NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Znamy plany taborowe PR. 620 mln złotych i największa w historii modernizacja ezt

| Jakub Madrjas 22.06.2016 585

Znamy plany taborowe PR. 620 mln złotych i największa w historii modernizacja ezt
Fot. Przewozy Regionalne
Miesięcznik "Rynek Kolejowy" poznał plany taborowe największego krajowego operatora – spółki Przewozy Regionalne. Opiewają one na 620 mln złotych na najbliższe dwa lata i obejmują największą modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych w historii.
– Mamy już bardzo zaawansowane negocjacje z bankami w celu pozyskania finansowania w formie kredytu lub obligacji na inwestycje taborowe – poinformował "Rynek Kolejowy" prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Mamiński. Celem jest program inwestycyjny wart 620 milionów złotych – jak podkreśla prezes, największy w historii spółki.

Jak udało nam się dowiedzieć, największą częścią programu będzie głęboka modernizacja z naprawą poziomu P5 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Postępowanie w tej sprawie zapowiadaliśmy już jakiś czas temu. Można o tym przeczytać tutaj.

Będą nowe pociągi

Kolejny element programu – zakup trzech autobusów szynowych – jest już w przetargu. Przewoźnik zamawia na razie jeden pojazd, ale zakup kolejnych dwóch zagwarantował sobie w prawie opcji. Jak zapowiada prezes Mamiński, zostanie ona wykorzystana w przypadku uzyskania finansowania na program taborowy. Więcej na temat tego przetargu przeczytasz tutaj.

Zupełną nowością jest zakup nowych ezetów. Jak udało się dowiedzieć "RK", operator planuje jeszcze latem ogłosić przetarg na siedem nowych pociągów elektrycznych. Będą to składy trzyczłonowe. Przewoźnik zmodernizuje również jedną lokomotywę oraz cztery wagony. Tabor dostarczony w ramach programu nie będzie przypisany do konkretnego województwa – nowe pociągi wzmocnią obsługę połączeń w całym kraju.

Potrzebna modernizacja nawet 200 pociągów

Prezes Mamiński podkreśla, że potrzeby spółki są jeszcze większe. – Większy program inwestycyjny rozpoczniemy – realnie rzecz biorąc – za około dwa lata. Mamy cel, by w takcie trzyletnim zmodernizować nie mniej niż 200 zespołów trakcyjnych. Dużo zależy jednak od tego, czy będzie można przeznaczyć na ten cel środki unijne – mówi prezes Mamiński.

Spółka jest również w trakcie przygotowywania rebrandingu. Do końca roku zmieni się jej nazwa, logo i schemat malowania taboru. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Czytaj też: Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?


 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5