NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Czas przejazdu pociągów z Krakowa do Zakopanego rekordowo długi

| Michał Szymajda 19.01.2021 270

Czas przejazdu pociągów z Krakowa do Zakopanego rekordowo długi
fot. MS, Rynek Kolejowy
Od kilku lat trwa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie Kraków – Zakopane. O skróceniu czasu przejazdu większości pociągów dojeżdżających do górskiego kurortu nie ma jednak mowy.
18 grudnia PKP Polskie Linie Kolejowe pochwaliły się zakończeniem kolejnego etapu prac na tzw. „kolejowej Zakopiance”. 19 grudnia pociągi pojechały po nowym torze między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stacje Sucha Beskidzka, Jordanów oraz zmodernizowanym odcinkiem Sieniawa – Nowy Targ. Oddano do użytku całkowicie zmodernizowane przystanki i stacje: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Lasek, Nowy Targ, Sieniawa. Pasażerowie są jednak niemiło zaskoczenie czasem przejazdu z Krakowa do Zakopanego, który mimo zakończenia kolejnych etapów inwestycji są... jednymi z najdłuższych w historii.

Przykład? Pociągi regionalne między Krakowem a Zakopanem kursują w czasie ok. 3 godzin i 50 minut, a TLK Małopolska jedzie z Krakowa do Zakopanego w absolutnie rekordowo długim czasie 3 godzin i 58 minut, co czyni to połączenie kompletnie nieatrakcyjnym dla pasażerów, nawet tych, którzy w Tatry chcą dojechać z głębi kraju. Dlaczego tak się dzieje?
PKP PLK wyjaśnia, że na linii do Zakopanego inwestycje są kontynuowane i „realizowany jest szeroki zakres prac”.

– Korekty rozkładów jazdy umożliwiają optymalną organizację ruchu kolejowego oraz realizację prac inwestycyjnych. W związku z pracami, na odcinku Kraków Główny – Skawina mamy ruch jednotorowy i ograniczenia prędkości do 40 km/h. Zakres prac na jednotorowych liniach Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane ustalany jest w poszczególnych fazach tak, by zapewnić bezpośrednie połączenia pociągiem w czasie największego zainteresowania podróżami do stolicy Tatr, tj. latem i zimą – napisała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zdaniem przedstawicielki PKP PLK nie bez znaczenia są dla czasu przejazdu pociągów są również szerokie prace realizowane na węźle krakowskim.

Warto zaznaczyć, że modernizacja środkowego odcinka Zakopianki między Suchą Beskidzką a Chabówką rozpoczęła się dopiero jesienią 2020. Na razie prace tu przystopowały, ze względu na wznowienie ruchu w sezonie zimowym, ale robotnicy wejdą na linię 98 ponownie za kilka tygodni.

PKP PLK obiecuje, że po zakończeniu wszystkich prac, w 2023 roku, na linii najszybsze pociągi pojadą z Krakowa do Zakopanego w 2 godziny. Obecnie najszybszy na odcinku Kraków – Zakopane pociąg EIC Tatry jedzie w 2 godziny i 57 minut. Reszta pociągów jedzie znacznie dłużej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5