Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo
fot. Amtrak
Amerykański przewoźnik długodystansowy zdecydował się na poszerzenie zamówienia na składy Airo o kolejne 10 zestawów. Łącznie Siemens dostarczy więc 83 składy tego typu.

Amtrak zdecydował się na skorzystania z prawa opcji i zamówił kolejne 10 składów Airo. Ma to być reakcja na rosnące zainteresowanie koleją. – Jesteśmy podekscytowani możliwością zaspokojenia rosnącego popytu na podróże pociągami dzięki nowemu, najnowocześniejszemu, amerykańskiemu składowi, który zapewnia najwyższe standardy komfortu – mówi Roger Harris, prezes Amtrak. Podkreślił przy tym, że nowe pociągi przyczyniają się do poprawy mobilności w USA oraz tworzą miejsca pracy i wspierają amerykańską gospodarkę.

83 składy zamówione, może ich być 213

Jest to poszerzenie kontraktu podpisanego w lipcu 2021 r. z Siemens Mobility, w ramach której producent zobowiązał się dostarczyć 73 składy o wartości 3,4 mld USD wraz z pakietem serwisowym, który podnosi wartość zamówienia do 7,3 mld USD. Umowa przewiduje także w opcji możliwość zamówienia kolejnych 140 składów. W wariancie maksymalnym Amtrak zakupi więc 213 składów. Będą zastępowały składy złożone z wagonów Amfleet i Metroliner.

Nowe pociągi zostaną skierowane głównie do obsługi tras regionalnych na Korytarzu Północno-Wschodnim (NEC – Northeast Corridor) oraz połączenia między Nowym Jorkiem a Miami/Tampą (Palmetto). Obsłużą także następujące połączenia: Empire Service, Virginia Services, Keystone Service, Downeaster, Cascades, Maple Leaf, New Haven/Springfield Service, Carolinian, Pennsylvanian, Vermonter, Ethan Allen Express oraz Adirondack.

Amtrak inwestuje

Wprowadzenie nowych pociągów i wycofanie wagonów Amfleet I to jeden z elementów planu Amtraka, który ma na celu unowocześnienie floty i poprawę komfortu pasażerów. Oprócz nowych lokomotyw i wagonów zaplanowano także modernizację części floty, a wcześniej zdecydowano o zakupie nowych składów Acela, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy w 2022 r. Spółka zdecydowała się również na pozyskanie dodatkowych lokomotyw Charger od Siemensa. Prowadzone są także działania w zakresie poprawy infrastruktury oraz uruchamiania nowych połączeń, co wymaga długich i trudnych negocjacji z przewoźnikami towarowymi.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że finansowanie Amtraka ze źródeł federalnych, które jest wspierane przez prokolejową administrację Joe Bidena napotyka na poważny opór ze strony Republikanów w Izbie Reprezentantów, którzy ostatnio domagali się drastycznych cięć.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij