NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]

| Michał Szymajda 20.09.2022 1,9k

Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Wodorowy Stadler H2 fot. MS, Rynek Kolejowy
Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Najważniejszą premierą Stadlera podczas targów Innotrans 2022 w Berlinie jest bez wątpienia pokaz wodorowego zespołu trakcyjnego dla amerykańskiego miasta San Bernardino.
Stadler po raz pierwszy publicznie pokazał Flirta, którego paliwem jest wodór. Dwuczłonowy (z trzecim środkowym modułem silnikowym) pojazd pokazano w niezwykłym malowaniu.

Założenie konstrukcyjne Flirta H2 bazuje na rozwiązaniach stosowanych w spalinowych pojazdach tej marki – w specjalnym środkowym członie zmagazynowano wszelkie urządzenia niezbędne do napędzania pojazdu i wyodrębniono je z przestrzeni pasażerskiej (oficjalnie przez człon silnikowy można tylko przechodzić, ale nie można tam zajmować miejsc stojących). Ale wodorowy Flirt ma sporo więcej schodów i mniej niskiej podłogi niż spalinowy odpowiednik.

Pojazd jest unifikowany ze spalinowymi pojazdami, niemal identyczna jest też kabina pojazdu (różnicą w stosunku do pojazdów europejskich jest panel amerykańskiego systemu bezpieczeństwa PTC zamiast ETCS). Ma to pozwolić na łatwą wymianę lub naprawdę kluczowych podzespołów pojazdu.

Flirt dla San Bernardino jest pierwszym pasażerskim wodorowym pociągiem w USA. Projekt jest wspierany finansowo przez stan Kalifornia. Pociąg tego typu będzie kursować między stacją San Berdardino a uniwersytetem Redlands (około 15 kilometrów). Pokona dziennie od 480 do 600 kilometrów. Jazdy z pasażerami planowane są na rok 2024. Maksymalną prędkość pojazdu oszacowano na 79 mph, czyli 127 km/h.

Zamawiający zdecydował się na ciekawy design wewnątrz pojazdu, łącząc ze sobą niebieski, szary i zielony. Siedzenia, pomimo swojej wielkości, nie są przesadnie wygodne, ale podróż tym pojazdem będzie bardzo krótka. Uwagę zwracają zamocowane przy przejściach międzywagonowych wielkie i solidne stoły oraz bardzo czytelna informacja pasażerska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5