Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Amtrak otrzyma 10 mld USD finansowania z Federal Railroad Administration (FRA) na modernizację krytycznej infrastruktury kolejowej na NEC Northeast Corridor (Korytarz Północno-Wschodni), czyli najbardziej obciążonej ruchem trasie w Stanach Zjednoczonych.

Przekazane przez FRA dofinansowanie trafi do Amtraka niemal w ostatniej chwili. Firma od wielu lat apeluje bowiem o środki na inwestycje infrastrukturalne i podkreśla, że jeśli liczba pasażerów korzystających z NEC ma rosnąć, a ruch pociągów ma być nadal możliwy to większość prac trzeba przeprowadzić trzeba w najbliższym czasie. W wielu przypadkach znaczące prace nie były bowiem prowadzone od czasu wybudowania linii.

– Dotacje te pomogą w realizacji planów Amtraka dotyczących modernizacji Korytarza Północno-Wschodniego i odblokowaniu wąskich gardeł na tej najbardziej obciążonej trasie kolei pasażerskiej w Ameryce – powiedział dyrektor generalny Amtraka Stephen Gardner. – Chcę podziękować prezydentowi Bidenowi, sekretarzowi USDOT [Departament Transportu rządu USA – red.] Pete’owi Buttigiegowi i szefowi FRA Amitowi Bose’owi za ich ciągłe wsparcie podczas odbudowy kolejowej infrastruktury krytycznej prowadzonej przez Amtraka i jego lokalnych partnerów – dodał.

– Pod rządami prezydenta Bidena w końcu realizujemy pokoleniowe inwestycje w kolej pasażerską, których Amerykanie oczekiwali od lat, w tym modernizację najbardziej ruchliwego korytarza kolejowego w kraju – zaznaczył sekretarz transportu Pete Buttigieg. Dodał, że planowane inwestycje poprawią komfort i bezpieczeństwo 800 tys. pasażerów korzystających z NEC każdego dnia.

Wśród największych projektów jakie zostaną sfinansowane i są prowadzone przez Amtraka znalazły się takie zadania jak: budowa tunelu Fredericka Douglassa w Baltimore – będzie on liczył 2,25 km długości i zapewni dojazd do stacji Baltimore Penn Station po łagodniejszych łukach (wartość projektu to 4,7 mld USD za prace tunelowe oraz kolejne 108 mln USD na modernizację stacji), modernizacja tunelu East River z 1910 r., który zapewnia wyjazd na wschód z Nowego Jorku (1,26 mld USD), budowę nowych mostów nad rzekami Susquehanna (2,08 mld USD) oraz nad rzeką Connecticut (826 mln USD) oraz siedem mniejszych projektów.

O tym jak zły jest stan niektórych obiektów inżynierskich na NEC najlepiej świadczą słowa prezydenta Joe Bidena, który o obecnie wykorzystywanych tunelach w Baltimore powiedział: "You wonder how in the hell it's still standing", dodał przy tym, że każda awaria i zamknięcie tuneli na jeden dzień kosztowałoby amerykańską gospodarkę 100 mln USD.

Oprócz tego sfinansowane zostanie także 13 innych projektów, które nie będą nadzorowane bezpośrednio przed Amtraka, ale przez podmioty stanowe, które udostępniają infrastrukturę przewoźnikowi. Wśród nich największym jest modernizacja tuneli pod rzeką Hudson w Nowym Jorku (3,79 mld USD), poprawa dostępu kolejowego do Penn Station (1,64 mld USD) oraz niezwykle interesującą przebudowę mostu nad rzeką Norwalk (465 mld USD).

W tym ostatnim przypadku istniejący most obrotowy w Norwalk liczący 127 lat i każdego dnia pokonywany przez 175 pociągów wożących ok. 125 tys. pasażerów zostanie zastąpiony przez nową konstrukcję – tym razem będzie to most podnoszony. Jak podkreśla zarządzający obiektem Departament Transportu stanu Connecticut most już dawno przekroczył zakładany dla niego czas użytkowania, a niemal każde jego otwarcie może stanowić zagrożenie (ten projekt możecie zobaczyć na zdjęciach).

Nowe inwestycje to element wdrażanych przez znanego ze wspierania sektora kolejowego prezydenta Joe Bidena. Wcześniej Amtrak pozyskał także dodatkowe środki na inwestycje taborowe, dzięki którym realizuje m.in. ogromny program wymiany składów dalekobieżnych, które zostaną dostarczone przez Siemensa. Sytuacja nie jest jednak idealna – w tym samym czasie Republikanie grożą bowiem ograniczeniem dotacji na działalność przewozową Amtraka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modernizacja linii 281 pod Jarocinem opóźniona o pół roku

Infrastruktura

PORR: 2024 będzie trudny, ale jest nadzieja na KPO

Biznes

PORR: 2024 będzie trudny, ale jest nadzieja na KPO

Łukasz Malinowski 02 listopada 2023

Zobacz również:

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Modernizacja linii 281 pod Jarocinem opóźniona o pół roku

Infrastruktura

PORR: 2024 będzie trudny, ale jest nadzieja na KPO

Biznes

PORR: 2024 będzie trudny, ale jest nadzieja na KPO

Łukasz Malinowski 02 listopada 2023

Zobacz również:

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5