Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Amtrak bliżej wymiany wagonów
fot. Amtrak
Amtrak ogłosił kolejny etap postępowania na wymianę wagonów w pociągach obsługujących najdłuższe połączenia. Firma wystosowała zapytanie ofertowe do producentów zainteresowanych dostarczeniem taboru.

W styczniu poprzedniego roku amerykański przewoźnika ogłosił rozpoczęcie procesu wymiany taboru obsługującego najdłuższe, transkontynentalne, nocne połączenia, w tym: California Zephyr, Crescent, Empire Builder czy Southwest Chief oraz Auto Train obsługujący trasę na Florydę.

Dowiedzieliśmy się wówczas, że w grudniu 2022 r. do producentów zostało rozesłane RFI (reguest for information), czyli oficjalne zapytanie badające, jaka jest obecnie dostępna oferta i jakie rozwiązania techniczne będą mogły zostać zaprezentowane. W zapytaniu amerykański przewoźnik dokładnie opisał zakres usług wykonywanych obecnie przy użyciu wagonów Superliner I i II, Viewliner I i II oraz Amfleet II i zaznaczył, że poszukuje nowych rozwiązań, które mają zdefiniować standard podróży na kolejne dekady. Najstarsze z obecnie używanych wagonów weszły do służby w 1979 r., a ich cykl życia dobiega właśnie końca.

W styczniu 2024 r. Amtrak powiadomił o wystosowaniu oficjalnego zapytania ofertowego tzw. RFP (Request for Proposals) do producentów taboru kolejowego. Zawarte zostały w nim oczekiwania co do podstawowych elementów technicznych i funkcjonanlości dostępnych dla pasażera. Kolejnym etapem będzie wybór dostawcy i opracowanie ostatecznej specyfikacji wagonów. Wiadomo, że cały proces potrwa jeszcze dość długo – Amtrak chciałby wdrożyć pierwsze nowe wagony na początku lat 30. XXI wieku.

– Zakup nowych wagonów dla naszych pociągów dalekobieżnych to szansa, która pojawia się raz na pokolenie – podkreślał Roger Harris, prezes Amtraka.

W ostatnim czasie Amtrak podjął także decyzje o zakupie 125 lokomotyw ALC-42 od Siemensa. Będą one obsługiwały połączenia długodystansowe. Firma zainwestowała także dodatkowe środki w odświeżenie 449 wagonów, z czego ok. połowa jest już gotowa. Do końca tego roku do użycia mają zostać także wdrożone 63 odstawione dotąd wagony.

– Wystosowanie tego zapytania ofertowego rozpoczyna największe postępowanie na zakup taboru kolejowego od lat 40. XX wieku, kiedy New York Central zwrócił się do trzech producentów o dostarczenie ponad 700 wagonów – powiedział Jim Mathews, prezes Rail Passengers Association.

Liczba pasażerów Amtraka szybko rośnie, ale amerykański kolejowy przewoźnik dalekobieżny ciągle nie osiągnął w roku 2023 wyników sprzed pandemii. W ostatnim roku obrachunkowym z usług przewoźnika skorzystało 28,6 mln osób.

Od czasu sprzyjającej kolei administracji Joe Biden’a Amtrakowi udało się uruchomić ważne inwestycje infrastrukturalne o wartości przekraczającej 10 mld dol. Spółka realizuje także inne projekty taborowe. Obecnie w zakładach w Sacramento trwa już produkcja pierwszych z 83 zamówionych składów Siemens Airo. Wartość tego zamówienia to ok. 8 mld USD. Wcześniej zdecydowano o zakupie nowych pociągów Acela, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy w 2022 r. Spółka zdecydowała się również na pozyskanie dodatkowych lokomotyw Charger od Siemensa. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij