NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Zaczyna się modernizacja linii 98 – ostatniego odcinka kolejowej zakopianki

| inf prasowa oprac. RK 27.08.2020 74

Zaczyna się modernizacja linii 98 – ostatniego odcinka kolejowej zakopianki
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka kolejowej zakopianki – linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Zamiast pociągów do Zakopanego znów pojadą autobusy. Już od dłuższego czasu modernizowana linia jest otwierana tylko podczas sezonu turystycznego.
Na modernizację linii kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane przeznaczonych zostanie 1,5 mld złotych – o połowę więcej, niż pierwotnie planowano. Jako ostatnia podpisana została umowa na modernizację środkowego odcinka, czyli linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka z wykonawcą PNUiK należącym do PKP PLK. Tymczasem linia nr 99 Chabówka – Zakopane ma już wykonawcę od marca 2018 roku, a odcinek linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka od maja 2017 roku – te prace już się zakończyły, ale konieczne są roboty dodatkowe

Prace na środkowym odcinku zaczynają się na końcu

We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka zakopianki Sucha Beskidzka – Chabówka oraz kontynuacja prac na trasie Chabówka – Zakopane. Na linii nr 99 we wrześniu wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa, gdzie zostanie przebudowany peron i urządzenia sterowania ruchem, oraz na szlaku Sieniawa – Lasek. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych

Na linii nr 98 między Suchą Beskidzką a Chabówką obejmie przebudowę peronów na 6 stacjach i przystankach: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Kolej swoje pieniądze przeznaczy na przebudowę i modernizację aż 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Jak podaje inwestor, do grudnia przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną, przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.

Znów komunikacja zastępcza

Jak co roku, modernizowaną linię otwarto w wakacyjnym sezonie turystycznym. Jak informuje PLK, pojechało teraz ponad 3 tys. pociągów. Udostępniono im nowe perony w Lasku i w Nowym Targu a także przebudowane wcześniej między Skawiną a Suchą Beskidzką. Od 10 września, na odcinku Kraków – Zakopane znów wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio, jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 -18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5