NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Amerykańska kolej Caltrain wzmacnia swoją flotę

| Tomasz Kościelny 26.12.2018 4,1k

Amerykańska kolej Caltrain wzmacnia swoją flotę
Graf. Stadler
Kalifornijski operator kolei aglomeracyjnej – firma Caltrain, w ramach rozszerzenia kontraktu, dokupi kolejne człony do będących w fazie produkcji pociągów piętrowych. Zamówienie obejmuje także dostawę dodatkowych trzech siedmioczłonowych ezt.
2 lata temu firma Caltrain zakupiła szesnaście piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych firmy Stadler. To element dużego projektu elektryfikacji linii San Francisco – San Jose. Przewoźnik, dzięki kolejnemu zamówieniu, wydłuży każdy ze swoich składów o jeden człon – do siedmiu. Caltrain zamawia także trzy dodatkowe elektryczne zespoły trakcyjne. Flota będzie liczyła zatem łącznie 19 siedmioczłonowych pociągów.

Caltrain potrzebuje wzmocnienia będącej na etapie produkcji floty, ponieważ prognozy w biznesplanie linii wskazują na bardzo duże zapotrzebowanie na przewozy kolejowe. Do 2040 roku z linii będzie korzystać nawet 240 tys. osób dziennie. W tej chwili jest to około 65 tys. podróżnych.

Inwestycję finansuje Urząd Transportu Stanu Kalifornia, a także Tranzytowy i Międzymiastowy Program Kolejowy. Projekt, wart 164,5 mln dolarów, pozwoli nie tylko na realizację zakupów taborowych, lecz także na zainstalowanie sieci Wi-Fi w pociągach, a także wyposażenie stacji w infrastrukturę dla rowerzystów.

Zbudowane już Kissy Stadlera dotrą do USA w 2019 roku, a z pasażerami wyjechać mają rok później, po koniecznej fazie testów i certyfikacji nowego taboru. Pierwszy pociąg jest w fazie produkcji w zakładzie w Salt Lake City. Publiczne konsultacje dotyczące wystroju wnętrza pociągów zostaną przeprowadzone w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Nowe ezt mają kursować w relacji San Francisco – San Jose i mają być odpowiedzią na rosnącą liczbę pasażerów. Będą mogły poruszać się z prędkością do 110 mil na godzinę (177 km/h). Zastąpią na tej trasie ciężkie stalowe pociągi dieslowskie, przyczyniając się do mniejszego i bardziej rozłożonego w czasie zużycia infrastruktury torowej, a także wpływając na obniżenie hałasu i emisji spalin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5