Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi wracają do zakopiańskiej Spyrkówki. Długi czas przejazdu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi wracają do zakopiańskiej Spyrkówki. Długi czas przejazdu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAPrzebudowa stacji Zakopane, 2021 rok
Według planów PKP PLK pociągi wrócą do Zakopanego 22 grudnia na dwa miesiące. Trasa pomieści 7 par pociągów na dobę. Podobnie jak latem, pociągi nie dojadą do stacji Zakopane, tylko zakończą bieg w Spyrkówce.

Już od kilku lat remont kolejnych odcinków linii 97, 98 i 99 pomiędzy Krakowem a Zakopanem powoduje zamykanie linii poza sezonem turystycznym. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w tym roku zarządca infrastruktury planuje otwarcie trasy od 22 grudnia 2022 roku do 28 lutego 2023 roku. – Inwestycje na kolejowej zakopiance, która jest jednotorowa – prowadzone są etapami. PKP Polskie Linie Kolejowe łączą realizację prac z udostępnienie trasy przewoźnikom i zapewnieniem bezpośrednich połączeń podróżnym koleją w sezonie letnim i zimowym ( w czasie największego zainteresowania). Dzięki temu pasażerowie mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry – przypomina przedstawicielka spółki.

Siedem par pociągów na zimę


W tym sezonie na trasie Kraków – Zakopane, w rozkładzie jazdy zaplanowano łącznie 7 par pociągów. Stacja kolejowa Zakopane jest w przebudowie, dlatego pociągi dojadą (podobnie jak w wakacje) do przygotowanej specjalnie – tymczasowej stacji w Zakopanem na Spyrkówce, w rejonie ul. Chyców Potok.

– Efektem realizowanych w obecnej fazie prac, z których skorzystają podróżni, będą m.in. kolejne przebudowane stacje, tj. Osielec, Chabówka oraz przystanki osobowe tj. Skawa i Szaflary Wieś. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Od marca do czerwca 2023 r., planowana jest kolejna faza robót na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane – podsumowuje Dorota Szalacha.

Bardzo wolne EIC


Oferta dla pasażerów wciąż będzie bardzo zła, jeśli chodzi o czas przejazdu. Tym razem najszybszy będzie pociąg IC Witkacy, który z Krakowa do Spyrkówki dotrze w 2 godziny 58 minut. TLK Karpaty będzie potrzebował 3 godzin 2 minut, pozostałe pociągi PKP Intercity. Wolniejsze będą pociągi EIC - będą potrzebować prawie trzech i pół godziny. Pociągi regionalne - niemal czterech godzin. Podobnie będzie w kierunku przeciwnym.

Poprzedniej zimy najszybszym pociągiem był EIC Tatry - przejeżdżał dystans 140 kilometrów w 2 godziny i 56 minut (powrotny w 2 godziny i 52 minuty). Latem czas przejazdu był tylko trochę lepszy - 2 godziny 39 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5