Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amerykańska kolej Caltrain wzmacnia swoją flotę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Caltrain/ Silicon Valley Business Journal/tk

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Amerykańska kolej Caltrain wzmacnia swoją flotę
Graf. Stadler
Kalifornijski operator kolei aglomeracyjnej – firma Caltrain, w ramach rozszerzenia kontraktu, dokupi kolejne człony do będących w fazie produkcji pociągów piętrowych. Zamówienie obejmuje także dostawę dodatkowych trzech siedmioczłonowych ezt.

2 lata temu firma Caltrain zakupiła szesnaście piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych firmy Stadler. To element dużego projektu elektryfikacji linii San Francisco – San Jose. Przewoźnik, dzięki kolejnemu zamówieniu, wydłuży każdy ze swoich składów o jeden człon – do siedmiu. Caltrain zamawia także trzy dodatkowe elektryczne zespoły trakcyjne. Flota będzie liczyła zatem łącznie 19 siedmioczłonowych pociągów.

Caltrain potrzebuje wzmocnienia będącej na etapie produkcji floty, ponieważ prognozy w biznesplanie linii wskazują na bardzo duże zapotrzebowanie na przewozy kolejowe. Do 2040 roku z linii będzie korzystać nawet 240 tys. osób dziennie. W tej chwili jest to około 65 tys. podróżnych.

Inwestycję finansuje Urząd Transportu Stanu Kalifornia, a także Tranzytowy i Międzymiastowy Program Kolejowy. Projekt, wart 164,5 mln dolarów, pozwoli nie tylko na realizację zakupów taborowych, lecz także na zainstalowanie sieci Wi-Fi w pociągach, a także wyposażenie stacji w infrastrukturę dla rowerzystów.

Zbudowane już Kissy Stadlera dotrą do USA w 2019 roku, a z pasażerami wyjechać mają rok później, po koniecznej fazie testów i certyfikacji nowego taboru. Pierwszy pociąg jest w fazie produkcji w zakładzie w Salt Lake City. Publiczne konsultacje dotyczące wystroju wnętrza pociągów zostaną przeprowadzone w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Nowe ezt mają kursować w relacji San Francisco – San Jose i mają być odpowiedzią na rosnącą liczbę pasażerów. Będą mogły poruszać się z prędkością do 110 mil na godzinę (177 km/h). Zastąpią na tej trasie ciężkie stalowe pociągi dieslowskie, przyczyniając się do mniejszego i bardziej rozłożonego w czasie zużycia infrastruktury torowej, a także wpływając na obniżenie hałasu i emisji spalin.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

Szwajcaria: Stadler Orion rozpoczyna kursowanie

Świat

Szwajcaria: Stadler Orion rozpoczyna kursowanie

Mikołaj Kobryński 20 czerwca 2023

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

Szwajcaria: Stadler Orion rozpoczyna kursowanie

Świat

Szwajcaria: Stadler Orion rozpoczyna kursowanie

Mikołaj Kobryński 20 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5