Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Deformacje toru i ograniczenie prędkości na linii do Zakopanego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Służby techniczne PKP PLK stwierdziły na kolejowej w okolicach Zakopanego, gdzie tor był układany w warunkach zimowych przed Bożym Narodzeniem. Wykonawca musi odprężyć tor, a do tego czasu wprowadzono ograniczenie prędkości.

W dniu wczorajszym i dziś (9 kwietnia) służby techniczne PKP PLK stwierdziły deformacje toru na stacji Zakopane oraz na szlaku Szaflary – Poronin. Jak informuje PKP PLK, wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h, nie było zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. 

Zdaniem PLK powodem deformacji była prawdopodobnie bardzo niska temperatura, w jakiej układany był tor w okresie zimowym, przed uruchomieniem ruchu do Zakopanego – w porównaniu do wysokich temperatur w ostatnich dniach. - Wykonawca został wezwany do pilnej regulacji toru, która jest wykonywana w godzinach nocnych. Ze strony PLK będziemy wzmacniać nadzór nad jakością początkową robót inwestycyjnych, nie będziemy odbierać od wykonawców nawierzchni niespełniającej oczekiwanych parametrów - informuje PKP PLK. 

"Stacja w Zakopanem w żadnym wypadku nie jest gotowa na przyjęcie pociągów i musiałby się zdarzyć cud, aby było to możliwe jeszcze w tym roku" - tak pisał "Rynek Kolejowy" w listopadzie. Cud... jednak się wydarzył i przed Świętami Bożego Narodzenia ruch został wznowiony. Prace w ujemnych temperaturach i przy opadach śniegu spowodowały jednak ryzyka. Już w marcu trzeba było poprawiać zapadnięty peron.

Jak dowiedzieliśmy w spółce ZUE, tor i wszystkie prace związane ze stacją były wykonywane w warunkach zimowych na wyraźne życzenie zamawiającego. Obie strony miały świadomość, że tor spinany w niskich warunkach będzie wymagał odprężenia w okresie wiosennym. Spółka ZUE twierdzi, że już wcześniej występowała o przerwy nocne na ten cel i jak słyszymy, otrzymała je dopiero teraz - po deformacji toru. I wykonawca, i zamawiający zapewniają że wyciągną wnioski z tej sytuacji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zbigniew Prus w zarządzie PKP Cargo International

Biznes

Zbigniew Prus w zarządzie PKP Cargo International

Jakub Madrjas 04 kwietnia 2024

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Tabor i technika

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Jakub Madrjas 25 marca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zbigniew Prus w zarządzie PKP Cargo International

Biznes

Zbigniew Prus w zarządzie PKP Cargo International

Jakub Madrjas 04 kwietnia 2024

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Tabor i technika

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Jakub Madrjas 25 marca 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5