.

Jedyne Kissy w USA, pierwsze z bateriami, z drzwiami na dwóch wysokościach...

Najnowszym, ogłoszonym tego lata dodatkiem do zamówienia będzie zamiana części produkowanych pociągów piętrowych na bimodalne, z zasilaniem z sieci trakcyjnej i z baterii. Będzie to - według wszelkich informacji - nie tylko pierwsza taka realizacja Stadlera, ale i na świecie. Celem jest oczywiście obniżenie emisji CO2. 

Stadler buduje siedmioczłonowe Kissy w Salt Lake City. Jak dotąd wyprodukował cztery jednostki, które są testowane na kalifornijskiej sieci. Jak podkreśla Caltrain, uruchomienie przewozów San Francisco – San Jose Kissami po elektryfikacji linii pozwoli osiągnąć zdolność przewozową równą dodanie pięciu pasów (!) do autostrady nr 101.

Kissy dla Caltrain są interesujące z uwagi na drzwi wejściowe zlokalizowane na dwóch różnych wysokościach. Wejścia na wyższym poziomie zbudowano z uwagi na plan rozszerzenia kursowania pociągów Caltrain na linie, gdzie stosuje się wyższe perony niż na podstawowej trasie, dla której Kissy będą przeznaczone.

Flirt H2 dla San Bernandino

Kissa na Apta Expo będzie można oglądać od 9 do 10 października. Na targach pojawi się też dobrze znany czytelnikom Flirt H2 dla San Bernardino, pokazany już w zeszłym roku na Innotrans. Flirt dla San Bernardino jest pierwszym pasażerskim wodorowym pociągiem w USA. Projekt jest wspierany finansowo przez stan Kalifornia. Pociąg tego typu będzie kursować między stacją San Berdardino a uniwersytetem Redlands (około 15 kilometrów). Pokona dziennie od 480 do 600 kilometrów. Jazdy z pasażerami planowane są na rok 2024. Maksymalną prędkość pojazdu oszacowano na 79 mph, czyli 127 km/h.

Oprócz pociągów bateryjnych, wzrasta też znaczenie pojazdów o napędzie wodorowym. O ich przyszłości w amerykańskiej kolei mówił członek zarządu Stadler Polska, Arkadiusz Świerkot w artykule pt. "Stadler: Wodór wymaga prądu z OZE. Dziś lepiej kupować pojazdy bateryjne".
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Zobacz również:

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Słowacki Kiss po wypadku w Velimiu naprawiany w Polsce

Tabor i technika

Słowacki Kiss po wypadku w Velimiu naprawiany w Polsce

Jakub Madrjas 03 października 2023

Austria: Pierwszy innowacyjny skład ratunkowy od Stadlera

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Zobacz również:

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Słowacki Kiss po wypadku w Velimiu naprawiany w Polsce

Tabor i technika

Słowacki Kiss po wypadku w Velimiu naprawiany w Polsce

Jakub Madrjas 03 października 2023

Austria: Pierwszy innowacyjny skład ratunkowy od Stadlera

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5