NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi wracają do zakopiańskiej Spyrkówki. Długi czas przejazdu

| Jakub Madrjas 06.12.2022 5k

Pociągi wracają do zakopiańskiej Spyrkówki. Długi czas przejazdu
Przebudowa stacji Zakopane, 2021 rokFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Według planów PKP PLK pociągi wrócą do Zakopanego 22 grudnia na dwa miesiące. Trasa pomieści 7 par pociągów na dobę. Podobnie jak latem, pociągi nie dojadą do stacji Zakopane, tylko zakończą bieg w Spyrkówce.
Już od kilku lat remont kolejnych odcinków linii 97, 98 i 99 pomiędzy Krakowem a Zakopanem powoduje zamykanie linii poza sezonem turystycznym. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w tym roku zarządca infrastruktury planuje otwarcie trasy od 22 grudnia 2022 roku do 28 lutego 2023 roku. – Inwestycje na kolejowej zakopiance, która jest jednotorowa – prowadzone są etapami. PKP Polskie Linie Kolejowe łączą realizację prac z udostępnienie trasy przewoźnikom i zapewnieniem bezpośrednich połączeń podróżnym koleją w sezonie letnim i zimowym ( w czasie największego zainteresowania). Dzięki temu pasażerowie mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry – przypomina przedstawicielka spółki.

Siedem par pociągów na zimę


W tym sezonie na trasie Kraków – Zakopane, w rozkładzie jazdy zaplanowano łącznie 7 par pociągów. Stacja kolejowa Zakopane jest w przebudowie, dlatego pociągi dojadą (podobnie jak w wakacje) do przygotowanej specjalnie – tymczasowej stacji w Zakopanem na Spyrkówce, w rejonie ul. Chyców Potok.

– Efektem realizowanych w obecnej fazie prac, z których skorzystają podróżni, będą m.in. kolejne przebudowane stacje, tj. Osielec, Chabówka oraz przystanki osobowe tj. Skawa i Szaflary Wieś. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Od marca do czerwca 2023 r., planowana jest kolejna faza robót na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane – podsumowuje Dorota Szalacha.

Bardzo wolne EIC


Oferta dla pasażerów wciąż będzie bardzo zła, jeśli chodzi o czas przejazdu. Tym razem najszybszy będzie pociąg IC Witkacy, który z Krakowa do Spyrkówki dotrze w 2 godziny 58 minut. TLK Karpaty będzie potrzebował 3 godzin 2 minut, pozostałe pociągi PKP Intercity. Wolniejsze będą pociągi EIC - będą potrzebować prawie trzech i pół godziny. Pociągi regionalne - niemal czterech godzin. Podobnie będzie w kierunku przeciwnym.

Poprzedniej zimy najszybszym pociągiem był EIC Tatry - przejeżdżał dystans 140 kilometrów w 2 godziny i 56 minut (powrotny w 2 godziny i 52 minuty). Latem czas przejazdu był tylko trochę lepszy - 2 godziny 39 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5